Nagylevegő. Nem is olyan régen olvastam egy cikket, amely arról szólt, hogy Romániában teljesen kiakadt egy tanár, és megalázta egyik diákjának felmenőit, mert a szülők képtelenek voltak összegyűjteni elegendő osztálypénzt ahhoz, hogy a többi tanárnak és tanár néninek szép ajándékot vehessenek karácsonyra. Az egyik szülő nem tétovázott sokat, fogta az okostelefonját, és felvette ezeket a barátságos perceket, majd ország-világ előtt bemutatta őket az egyik videó-megosztó portálon. Természetesen akkora port kavart az eset, hogy azóta sem látnak ki belőle. Reakcióként Remus Pricopie, román oktatási miniszter be is tiltotta az osztálypénz szedését. Az a tanár, aki ennek ellenére mégis beszedi azt, hogy ehessen finom belga pralinét, azt örökre száműzik a sztyeppékre egy szál bikiniben nemtől, kortól függetlenül.

Miközben ezt a csodálatos cikket olvastam, végig az járt a fejemben, amikor én is vittem osztálypénzt wc-papírra és az osztálykirándulásra a táskám mélyére dugott aranyos borítékomban, hogy a gonosz felsősök ne vegyék el. Szóval az jutott eszembe, amikor valaki elfelejtette behozni, és az, hogy emiatt milyen jelenetet rendezett az ofő. Miközben merengő tekintettel nosztalgiáztam, rájöttem, hogy akkortájt ezt mennyire nem éreztük megalázónak, pedig mennyire az volt. Mint minden osztályban, közösségben, nálunk is voltak olyan gyerekek, akiknek szülei pénztárcája nem éppen arról volt híres, hogy kifogyhatatlan. Nem véletlenül késtek egyesek a pénz leadásával. Csakhogy az egészben az a szomorú, hogy ilyenkor egyes tanárok a gyerekekkel kiabáltak, a naplót a földhöz csapták, és hó végén eggyel rosszabb jegyet adtak a delikvensnek magatartásból.

Nem éreztük azt, hogy Jocókának meg Julikának ez mennyire kellemetlen, mert talán el sem jutott a legóból kirakott agyunkig, hogy miről is van szó. Arról volt szó, hogy nincs felesleges háromezer forintjuk új krétákra vagy wc-papírra. Utólag visszagondolva valószínűnek tartom, hogy az ombudsman elsírta volna magát, ha ezt anno valaki elmeséli neki.

A romániai történetben az a legkellemetlenebb, ha nincs az az okostelefon, akkor ez a sztori sosem lát napvilágot, a többi résztvevő meg csendben nézte volna végig, ahogy felnőtt embereket aláznak meg, mert nincs pénzük.

Ennek köszönhetően nem is lesz több belga praliné. Jól megcsináltátok.

A bejegyzés trackback címe:

https://szamarpad2014.blog.hu/api/trackback/id/tr965758216

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Flúgatlan 2014.01.15. 00:19:18

No, azért tegyünk különbséget!

A román eset tényleg vérlázító: kikövetelni a tanároknak az ajándékot: elfogadhatatlan.

Ezt ne keverjük össze azzal az osztálypénz-szedéssel, amit a szerző említ: a hiányos ellátás pótlását célzóval (WC-papír, kréta). Az is égő, de nem a tanárnak, hanem az oktatási rendszernek. OK, ezért se kell a gyerekkel kiabálni, de azért ilyet nem láttam soha, pedig sokat jártam iskolába és gyerekeim is lehúztak már pár évet. Én inkább olyat láttam óvodában, iskolában, hogy az osztálypénzt potyázók és trehányok nem küldik be. Nem olyan fene nagy összeg az (ahol én láttam) és ha a nyavalyás központi finanszírozásból nem telik kirándulásra, WC-papírra, akkor mit lehet tenni?

Felénk inkább az a szokás, hogy van egy minimális díj, amit tényleg alapszolgáltatásra szednek be: ez egyforma mindenkinek. Aki meg tud valami "extrát" hozni (pl. fénymásoló papírt), az tegye meg, így a gazdagabbak mégis tudnak többet adni, ha akarnak, de van WC-papír és mindenki úgy érezheti: ő is hozzájárult.

Veszekedni nem kell a gyerekkel, ha nem jön az osztálypénz, ez OK. De mi a megoldás a cikkíró szerint? Ne legyen kirándulás? Vagy a kirándulást finanszírozzák azok, akik behozzák a pénzt a többiek helyett is? Vagy ugyanez a fénymásoló papírral... Hogy oldaná meg ezt a kérdést, ha tanár lenne?

Gerilgfx 2014.01.15. 05:36:35

lol, nem tudtam, hogy ekkora puncik a románok. .

Sixy 2014.01.15. 06:24:54

A sztori vérlázító, a román válasz pedig (nevezetesen, hogy akkor ne szedjünk osztálypénzt) demagóg. Azt tükrözi, hogy ott is legalább akkora idióták ülnek az oktatási hivatalokban mint itt és képtelenek egy problémát ésszel megoldani, ehelyett a szőnyeg alá söprés és az erővel vitézkedés marad. Ha azért szedek osztálypénzt, hogy abból pezsgőzzek a kollégákkal, az rossz, arra van az ombudsman, meg a különféle civil szervezetek. Ha ez kiderül, engem minimum elbocsátanak egy fegyelmivel. De bazmeg, ha mondjuk az adónkból valaki saját magának csenget le mindenféle trükkös módon kisebb-nagyobb összegeket, akkor arra az a megoldás, hogy az állam ne szedjen be adót?

Egyetértek egyébként a Flúgatlannal: az, hogy a WC-papírt nem tudja finanszírozni az állam, egyértelműen az oktatás szégyene, nem a tanároké és nem a szülőké. A cinizmus meg az, amikor az egész rendszer hibáit rákenik a tanárra. Még jó hogy nem azt mondják, hogy a tanár saját zsebből vegye meg a krétát.

Öhm...

CommentR 2014.01.15. 07:09:28

@Flúgatlan:
"No, azért tegyünk különbséget!"
Akkor tegyünk. Nem tudom, te melyik iskolában dolgozol vagy hova járnak a gyerekeid. De... Nekem a nagyobb gyermekem két éve végzett, a kisebb idén fog. Ennél fogva kb 16 éve fizetek osztálypénzt, és nagyon elcsodálkoznék, ha egy képzeletbeli tételes elszámolás azt mutatná, hogy az eddig befizetett összeg 90%-a nem a tanárbácsinénik ilyen-olyan alkalomból történő megajándékozására meg a vizsgáztató tanárnénibácsik pogácsájára és üditőjére ment volna el. Ne legyünk már ennyire álszentek, mert ha tanárként empátiát vár el valaki a szülőtől, akkor legyen szives, mellőzze ő is azt a demagóg dumát, hogy az osztálypénz elsősorban wc papirra meg krétára kell.
Ja, hogy Magyarországon is tilos a tanároknak osztálypénzt gyűjteni? Oda se neki, majd egy megbizott szülő gyűjti be és ha még ez is kevés lenne, akkor átkereszteljük az egészet mondjuk "krétapénzre". Persze a lényegen ez nem sokat fog változtatni.
Én fel szoktam tenni magamnak a költői kérdést, amikor szembesülök az újabb "kell egy kis pénz, mert a tanárnéninek illik valamit venni", hogy vajon más olyan embernek, akit nem 20-30 gyerek vesz körül, de szintén lelkiismeretesen dolgozik nap mint nap, vajon ki fog pénzt gyűjteni, mert "illene" kedveskedni neki? Akkor fogok megbékélni ezzel az egésszel, ha majd a fizetésem mellé én is kapok valakitől egy doboz bombont. Addig pedig kedves tanárnénibácsik! Legyenek kedvesek enélkül is elvégezni a feladataikat ahogyan még oly sokan mások teszik!

mennyémá 2014.01.15. 07:43:02

ez nálunk sincs máshogy.év eleji szülői értekezlet, tanító néni felkéri az szmk vezetőjét hogy emelkedjék szólásra. Szmk vezető emelkedik, majd közli, hogy tavaly év végén mennyire nehéz volt begyűjteni a tanító nénik megajándékozására az összeget, ezért idén x száz forinttal megemelik az osztálypénzt, és hát akkor egyetért-e ezzel mindenki?
Adalék, ez az egyetlen osztály az iskolában, ahol év végén nem volt gyerek aki valamilyen kiemelkedősége okán kapott volna valami kis könyvet etc. Harmadik félévben még makogva olvas az osztály nagy része és az alap matematika is necces. Ezek után miért kéne nekem finanszíroznom ezeknek a bármilyen megajándékozását? Legjobb esetben is maximum a munkakörében előírt dolgot végezte el, ezért pedig ellenértékként ott van a havi fizetése.
Sokkal inkább adom ezt olyannak, aki addig felelteti a gyereket, amíg össze nem jön annyi megfelelő jegy, hogy egyértelmű legyen, megadható 8. félévkor , felvételi előtt az ötös.
Mindkét történet természetesen fikció, a valósághoz semmilyen köze sincs, csak a képzelet játéka ;)

RT76 2014.01.15. 08:23:10

A magam részéről továbbra is mindent elkövetek, hogy a gyerekeimnek semmi közük ne legyen az államilag szervezett oktatáshoz, ahol évtizedek óta - óriási tisztelet a kivételnek és vannak is kivételek - jó eséllyel olyan pedagógusok kezébe kerülnek a gyerekek, akik azért lettek pont tanarak, mert máshová nem vették fel őket.
Az enyimeket elhivatott tanárok tanítják, akik tűzőn-vízen át, permanens felnőttkori tanulással tettek és tesznek meg mindent, hogy tanárok lehessenek.
Persze macera és energia és persze pénz nem a legközelebbi iskolába íratni a fiókákat, de én úgy látom, hosszú távon megéri.

RT76 2014.01.15. 08:24:03

Ja, a fentihez: Rácz Tamás voltam, fene ebbe a közös accountba

beszólhatok? 2014.01.15. 08:26:54

Az a műszer nálunk is kiakadt anno, mikor a tanárbúcsúztatót szerda délutánra tették, KÖTELEZŐ megjelenéssel, ugyanakkor a ballagás után szokásos bankettet péntek délben, közvetlenül a ballagás utánra, mert a tanároknak "nem volt kedvük" erre áldozni az estéjüket.

pettyeslile 2014.01.15. 08:31:29

Én egy dolgot nem értek, de azt nagyon nem tudom felfogni. Miért is kell a tanítónéniknek, tanítóbácsiknak karácsonyra ajándékot venni? A munkájuk megköszönésére van az a bizonyos pedagógus nap, amikor egy-egy szál virággal az egész éves fáradtságukat meg lehet köszönni. Nem vitatom, hogy nehéz a munkájuk, tisztelet érte. De! A karácsony véleményem szerint elsősorban családi ünnep. Persze az iskolában is lehet ünnepi hangulatot varázsolni, karácsonyfával, kis délutáni sütivel, teával, de nem a tanároknak átnyújtandó minél nagyobb ajándékcsomaggal. Ebben nem azt értem, amikor a gyerekek készítenek valamit, azt elfogadhatónak látom, de néha átesünk idehaza is a ló túloldalára. Amikor én jártam iskolába ez nem volt divat és ezt találom normálisnak. Ja, és ehhez hozzáteszem, hogy nyugaton sem divat, sőt majdhogynem tiltott is!

Gyűrött Papír 2014.01.15. 08:45:28

@Flúgatlan: "A román eset tényleg vérlázító: kikövetelni a tanároknak az ajándékot: elfogadhatatlan.
"
Nálunk az ovodában közölték az ovónők, hogy ők aranyláncnak örülnének karácsonyra. Mit tennél, hogy ne a gyerekeddel szúrjál ki? Az ügyeletes talpnyali gyűjtötte a pénzt, így még anoním sem lehetett, hogy ki nem fizetett be.

mennyémá 2014.01.15. 08:45:53

@pettyeslile: tökéletesen egyetértek. 8. év végén hajlandó vagyok valami gesztus értékűvel megköszönni angol tanárnak, hogy kiverte gyermekemből a nyelvvizsgát, merthogy olyan szinten tette érdekessé az óráit, hogy a kölök állandóan arról áradozott. de nem vagyok hajlandó semmit adni annak, akinek a munkáját nekem kellett elvégeznem esténként, lásd órákon át tartó teszt és feladat megoldások este. Szal igen nem kéne átesni a lovacska túloldalára

mennyémá 2014.01.15. 08:47:36

@Gyűrött Papír: mi közöltük, hogy köszönjük de nem kívánjuk gyermekünk nevét szerepeltetni a tanarnak adott ajándékon. és természetesen nem is adtunk bele pénzt. részben miattunk is lett megemelve az osztálypénz. ami ugye fikció és csak kitaláltam :)

Flúgatlan 2014.01.15. 08:55:20

@CommentR: "Nem tudom, te melyik iskolában dolgozol vagy hova járnak a gyerekeid."

3 iskolás gyerekem van, akik révén 4 iskolából és 1 óvódából vannak tapasztalataim. Egy vidéki nagyobbacska városban lakunk. Nálunk az osztálypénz/csoportpénz sehol sem ment ajándékra. Nem kamuzok, de ha nem akarsz hinni nekem, ne tedd.

Akikkel találkoztunk, azoknak tényleg jólesett némi figyelmesség, de ezt mindig a csoport/osztálypénztől függetlenül szerveztük meg. A tanév végén ugyanis azokkal régebben a tanárnéni, újabban a megbízott szülő tételesen elszámolt.

Ja, és a közvetlen rokonságban van 3 tanárnő, az ő sulijukban az év végi 1 szál virág dívik. Esetleg Karácsonyra egy jókívánság-kártya.

Az ismeretségi körömben is hallottam hülye nagy ajándékozásokról, erre szedett osztálypénzről, de ez az esetek sokkal kevesebb, mint felében van így.

A nagy ajándékozásnak én sem vagyok híve, de mivel a tanár személyesen törődik a gyerekkel, valamennyire indokoltnak tartom. Az év végi virágot mindenképpen, de pl. iskolaváltáskor mi magunk, saját zsebből kisebb, jelképes ajándékot vettünk azoknak a tanároknak, akik tényleg törődtek a gyerekkel.

Szóval: vigyázat az általánosítással. Én nem látom általánosnak a nagy ajándékozgatást, azt meg pláne nem, hogy az osztálypénz erre menne. Lehet, hogy msáhol nem így van. Ezt csak valami reprezentatív felméréssel lehetne nagyjából eldönteni.

Flúgatlan 2014.01.15. 08:57:38

@Gyűrött Papír: "Nálunk az ovodában közölték az ovónők, hogy ők aranyláncnak örülnének karácsonyra. Mit tennél, hogy ne a gyerekeddel szúrjál ki?"

Hol van ez, a Rózsadombon? Én csak ilyen elit környék iskoláiból hallottam hasonlókat.

Mit tennék? Átíratnám máshova a gyerekemet.

Mária 2014.01.15. 09:25:01

Hol történt az eset? Remélem, nem magyar többségű területen.

Hogy hívják a tanerőt? Remélem, nem magyar neve van.

Tudom, hülyeségeket kérdezek.

De miért is maradt ki a posztból a helyiség, az iskola és a tanerő neve?

ikaljan · http://ikaljan.blog.hu 2014.01.15. 09:27:41

@CommentR:
Hát elég hülye helyre járnak a gyerekeid, és elég málészájú a szülői testület, ha ezt így elfogadja.

Nálunk (2 gyerek) az osztálypénz kizárólag gyerekere megy.
(ceruza, papír, kirándulás, WC papír, stb.) Persze meg lehet kérdezni, hogy ezt megmérnemazállamfizeti, de ez abszolút nem az iskola kérdése. Az állambácsi nem ad, a gyereknek meg kell. Ezért be kell fizetni a pénzt.

Ha tantónénit akar valaki ajándékozni, akkor az megteszi saját pénzből. Az oviban tényleg volt már olyan, hogy ballagáskor a szülők közösen vettek ajándékot az óvónőnek, de ezt nem írta elő senki, nem az óvoda szedte, és akinek nem volt, az nem szállt be.

Hozzáteszem az osztálypénz havi összege egyik gyerek esetében sem éri el az 1000 Ft-ot (konkrétan 600 és 750 Ft). Ja... és nem a legszegényebb gyerekek szoktak elmaradni a pénzek befizetésével.

Mária 2014.01.15. 09:30:00

"Csakhogy az egészben az a szomorú, hogy ilyenkor egyes tanárok a gyerekekkel kiabáltak, a naplót a földhöz csapták, és hó végén eggyel rosszabb jegyet adtak a delikvensnek magatartásból."

Szerintem ez baromság. Miért gondolja a kedves posztoló, hogy ezt akér csak egyetlen olvasója is elhiszi?

Peppone Botazzi 2014.01.15. 09:37:01

@Flúgatlan: Így van b+ mit számít az hogy más gyerekének hónap végén szárazkenyér van, amikor a te kölyköd nem tud menni sítáborba. Mássz már le a rózsadombról...

Flúgatlan 2014.01.15. 09:45:38

@Peppone Botazzi: "... Mássz már le a rózsadombról... "

Mi a bajod? Melyik hozzászólásomra reagáltad ezt? Nem is értem, mire utalsz.

MolnarErik · http://heraldika.blog.hu/ 2014.01.15. 09:47:09

"Nem éreztük azt, hogy Jocókának meg Julikának ez mennyire kellemetlen."
A gyerekek még nem igazán képesek együttérzésre, nem tart ott a lelki fejlődésük. Nem igazán tudják beleélni magukat mások érzéseibe, ha azok éppen nem uazok, mint az ő érzései.

Peetee 2014.01.15. 09:50:24

Arról nem is beszélve, hogy sokszor a saját f@szsága miatt tajtékozott az osztályfőnök, és fordult dühösen a gyerek felé. Ugyanis a lóvé mondjuk arra kellett, hogy kifizesse a buszt, ami majd a bandát elviszi Aggtelekre...csak éppen 2hónapig leszarta, elfelejtette, a buszos rátelefonált, aztán megint elfelejtette, aztán újra telefonált, amire a kedves tanító berontott a szerdai nagyszünetben a terembe, hogy "A HOLNAPI OFŐ ÓRÁRA MINDEKI HOZZA AZ OSZTÁLYPÉNZT".
Aki hallotta, hallotta, aki nem, hát
nem.

Hazamentél, szóltál, hogy kell az osztálypénz...tulajdonképpen MOST!
Erre anyád neked esett, hogy biztos már 3x szóltak, csak mindig elfelejtetted Te büdös kölök...

Az egyik legnagyobb hóhányók a tanárok, 10ből 8 mini-istent játszik, úgy változtatja a szabályokat és az általa korábban elmondottak, ahogy akarja, ha pedig a gyermek szembesíti ezzel, akkor a legegyszerűbb eszközéhez nyúl: Szemtelenséggel vádolja és szankciót helyez kilátásba.

Csató 2014.01.15. 09:59:55

A tisztelt pedagógusok nem mernek kiállni a minisztériummal szemben, és így a gyerekeken verik le. Ha nincs kréta akkor azt nem Pistikével kellene megbeszélni, hogy hozzon pénzt.
Sose értettem miért mi vegyünk ajándékot a tanárnak "pedagógus napra", mikor mindegyik többet keresett mint sokunk szülei.
Megkapják a fizetést a munkájukért és kész.

Abendsen 2014.01.15. 10:25:44

@Mária: Azért mert ez simán megtörténhet és meg is történik. Az iskola egy rettenetes hely ha csak nincs valakinek óriási szerencséje, hogy jó tanárokat fogjon ki.

mojoking77 2014.01.15. 10:31:42

Bocs, elolvastam a kommenteket, meg a bejegyzest is, lenne egy kerdesem. A szerzo, meg a sok szep lelku ultraliberalis kommentelo nem volt gyerek? Vagy csak "az mar reg volt, es nem is erdemes emlekezni ra"? Nekem meg remlik, lassan husz ev tavlatabol is, hogy az osztalypenz eleg sok osztalytarsamnak volt egyenlo az extra zsebpenzzel, amit rendszeresen "el lehetett hagyni", meg a "nagyobbak elvettek", meg a tobbi, tizenevesen kiagyalt harmatgyenge hazugsagok, mig at nem allt a tanari kar arra, hogy a szuloktol a szuloi ertekezlezten szedje be, eleve belekalkulalva azta a par szulot, akik el sem jartak a gyerkek szuloi ertekezleteire.
Kozepiskolaban ismet a jol bevalt, sajat magunk altal "behordott" verziot jatszottuk, ott meg az ezert felelos osztalytars sikkasztotta evekig totora, tippmixre, mig egyszer nem sokkal erettsegi elott be nem jott neki a 13+1 :))

IIIIIOIIIII 2014.01.15. 10:38:22

Vigyen mindenki wc papírt, zsepit, szalvétát, ceruzát miegymást. Ne pénzt.
Ja, bocs, nálunk így megy.

Abendsen 2014.01.15. 10:40:49

@mojoking77: Ultraliberális? Te miről beszélsz? A tanárok azokat a diákokat terrorizálják legjobban akik tanulnak és akarnak is valamit. Kézenfekvő módon azért mert őket lehet állandóan sakkban tartani.

Nekem legalábbis ezek a személyes tapasztalataim.

mojoking77 2014.01.15. 10:56:00

@Abendsen: Terroizalas?
Esetleg veluk FOGLALKOZNAK inkabb, mig a tobbiekre (akik amugy is csak melegedni vannak bent, es az eletuk legfobb ertelme, hogy egyszer bekeruljenek egy Valo vilag castingra), szimplan nem pazaroljak feleslegesen az energiajukat.
Ha egyeszer felnosz, es lediplomazol, majd te is latni fogod. Addig meg maradjunk annyiban, hogy orulj, amig valaki abuzalgat, es nem szar magasro la fejedre...

Abendsen 2014.01.15. 11:02:36

@mojoking77: A foglalkozás nálam nem a rendszeres, katonaságszintű baszogatást jelenti. A lediplomázás pedig megtörtént és továbbra is így gondolom.

Egyébként te tanár vagy, esetleg rokon?

mojoking77 2014.01.15. 11:11:35

@Abendsen: Eleg sok embernek vagyok a rokona, tobbek kozt van a csaladban tanar is, de soha nem beszelgettunk meg a tanitas kerdeserol.
Abba meg nem szivesen gondolsz (meg) bele, hogy ha mindenkire egyforman szart volna a tanero, akkor most mennyivel kevesebben lennetek lediplomazva...

NoNight · http://anothernonight.blog.hu/ 2014.01.15. 11:12:41

Csak a saját iskolai élményeimre tudok visszaemlékezni: nálunk is szedték, de szerencsére anyagköltségre nem ment - ez is milyen pofátlanság már, hogy a gyerekkel (szülővel fizettetik ki. Ingyenes a közoktatás, meg egy munkahelynek biztosítania kell a dolgozók (azaz a tanárok) munkaeszközeit.

Az ajándékra ellenben annál több. Igaz, nem karácsonyra, nem pedagógusnapra, csak év végén, de akkor minden tanárnak - még a töredék osztályt vivő nyelvieknek is!
A biztosítékot utolsó évben a tízezernél többe kerülő dizánnylámpa verte ki (1999-et írtunk) az osztályfőnöknek, miközben a valagszaggató költségeire extra pénzt kellett beszedni. Ehhez képest már minimális tétel, hogy az egyik tanárnak szánt exkluzív tollat (nem montblanc, de nem is ico...), amit a padban őrzött az illetékes, elbugázta egy másik osztály, és soha nem került meg, így újra megvették. Kirándulásra se nagyon ment, mert szinte mindig csak egy napra mentünk, és volt olyan is, hogy ingyen volt busz...

A tanarakban volt ugyan annyi tartás, hogy ők nem követelték ki, nálunk egy-két elcseszett diák és szülő erőltette, de sajnos senki nem lázadt eléggé ez ellen, még anyám is csak puffogott, de akkor már késő volt, hiszen utolsó év végén már be volt fizetve a pénz...

Abendsen 2014.01.15. 11:23:43

@mojoking77: Elbeszélünk egymás mellett. Nem arról van szó, hogy a tanár ne kérje számon az anyagot. Én arról beszélek, hogy humánusabbnak kéne lenni az oktatásnak és nem kéne úgy viselkedni a tanároknak mint az isteneknek. Ezen kívül pedig jórészt amúgy is alkalmatlanok. Se megfelelő műveltségük nincs se normális pedagógia hozzáállásuk. Gyakorlatilag a tanári szakma az értelmiségi lét alja. Kivétel néhány valóban kiváló és nagy tudású tanár de ez nem jelent többet tanári karonként néhány embernél.

Rebelde 2014.01.15. 11:43:55

ballagáskor vettünk ajándékot a tanároknak, egyébként nem. plusz asszem egy szál virág pedagógus napra, de azt is csak a kedvenceknek:) oszt' ennyi

ahogy látom a szülők bacták ezt el, tiszt. kiv. egy elkezdi, aztán a többi, hogy le ne maradjon még rá is licitál, nehogy a kikössön a tanár a csimótán:)
mondjuk olyan szülő volt, aki szülőire vagy éppen érettségire hozta a sütiket meg hidegtálat az elnöknek meg oszifőnek azon túl, hogy egyébként is volt kaja a számukra, megtámogatván ezzel gyenge képességű csemetéjét, hátha nem buktatják meg. megjegyzem, ha egy hatfogásos ebédet rittyentenek a vizsgabizottságnak, akkor sem mentek volna vele semmire.
kínos volt az egész na, főleg szegény osztálytársamnak, akiben nem bíztak a szülei, meg hogy előttünk zajlott az egész :)

év végi osztály kirándulásra volt osztálypénz, azt az oszinak adtuk be, a tanulmányi kirándulásokat a suli fizette.

HgGina 2014.01.15. 11:45:32

@Sixy: a hiányzó WC-papír miért is az oktatás szégyene? Az oktatás szégyene az, ha nem tanítja meg a diákoknak, hogy a WC-papír hiánya az oktatási intézményekben a gazdasági irányítás szégyene, nem az oktatásé. No meg annak a szégyene, aki ezt felnőtt fejjel is az oktatás szégyenének tartja.

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2014.01.15. 11:49:52

Hallottam olyan magyarországi óvodáról, ahol egy másik csoport óvónője súgta a szülők fülébe, hogy mennyit kérnek karácsonyi ajándékként az óvónők. Persze kizárólag készpénzben, esetleg utalványként és nem két fillért...

átlátó 2014.01.15. 12:01:01

...a wc papír nem alapellátmány, ahogyan a papírzsebkendő, meg a tampon sem... amúgy meg szarok a románokra és nem azért, mert ez fordítva is igaz, hanem azért, mert alapból egy suttyó nép...és emlékeim szerint az "osztálypénzt", amit sosem ajándékra adtunk be, nem a csóró családok gyerekei nem adták be, hanem inkább a kiccsaládok nemzői költötték trafikárúra, meg ilyesmire...a tanítónéninek pedig virágot vittünk év végén...falusiak lévén a kertből, pedig ott volt a temető is...
süti beállítások módosítása