2011.01.06. 09:45
Pofára esett a HÖOK
Mást jelent a partnerség kifejezés az oktatási államtitkárság és a Hallgatói Önkormányzatok Országos Konferenciájának (HÖOK) szótárában - lógatta a fejét szomorúan az érdekvédők vezére a napokban. Igyekeznek kicsikarni valami változást a felsőoktatási törvénytervezetben, bizonyítva, hogy valóban a hallgatók jogait képviselik, ám az államtitkárság ravaszul megkerülve őket, túljárt az eszükön.
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
peeklapaat 2011.01.06. 11:22:27
Benbe · http://www.benbe.hu 2011.01.06. 11:44:06
Mivel az egyetem nem engedheti meg magának, hogy túl sok hallgatót veszítsen, kénytelen lenne olyan oktatókat küldeni az órákra, akik képesek megtanítani az anyagot, illetve kénytelen lenne jegyzetek, tankönyvek készítésével segíteni a hallgatóknak az egyetem elvgézését.
Szerintem csak ezzel a módszerrel érhető el, hogy megszűnjön az a nagyon sok iskolában, nagyon sok tárgyból fönnálló helyzet, hogy az megy át, aki végre kihúzza a 4-es tételt.
ArcHy 2011.01.06. 11:51:36
Egyoldaluan ugy modositani az FTV-t, hogy a sok esetben fontos egyetertesi jogot (osztondijak, egyebb juttatasok) megvonna a miniszterium: azert tobb, mint vicces...
b.f. 2011.01.06. 11:52:21
Az építkezést különben meg nem az egyetemeknél kéne kezdeni, hanem az általános és középiskolai oktatás színvonalának emelésénél, hogy később olyan gyerekek kerüljenek ki onnan, akik alkalmasak arra, hogy elvégezzenek egy egyetemet.
Spiritchaser (törölt) 2011.01.06. 12:47:06
Szerintem egyik egyetemi oktatónak sem kell elmagyarázni, hogy egy-két diák milyen. Mindenkinek volt olyan tapasztalata már valószínűleg, hogy egyes hallgatók jó esetben a vizsga előtti éjaszkát, vagy csak az azt megelőző néhány órát töltötték egy tárgy tanulásával (vagy akár annyit sem, hovatovább azt sem nagyon tudták miből jöttek el vizsgázni), az egész tananyagból semmi sem volt a fejében (még az sem, hogy mit kellene tudni), és enek ellenére eljött egyszer, aztán mégegyszer hátha lesz valami (persze a tanár meg nem tudta értékelni...)
Saját tapasztalat: volt olyan diákom aki ugyanazon tárgyból 8-szor jött el egymást követő 3 félévben úgy vizsgázni, hogy a 8 alkalom egyikén sem szólalt meg (semmit, még azt sem hogy elnézést ez most nem fog menni...), ültünk néma csendben 4-5 percet a tétel felett, majd megköszöntem a résztvételt
Somsam 2011.01.06. 12:52:23
Amphetamine 2011.01.06. 12:53:01
gregibroki 2011.01.06. 13:20:46
Vannak olyan emberkék, akik éveikig elsősök, a tanárok miatt? Nem és ezt ők is tudják (mármint az értelmesebbje).
A HÖK? No comment. Politika kicsiben.
Bobby Newmark 2011.01.06. 14:36:38
(Hozzáteszem, én sem melegedni jártam vizsgázni, nem volt szokásom nulla tudással bepróbálkozni. Főleg hogy ennél a fasznál minimum három óra volt még megbukni is.)
Egy haverom írásbelijének az értékelése is érdekes volt egy másik pöcsnél:
-Tanár úr, ez miért egyes?
-Hát, mert ez egyes, szóbeliznie kell.
-De miért, mi rossz?
-Hát végülis amit leírt, az jó...
-Akkor mi hiányzik?
-Hm, hát minden témát érintett...
-Akkor..?
-Ez egyes.
Szal az ilyen retkek inkább mennének dolgozni az egyetemen tanítás helyett, de gondolom ez kell a perverz lelkiviláguknak...
troll_reign 2011.01.06. 14:49:17
Nekem nem azzal van bajom, hogy a tanárok szigorúak, hanem azzal, amikor egyszerűen nem tudnak tanítani, összevissza makognak az órán, nem adják le rendesen az anyagot, aztán vizsgán meg számon kérnek mindent. Ha valamit véletlen rosszul mondasz, akkor onnantól csakis és kizárólag arról az egy dologról szól a vizsga további része, mert látja, hogy azt nem vágod. Na az ilyen görcsök, akik a komplexusaikat így élik ki, azok idegesítenek fel.
Csak remélni tudom, hogy te nem azok közül a diákok közül való vagy, akiknek akármit mondanak, akárhogy sz*patják őket, hajlandóak még nagyobbat sz*pni, és bemagyarázzák maguknak, hogy a tanárnak mindig igaza van, mert az ilyen emberekből lesznek azok a megkeseredett, elfojtott sérelmekkel küzdő tanárok és doktoranduszok is, akik a szívatásban lelik örömüket. Ismétlem, nem a szigorúsággal van bajom, az úgy van rendjén, ha egy tanár megfelelően szigorú, és komolyan veszi, amit tanít!
gregibroki 2011.01.06. 15:08:50
A helyzet az, hogy a tanáraim nagytöbbségét tiszteltem, nagyon kevés kivétellel. De azok nem vizsgáztattak, hanem gyakotlatot tartottak nekünk (doktoranduszok, tanársegédek).
Haverom PhD-s és tart gyakorlatokat (labogyak.). A diákok olyan egyszerű, alapdolgokat nem tudnak sok esetben, hogy azért nem engedi őket át, mert ezzel csak azt eredményezné, hogy a későbbiekben még nehezebb lesz nekik bármit is tanítani, mivel fogalmuk sincs az alapokról.
Más karokról én is hallottam érdekes eseteket.
Benbe · http://www.benbe.hu 2011.01.06. 18:13:06
ArcHy 2011.01.06. 21:10:42
Tobb peldat mondhatnek
1, menjunk vissza a `90-es evekig, amikor az egyetem elitkepzes helyszine volt, majd az 1. Orban kormany a munkanelkuliseg lekuzdesere es a tomegkepzesre hasznalta a a felsooktatast
2, a magyar helyzeten (is) azert (is) kell javitani, ami miatt nyugaton: egy diak NE jarjon 10 evig a felsooktatasba, mert elveszi kozben a munkat az idosebbektol, penzbe kerul az allamnak, stb. A nemet gazdasag a 2000-es evek kozel 20%-os munkanelkulilseget reszben ennek koszonhette. Eljen egyetemista eletmodot, de vegezzen is (aranylag) idoben.
DE ez az egesz vizsgazgatosdi szerintem csak egy csepp a tengerben, a modositasok tobbsege bicskanyitogatobb, lasd egy peldanak amit irtam korabban: a hallgaoi vetojogok elvetele ALAPVETO halglatoi kerdesekben (tanulmanyi es vizsgaszabalyzatok, hallgatoi juttatasok, es tarsaik).