Hogyan foglalnád össze diplomamunkádat egyetlen mondatban? Nem könnyű kérdés, hiszen sokaknál olyan több száz oldalas tudományos munkákról van szó, amelyek elkészítésébe éveket, munkaórák ezreit ölték.
De mégis, ha néhány szóban el kellene mondanod, hogy miről szól a bőrbe kötött, bonyolult szakkifejezésekkel és ábrákkal telenyomtatott biokémiai értekezés, mit mondanál?

„Baktériumok millióit kínoztam meg és igáztam le, és még fizettek is érte.”

Valami ilyesmit, minden bizonnyal, hiszen nehéz nem öniróniával viszonyulni valamihez, amibe ilyen irdatlan munkát fektettünk, meglepően gyakran teljesen meddőn.
Éppen erre alapoz az internet egyik legszimplább, mégis legviccesebb oldala, a lolmythesis.com. Néhány szó, egy szak és egy intézmény megjelölése mindössze, és így születnek az ilyen gyöngyszemek:

„Mint kiderült, az egyke gyerekek sohasem veszekednek a testvéreikkel.” (Szociológia, Bécsi Egyetem)
„Spontán nem jönnek létre robotok.” (Mesterséges Intelligencia Labor, MIT)
„Mint a Tudom mit tettél tavaly nyáron, csak madarakkal.” (Statisztika, UCLA)
„A majmok nem bírják a sasokat.” (Antropológia, Durhami Egyetem)
„A drogellenes háború rossz, ééértem?” (Nemzetközi kapcsolatok, Nottinghami Egyetem)

Sok mindenről árulkodnak ezek a bejegyzések – feleslegesen elvégzett kemény munkáról, értelmetlen és öncélú kutatásokról vagy éppen arról, hogy még mindig fogalmunk sincsen, miként működik a világegyetem. Sőt általában arról sem, mi magunk hogyan működünk.
De kár túlragozni, a több száz bejegyzés elsősorban a szórakoztatást szolgálja. A továbbgondolás fakultatív, a nevetés garantált. Arra viszont nagyon kíváncsi lennék, vajon milyen összegzések születnének akkor, ha a magyar hallgatók számára is létezne egy ilyen oldal…

A bejegyzés trackback címe:

https://szamarpad2014.blog.hu/api/trackback/id/tr415751553

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

szbszig 2014.01.11. 23:44:18

Nem hiszem, hogy ennyire túl kéne dramatizálni, hogy öncélú kutatás, meg a diákok nem is értik, hogyan működik egy komoly tudományos munka. Szerintem a többség már a megírás időpontjában érzékeli, hogy nem valami világmegváltó felfedezés, amit összehozott, és saját maga sincs elájulva tőle. Legalábbis bízom benne.

PókerTrend 2014.01.12. 00:04:28

Miért kéne kiröhögni a szakdolgozatokat? Nekem ez olyasféle cinizmusnak tűnik, ami legjobb esetben is schmittológiába fulladhat. Némi önfegyelem elkélne már bloggerfronton, ami flegmázását meg a bombasztikus címeket illeti.

szép új világ... 2014.01.12. 08:01:34

Csináljunk másféle számítógépeket, amelyeket sosem fogunk csinálni. Majd én.

cseresznyemaghasadás 2014.01.12. 08:04:05

nevezzük másként a gyerekszegénység jelensége mögötti fogalmakat, hátha ettől jobb lesz nekik (nem lett).

vészmadár (pica pica) · http://feleslegesszavaink.blog.hu 2014.01.12. 08:53:51

a thesis sztem inkább doktori disszertáció, mint szakdolgozat, de majd a penge angolosok megmondják. Viszont egy szakdolgozatban kurvára nincs sem többezer munkaóra, se nem több száz oldalas: 30-80 oldal, és nagyjából 2 kontakt hét alatt születik, a határidő vége előtt (vagy után) 1 perccel.

első szakdolim összefoglalása:

"A megszárított szar hasznos."

Narancskommunista (törölt) 2014.01.22. 21:40:52

Az én szakdolgozatomat röviden ez jellemzi leginkább:

"beül órára"

Ugyanis ez a kifejezés szerepel benne, pár ismerősöm kiszúrta, és azóta is ezt emlegetik (egyébként az egésznek hasonló volt a nyelvezete).
süti beállítások módosítása