2012.11.23. 11:35
Mindent lenyomnak a tanárok torkán
Hetek óta sztrájkkal fenyegetőznek a pedagógusok, érdekes módon mégis csupán annyi történik, hogy folyamatosan engednek a követeléseikből. Sztrájkbizottságot alakítottak, szót emeltek többek közt az iskolák állami fenntartásba vétele, a béremelések elhalasztása ellen, de úgy tűnik, a munkabeszüntetés csupán üres fenyegetés, a kormány szépen lassan mindent le fog nyomni a torkukon.
Követelték a szakszervezetek a köznevelési törvény visszavonását, aminek már a gondolata is irreális, teljesen egyértelmű volt, hogy ez nem fog megtörténni. Követelték az állami fenntartásba vétel visszavonását is, amivel ugyanez a helyzet. Követelik folyamatosan a béremelést, amit szinte biztos, hogy nem fognak időben megkapni, pláne nem 20 százalékot januártól, mint ahogy azt néhányan szeretnék.
Azóta igen sokat puhultak, a köznevelési törvény visszavonatásával már nem is próbálkoznak, az állami fenntartásba vétel visszavonása helyett pedig annak elhalasztását kérték 2013 júliusáig, vagy 2014 januárjáig, hogy megfelelően ki lehessen dolgozni a részleteket. Hoffmann Rózsa megnyilvánulása alapján már sejthető, hogy ez a javaslat mennyire fog tetszeni a kormánynak: szerinte ez „lehetetlen kérés”, amit „biztosan nem lehet teljesíteni”.
A béremeléssel és az életpályamodellel kapcsolatban csak a jövő héten egyeztetnek a szakszervezetekkel, ugyanakkor az eredmény ezen a területen is sejthető. A 2013 szeptemberére ígért béremeléssel kapcsolatban jó ideje megy a mosakodás, és az IMF-re mutogatás, mondván, ha meghiúsul ez a terv, az nem a kormány hibája, az IMF akar mindenféle megszorításokat. Ezzel párhuzamosan megy a parasztvakítás is, az illetékesek váltig állítják, hogy ettől függetlenül ki tudják majd gazdálkodni a szükséges összeget, csak ezt sajnos már senki nem hiszi el.
Mindezek fényében joggal gondolhatnánk, hogy a pedagógusok ezerrel készülnek a sztrájkra, ez azonban nincs így. Tárgyalgatnak a szaktárcával, és hagyják, hogy szépen, apránként minden követelésüket darabokra zúzzák. Így tényleg nehéz komolyan venni őket. Világos, hogy a sztrájk csak üres fenyegetés, semmi több, ők maguk is tudják, hogy nem mernek ehhez az eszközhöz nyúlni.
Tudja ezt Hoffmann Rózsa is, ugyanis az ATV Szabad szemmel című műsorában november 18-án azt mondta, nem hiszi, hogy sor kerülne a sztrájkra, majd hozzátette, nincs sztrájkkészültség az iskolákban, csak „hergelik a pedagógusokat”. És alighanem igaza van.
A bejegyzés trackback címe:
Trackbackek, pingbackek:
Trackback: A pedagógusok válaszra várnak 2012.11.23. 13:25:56
Trackback: Törvényileg is rajtol az iskolák államosítása 2012.11.23. 13:24:53
Trackback: Ha nem államosítás, akkor mi? 2012.11.23. 13:23:54
Trackback: Komoly félelem: lehet-e tovább tömni a lyukakat kohéziós pénzzel? 2012.11.23. 13:16:21
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Intelli 2012.11.23. 15:23:46
Cartman (ex Cartman) 2012.11.23. 15:24:19
Nagyon aránytalan a terhelés, épp ez az egyik nagy hiba a rendszerben.
Egy kalap alatt van pl. a tornatanár és a szakképzésben tanító informatika tanár. Ugyanúgy heti 22 kötelező tanítási óra, ugyanazért a pénzért.
Viszont míg az informatika tanár a folyamatos (ön)képzés mellett sem biztos, hogy szinten tudja tartani a tudását (szakképzésben a programozástól a hálózatokon keresztül a médiainformatikáig bármi előfordulhat!), addig a testnevelés szakos valószínűleg elvan azzal, amit az egyetemen megtanult.
(Ezzel nem akarom bántani a tornatanárokat! Természetesen nem csak a fenti példára igaz ez az aránytalanság...)
vallatas 2012.11.23. 15:24:47
Nem lett eredménye?
Nyert a Fidesz, a tanárok nem ezt akarták?
Minden buszon arról beszéltek, hogy a tanárokkal, az oktatással így baszik ki a Gyurcsány...
itchap 2012.11.23. 15:24:53
Ja és még valami: "közmédia?" most sírva nevetek!
HavasiG 2012.11.23. 15:24:59
Másrészt pedig a kormány úgysem érez semmit ebből. Ha nem megyünk be, akkor is csak a szülők szívnak (meg a diákok). Szóval ezért sem megyek ki sztrájkolni.
Harmadrészt a mostani követelésekkel sem értek egyet: a köznevelési törvény határeset az én esetemben. Informatikát tanítok, ha bejön bármilyen felügyelet, jó eséllyel úgysem tudja megállapítani, hogy mit tanítok, mert nem értenek hozzá. Ha meg mégis, meg tudom magyarázni, hogy az aktuális mondandóm hogyan kapcsolódik a tanmenethez. Iskola államosítás? Pokornival értek egyet (pedig távolról sem vagyok fideszes), elég lett volna ott, ahol gondok vannak, ott viszont mindenképpen. 20%-os azonnal béremelés és az életpálya hanyagolása: életpálya modell kell, nem csak azért, hogy magasabb fizetést kaphassunk, hanem azért is, hogy legyen a pályában perspektíva. Lássa a kezdő tanár, hogy honnan hová lehet eljutni, mit kell tenni. Alapjaiban ez sem rossz. Csak a jelenlegi megvalósítás.
Szóval a jelenlegi sztrájknak sem a megvalósításával, sem a céljaival nem értek egyet.
Egy "kellemes" vasárnapi tüntetésben azonban benne lennék. ;)
Moonblood (törölt) 2012.11.23. 15:26:43
itchap 2012.11.23. 15:28:53
itchap 2012.11.23. 15:30:09
Szelid sunmalac 2012.11.23. 15:31:33
@Intelli: +1 En is csak erre akartam ramutatni, aztan milyen vita lett belole!
@Cartman (ex Cartman): Azt hiszem ez minden mas munkaval, de akar ossznepi szinten is igy van. Viszont errol vitatkozni joval tulmutat a mostani teman es kezdene a megvalosithatatlan komunizmus iranayaba mutatni ;)
@HavasiG: Faith in humanity restored
Cartman (ex Cartman) 2012.11.23. 15:32:15
Nem igaz.
Igenis lenne értelme a sztrájknak. Csak ahhoz valódi érdekképviselet kellene, amelyik tényleg alulról szerveződik és nem mindenféle pártérdekek, meg személyes (politikai-anyagi) motivációk vezérlik.
s 2012.11.23. 15:32:16
vallatas 2012.11.23. 15:32:31
Hoffman Rózália:
Hoffmann Rózsa akár már jövőre elképzelhetőnek tartja a 200 ezres kezdő fizetést, de ez az államtitkársága által összeállított törvénytervezetből nem következik.
2011.02.24.
A koncepció szerint a pedagógusképzés kétéves gyakornoki időszakból, és három további szakaszból állna. Emellett a pedagógusnak járna egyéves alkotói szabadság is. A munkaanyag szerint mesterpedagógus és tudóstanár címet is szerezhetnek az oktatók. Egy pedagógus gyakornok 180 ezer forintot keresne, ehhez igazítanák a további fokozatok bérezését. A legfelső szinten állók már több mint 430 ezer forintot kapnának, ám egyelőre nem tudni, valóban ez-e a végleges szám.
:D
Na végül is ez correct.
fefe79 2012.11.23. 15:32:57
Prolitársadalom a magyar még mindig, nem képes felfogni, hogy az is hasznos tagja a társadalomnak, aki nem hurkát tölt vagy ásót forgat.
itchap 2012.11.23. 15:32:59
Kb. 3 éve a tanáriban akkora volt a mellkas döngetés, hogy most majd lesz Dolce Vita, ha jön a Viktor, ésatöbbi. Aki nem volt fideszes (én) az hazaáruló és bolsi kém volt! .... eltelt pár év! "A többi néma csend." Nem nevetek!
fefe79 2012.11.23. 15:35:11
Ennyi pénzt állami szinten ebben az országban csak politikusoknak osztogatnak, másnak nem.
Jihető, igen, hogy 400 ezer feletti összegek fognak fizetésként repkedni egy olyan országban, ahol négy éve egy fityinggel nem emelkedtek a közalkalmazotti bérek, és ahol a 20 %-os emeléstől mindenestül elzárkóznak.
itchap 2012.11.23. 15:35:30
-PEDAGÓGUS
-KÖNYVTÁROS (utolsó)
Moonblood (törölt) 2012.11.23. 15:35:35
vallatas 2012.11.23. 15:37:33
mindennap felakasztották 100x a tanáriban persze képzeletben a Gyurcsányt?:-D
ahahahhaha
Sajnállak egyébként, és most mi van?
zéró politika?:-)
fefe79 2012.11.23. 15:37:49
itchap 2012.11.23. 15:39:33
s 2012.11.23. 15:39:38
fefe79 2012.11.23. 15:39:57
Ne félj, ha a tanár 400 ezret keresne, lenne megbecsültsége.
Fütyül ez a társadalom a szakmai hozzáértésre, azt tiszteli, aki sokat keres. Ezért egy félfeudális szar az egész.
vallatas 2012.11.23. 15:40:26
De ezt egy magas pozícióban ülő asszonyka mondta ugye, érted basszus. :-)
Dilettánsok kezében a popszakma!
@Moonblood: Gondolom ennyi pénzzel már megelégednél. :-)
Kérjétek számon Rozáliát, hogy hun van a pénz amiről beszélt.
Dety 2012.11.23. 15:41:14
itchap 2012.11.23. 15:41:38
Cartman (ex Cartman) 2012.11.23. 15:41:49
Ez egyébként intézményfüggő is. Ezért (is) kár a tanárokat egységesen komcsizni / narancskomcsizni. Dolgoztam olyan iskolában, ahol a többség maszop-szavazó volt, de olyan helyen is, ahol a tanári értekezletek nagyrészt fidesz-propagandával teltek (a vezetőség részéről). Utóbbi helyen az ismert mszp-szavazó kollégákat nyárra kirúgták!
Sváb 2012.11.23. 15:41:58
"majd megunják és hazamennek"
Intelli 2012.11.23. 15:42:24
Nekem is van tanári diplomám, de sosem tanítottam.
Ha viszont igen, akkor tisztában lettem volna a fizetéssel.
873ujr3rk 2012.11.23. 15:43:28
itchap 2012.11.23. 15:43:35
itchap 2012.11.23. 15:44:58
Dety 2012.11.23. 15:45:33
Carthamus tinctorius (törölt) 2012.11.23. 15:45:57
vallatas 2012.11.23. 15:47:06
ezek már ki se mennek! :-D
@itchap: jó hangulat uralkodhat ezeken a értekezleteken :-)
@Cartman (ex Cartman): ez viszont jogos, elfogadom.
@Intelli: Az orvosokat viszont vigasztalja a tudat, hogy ők ha minden kötél szakad külföldön még találnak jó fizető állásokat. Persze velük szemben is az lenne a korrekt, hogy itthon is hasonló elismerésben részesülhessenek mint nyugaton.
itchap 2012.11.23. 15:47:39
Intelli 2012.11.23. 15:48:34
Ha szeretsz tanítani akkor az jó, viszont akkor ne úgy állítsd be, mintha valamiféle trágyavakarásért kapnád a szar pénzt, akkor panaszkodj csak a pénz miatt de úgy, hogy tudasd azért másokkal, amúgy szereted a munkádat..., máris másképpen fog lejönni a történeted.
Crescendo 2012.11.23. 15:48:37
Ez nem karrierfeltes, megelhetesi kerdes, stb. hanem eletszemlelet.
Szerintem a tobbseg epp emiatt foggal, korommel harcolna peldaul egy maganiskola rendszer ellen, ahol a tanarok is ugyanugy "szolgaltatok" lennenek, mint ahogy tanitvanyaik szulei jelenleg. Teljesitmenyt kellene nyujtani es ezert tisztesseges berezeshez jutni.
Ok lennenek az elsok, akik a gyerekek erdekere hivatkozva minden ilyen teljesitmenyalapu kezdemenyezest eltipornanak... Mert vannak nagyon jo tanarok, de a tobbseg kozepszer vagy gyengebb. Es a tobbseg gyoz a demokraciaban. :(
fefe79 2012.11.23. 15:48:41
"A tanaarok nem dúgoznak", kábé ez a felfogás lényege, mert aki nem lesz nyakig sz*os nap végére, az nem is dolgozik, az ingyenélő, a munkájának nincs gyakorlati haszna, ja és nem is termel, hiszen az állam vérét szívja.
De addig nem jut el sok hülye, hogy semmiféle GDP nem létezne tanulás nélkül.
ezttörölnikéne 2012.11.23. 15:51:03
fefe79 2012.11.23. 15:51:13
Én sem a kollégák ellen beszéltem, csak tényt mondtam.
Intelli 2012.11.23. 15:51:35
Akkor ne menjen orvosnak és akkor azzal kell szembesülnünk, hogy nem lesz utánpótlás aztán akkor lépni kell de gyorsan.
Dety 2012.11.23. 15:52:47
itchap 2012.11.23. 15:53:12
ezttörölnikéne 2012.11.23. 15:54:33
itchap 2012.11.23. 15:55:04
kamarti 2012.11.23. 15:55:08
Szóval itt inkább arról van szó, ha eltekintünk a személyeskedéstől, hogy milyen szakokon tanító tanárok válthatják legkönnyebben munkaidőn túl aprópénzre a szaktudásukat (amit jó esetben, ha meg lennének fizetve, az iskolában, munkaidőben kellene hasznosítaniuk)
ezttörölnikéne 2012.11.23. 15:55:38
Dety 2012.11.23. 15:55:38
Cartman (ex Cartman) 2012.11.23. 15:57:02
Azt azért ugye nem kell nagyon kifejtenem, hogy a ballibezéssel sikerült legalább akkora leegyszerűsítéssel élned, mint itchap-nak?!
Nem mellesleg abban is igaza van - leegyszerűsítés ide, vagy oda -, hogy a fideszes szavazó mostanra ugyanolyan furcsa állatfaj lett, mint 2010-ben az mszp-s volt.
Amit a fidesz művel az országgal, az egész egyszerűen védhetetlen. Legalábbis ép ésszel.
kamarti 2012.11.23. 15:57:59
s 2012.11.23. 16:01:03
itchap 2012.11.23. 16:01:14
fefe79 2012.11.23. 16:04:49
Cartman (ex Cartman) 2012.11.23. 16:06:06
Félreértetted. Nem véletlen, hogy nem a Te hozzászólásodra reagáltam. Nyilván egy komment során bőven lehet ok az egyszerűsítésre, hisz nem tudományos értékű művet publikálunk... Viszont röhejes egy izmos leegyszerűsítéssel körítve kritizálni a leegyszerűsítést. :)
s 2012.11.23. 16:09:54
kamarti 2012.11.23. 16:10:09
hát kösz szépen, de nem.
Össze kell fogni 2012.11.23. 16:11:20
Jaffar 2012.11.23. 16:12:17
Remélem nem mondok azzal nagy újdonságot, ha azt mondom, hogy egységben az erö.
Ha valóban jobb munkakörülményeket akartok, akkor fogjatok össze, és szarjatok le mindent, nézzétek a saját érdekeiteket. Ezzel a kormánnyal szemben másképp nem megy. Ök csak az eröböl fognak érteni. Ne sztrájkolgassatok, hanem SZTRÁJKOLJATOK! Sztrájkoljatok úgy, hogy az egész ország megérezze! Ez a kormány lazán többet költ saját PR-ra, vagy futballstadionra, mint rátok. Akkor miröl beszélünk? Féltek, hogy kirúgnak titeket? Ne röhögtessetek már. Ha összefog egy iskola 30-40 tanára és holnaptól addig nem dolgozik, amíg nem lesznek normális tárgyalások, akkor szerintetek ki fogják rúgni mindet. Lóf@szt. Birkák vagytok tényleg, ha ezt beveszitek.
Szelid sunmalac 2012.11.23. 16:13:09
A tanarokat jobban meg kell fizetni, a tanaroknak meg ki kell allni a szakmai ervekkel es tenyekkel alatamasztott velemenyukert, a fals onsajnaltatast meg abbahagyni.
Szerintem ilyen egyszeru. Ha igy lesz, tamogatom oket.
s 2012.11.23. 16:15:25
Az állam támogathat, de támogatásra nem lehet komoly rendszereket alapozni. Nem is alapoznak sehol a világon. Annak az értéknek valahol vissza kell jönni, különben mindenki el van veszve. Egyébként vissza is jönne egy normális értékrendű társadalomban. Ha viszont az értékrendek nincsenek a helyén, azok kedvezőtlen hatásait nem támogatásokkal kell eltüntetni.
itchap 2012.11.23. 16:16:55
itchap 2012.11.23. 16:19:26
kamarti 2012.11.23. 16:25:12
Jaffar 2012.11.23. 16:25:43
Pszt! 2012.11.23. 16:26:07
kamarti 2012.11.23. 16:27:45
fefe79 2012.11.23. 16:31:34
itchap 2012.11.23. 16:38:44
Az első hangnál visszatáncolna az iskolák 99%-a. És ha mi több zsozsót követelünk, hát mondj egy olyan réteget, akik ne tennék ugyanezt (labdarúgás nem ér!). Megjegyzem minden okkal! Az a baj, hogy tényleg nincs miből adni, én csak az ellen a politika ellen tiltakozom, ami tesz arról nap, mint nap, hogy ne is legyen miből! A haverokat kivéve...
dzsadzsarblinx 2012.11.23. 16:40:33
-Csökkentjük a pedagógusok terhelését!
Igen! Megcsináltuk!
-Növelni kell a pedagógusok anyagi megbecsülését!
Igen! Megcsináltuk!
-Vonzóvá kell tenni a pedagógus pályát a tehetséges fiatalok számára!
Igen! Megcsináltuk!
-Nincs az az Isten, hogy az életpályamodellt béremelés nélkül bevezessük!
Igen! Megcsináljuk!
kiraaaaa 2012.11.23. 16:40:34
Talán, ha több pénzt kapna a tanár, a pályaválasztók körében is nagyobb lenne a népszerűsége a szakmának.
Akkor talán az egyetemeken sem a tanárszakon lenne a legalacsonyabb a ponthatár.
S azoknak mondom, akik állandóan a szüneteket emlegetik fel: idén pl. az őszi szünet a szabadságból ment.
Táboroztatás meg ingyen megy, noha az a kötelező nyári szabadság idejére esik, ami 100% felelősséggel jár.
Mutassatok még egy olyan foglalkozást, ahol a dolgozó ezt bevállalja?!
De ugyanez vonatkozik a hétvégi, délutáni versenyre is, ami még túlórának sem számolható el, hanem csak alapból csinálja az ember, mert ezt várja el tőle mindenki: főnök, szülő..stb.
De bármennyire is szereti ezt a szakmát az ember lánya, a boltban nem tudom mondani, hogy én szívvel viszem a gyerekeket bárhova, szombaton is, ingyért, adjanak már nekem ezért ételt?
itchap 2012.11.23. 16:48:59
picikisköcsög 2012.11.23. 16:53:49
kamarti 2012.11.23. 17:03:09
(a támogatás egyébként adókedvezményt eredményez a vállalkozásnak)
azt már csak halkan mondom, hogy mostanában a főpénztáros azt üzente a cégeknek, hogy lesznek szívesek most már nem TAO-zni, mert kell a pénz a nagykasszába, vagy ha mégis adnának, szívesen megmondják kinek és kin keresztül (jutalék).
Ennyit a fociról. A nagyszerű munkahelyteremtő termelőberuházásokról (stadionépítés) ne beszéljünk, mert azt majd hiszem, ha látom.
Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2012.11.23. 17:03:44
A helyzet az, hogy a szegényebb környékek iskoláiban már a fizetésekre se igazán van pénz, mert azt lenyúlja az önkormányzat. Kamatoztatják maguknak, kicsit késve fizetnek, lemaradnak a túlórák, pótlékok... Aki reklamál, azt meg kirúgják...
komissarlajos 2012.11.23. 17:13:25
nu pagagyí 2012.11.23. 17:15:24
komissarlajos 2012.11.23. 17:16:34
komissarlajos 2012.11.23. 17:17:32
kov_vacs 2012.11.23. 17:19:04
Nem a pénzzel van alapvetően gond,
hanem a mentalitással.
Azzal, hogy Matolcsynak is simán képes megfordulni a fejében, hogy "jah, tanárok, pha, majd bemondjuk nekik, hogy ájemef és rájuk nincs pénz"
És megtehetik.
Ha nekünk szülőként fontosabb lenne, hogy minőséget kapjanak a gyerekeink, egyszerűen ezt nem engednénk meg!
Hogy a fészkes pikulába lehetséges az, hogy a családon belüli erőszaknál meghátrált a kormány, plagipalinál meghátrált a kormány, itt viszont nem teszi?
Nyilván az is fontos lenne, hogy a pedagógusok (ill. szakszervezeteik) pontosan, világosan, egyértelműen megfogalmazzák, hogy mi a baj, és nekem mint szülőnek miért nem jó az, ami jön. Szerintem ez nem világos. Ellentétben azzal pl., hogy a családon belüli erőszak téma viszonylag egyszerűen érthető volt. Sajnos többet kell mondani annál, hogy "rosszul keresnek a tanárok", mert ez így, ebben a formában már nem éri el az ingerküszöböt. Az enyémet se érte el egészen addig, amíg a saját fülemmel nem hallottam a személyes történeteket.
Jaffar 2012.11.23. 17:21:24
"Ha valaki ok nélkül útál, akkor adj neki egy kib@szott okot!"
komissarlajos 2012.11.23. 17:28:32
komissarlajos 2012.11.23. 17:34:50
komissarlajos 2012.11.23. 17:45:13
Jaffar 2012.11.23. 18:15:45
itchap 2012.11.23. 18:19:33
lyia (törölt) 2012.11.23. 18:33:01
A helybeli szülők építtetnének egy iskolát, fogadnának egy tanítót, felgyújtanák a legközelebbi kormányhivatalt, aztán vasvillára hánynának minden állami alkalmazottat és országgyűlési képviselőt, aki megpróbálja őket akadályozni.
De ez már Anglia lenne és szabadság, nem Magyarország.
hu.wikipedia.org/wiki/Summerhill
Alhazred 2012.11.23. 18:44:06
grgrgr 2012.11.23. 18:50:31
úgyiselfelejtem 2012.11.23. 18:53:07
MEGVAN A MEGOLDÁS: meg kell szüntetni pár iskolát, ekkor egy csomót lehet spórólni.
Melyik sulit is kell megszüntetni? Amelyikkel folyton gond van (sztrájkol, fűtésre, villanyra kér pénzt, stb.)
Az utolsó 100 komment: