2012.09.04. 09:34
A stylist Hoffmann Rózsa
Egyenköpennyel frusztrálná az iskolásokat Hoffmann Rózsa, aki már nemcsak a tananyag tartalmát, hanem a diákok viseletét is meghatározná. Lakatos Márk helyében elkezdenék rettegni: Hoffmann Rózsa már stylist-babérokra is vágyik.
Idén sem kezdődhetett el az iskola politikusi agymenés nélkül – Hoffmann ugyanis államtitkári kötelességei mellett úgy gondolta, stylistnak is szívesen felcsapna és a tananyag mellett szerencsétlen diákok iskolai viseletét is meghatározná. Az ötlet mögött megbújó gondolat szerint az egyenköpeny viselésével a szegény gyermekeket nem frusztrálná, ha nem tudnának drága, divatos ruhákban járni. Nemes gesztus, melyet mégsem tudok igazán komolyan venni.
Igaz, hogy az iskolaköpeny esztétikailag jól mutat, büszkévé teszi a fiatalokat és a közösséghez való tartozás érzését erősíti - ezt néhány hónapja írországi utam során is tapasztaltam – az államtitkárunk által említett alapvető problémákat azonban nem oldja meg.
Társadalmi egyenlőtlenségek ugyanis mindig is voltak, és lesznek is – ezeket nem lehet egy iskolaköpennyel eltakarni. A gyermekeket viszont lehet elfogadásra és empátiára nevelni, hiszen nem a márkás ruha határozza meg, milyen emberek vagyunk, hogyan viselkedünk a másikkal. A kormányzat részéről pedig nem iskolaköpennyel kellene az egyenlőség látszatát megteremteni, hanem azzal a lehetőséggel, hogy mindenki számára elérhető felsőoktatást teremtenek, mely kineveli a jövő értelmiségi rétegét. A szegényebbek számára is megadni a tanulás, a jobb élet, estünkben a márkásabb ruhák megvásárlásának lehetőségét.
A bejegyzés trackback címe:
Trackbackek, pingbackek:
Trackback: Megtiltaná a tandíj szó használatát a hírekben a kormány 2012.09.04. 14:57:37
Trackback: Hová bújik Orbán Viktor a magyarok elől október 23-án? 2012.09.04. 14:54:51
Trackback: Köpönyegforgatók 2012.09.04. 12:04:36
Trackback: Köpönyegforgatók 2012.09.04. 12:04:31
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
dr. Félázsia 2012.09.04. 10:21:08
Ezzel jó ha mindenki tisztában van.
gaston 2012.09.04. 10:23:56
dr. mesterséges színezék 2012.09.04. 10:25:44
Megjegyzem, hogy gyermekkoromat éppen csóróként éltem meg, és két dolgot utáltam durvára: hétköznap a köpenyt és ünnepen az ünneplőt.
Igen, mindkettő beszerzése egy-egy púp volt. Sőt kettő-kettő, mivel nem csak a forrás kellett, de utánajárni is, ui. nem volt és ma sincs minden faluban ruházati bolt, és pont olyan, amelyben iskolaköpenyt is árulnak.
lackó 2012.09.04. 10:26:27
A jövő értelmisége már rég kinevelődött, a jelen és a jövő, esetleges kétkezi munkása, ne adj' Isten mezőgazdasághoz, vízgazdálkodáshoz értő embere viszont sehol sincs. Viszont neveltek az egyetemek sok-sok bölcsész közmunkást.
dr. mesterséges színezék 2012.09.04. 10:27:52
Az nem rossz... innen érthető a mindenkori apácás hozzáállása, hiszen tudvalevőleg az oroszt és a poroszt csak egy betű választja el.
Hát még ha orosz-történelem szakos lett volna... azokban aztán olyan szinergiája alakult ki a két tárgynak, hogy attól kellett koldulni.
Mészáros Laci 2012.09.04. 10:29:02
dr. mesterséges színezék 2012.09.04. 10:29:13
FYI: Túl sok van. Ahogy mindenből túl sok van.
De majd egy... azaz a másfélmillió új munkahely...
dögölj meg 2012.09.04. 10:30:34
Amúgy meg egy nagy karóval leülhetsz Te is,kedves Mia01,annyi demagóg baromságot írtál .
lackó 2012.09.04. 10:34:56
Mezőgazdasághoz értő, és gondolkodó emberek pedig bármit is mondasz, nincsenek, hiszen ha így lenne, akkor a gyakorlatilag egyetlen gazdasági tényezőnk ma nem a béka segge alól pislogna.
eßemfaßom meg áll 2012.09.04. 10:41:04
"Igaz, hogy az iskolaköpeny esztétikailag jól mutat, büszkévé teszi a fiatalokat és a közösséghez való tartozás érzését erősíti - ezt néhány hónapja írországi utam során is tapasztaltam "
Szóval a köpeny fasza és a mai ejrópában is működö dolog, de akkor se, mert H Rózsa.
1-es, leülhetsz
dr. mesterséges színezék 2012.09.04. 10:42:01
Nem is lehet más, amikor az ipar pang, legfőképpen az építőipar.
Enneg legfőbb indikátora az, hogy a szakmunkásoknak fizetniük kell, hogy szakmai gyakorlatot tudjanak tölteni.
A mezőgazdaságban a legtöbbet a földalapú támogatásból élő jogászok profitálnak.
Kérdezd meg Viktort!
mojszipupi 2012.09.04. 10:42:37
lackó 2012.09.04. 10:45:17
tkgabor 2012.09.04. 10:49:43
téglagyár 2012.09.04. 10:49:51
VESSZEN AZ SZDSZ!
Wl 2012.09.04. 10:51:39
Mindig is szerettem az ilyen véleményeket, hogy XY hogy jön ahhoz, hogy beleszóljon ebbe meg abba. Talán a jelenleg betöltött pozíciója feljogosítja arra, hogy oktatási ügyekbe avatkozzon, nemdebár? De ha már itt tartunk, a poszt szerzője milyen "jogosítványokkal" rendelkezik oktatási ügyekbe véleményt formálni? Ő vajon ki lehet, ha úgy érzi, hogy még egy oktatási államtitkár is illetéktelen oktatási ügyekbe avatkozni?
Egyébként nincs valami túl pozitív véleményem Hoffmannról, mivel alig jobb, mint az előző kormány ilyen irányú szak(?)emberei. Szóval lehet, és kell is kritizálni, de nem ezért, és nem úgy, hogy hogy jön ahhoz, hogy beleszól abba a szakterületbe, ahol dolgozik.
Ez az egyenruha dolog egyébként máshol is (például a Németeknél) volt már téma.
"A szegényebbek számára is megadni a tanulás, a jobb élet, estünkben a márkásabb ruhák megvásárlásának lehetőségét."
Ott a pont. Ha az EU tényleg annyira a javunkat akarja, akkor emiatt indítson eljárást az ország ellen. De ez úgy látszik, megmaradt ilyen retorikai szinten, mivel azon kívül kb. senkit nem érdekel...
doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2012.09.04. 10:56:18
Akkor miért is frusztrálná a tanulókat???
lackó 2012.09.04. 11:02:56
Amúgy meg offtopic.
Kara kán · http://karakan.blog.hu 2012.09.04. 11:05:30
ok, MEGEGYEZTÜNK, EZUTÁN MINDENt, amit írsz saját belátásom szerint fogom értelmezni.
regress 2012.09.04. 11:08:26
sas70 2012.09.04. 11:08:52
Csak a sok probléma megoldásához nem elég az, hogy ráhúzunk a gyerekre egy köppenyt vagy egyenruhát.
blah 2012.09.04. 11:12:58
Kooppaany 2012.09.04. 11:15:32
Az iskolaköpeny-ügyhöz. Régesrég nem az öltözet számít, hanem kinek milyen kütyüje van, és milyen fizetős számítógépes játékokat játszik éjjelente. Az iskolaköpeny önmagában nem fed el semmit, legfeljebb az utcán látni fogjuk, ki melyik iskolába jár: a szegényekébe a nejlonköpenyesek, a gazdagokéiba a kényelmes, elegáns öltözetűek. Azt szabályozni pedig igen nehéz, ki mit viselhet az iskolaköpeny alatt, mit vihet be az iskolába (és mit nem), mije lehet nekije otthon :-) (és mije nem).
nu pagagyí 2012.09.04. 11:18:47
Ha nem tetszik a suli, a szülők egyetlen lehetősége az lesz, hogy az egyik állami iskolából egy másik ugyanolyan állami iskolába irathatja át csemetéjét, hacsak ezt is meg nem tiltják. De legalább a köpenyt nem kell újra megvenni, ugyanolyan kell mindenhol, Simicska varrodájának így lesz a legolcsóbb.
Kooppaany 2012.09.04. 11:19:16
Бабаяга 2012.09.04. 11:19:25
Egyébként a gyerekeim 6-ig köpenyes iskolába jártak. Jó volt. A dolog működne is, ha az iskola és a szülők közösen kitalálnák, hogy milyen legyen az egyenköppeny alsóban, felsőben, esetleg lányoknak, fiúknak, aztán (nem közmunkában) helyben megvarratnák. A köpeny örökölhető, csereberélhető. Nálunk mindig van év elején kinőtt egyenruha (ünneplő), köpeny vásár. A kinőtt darabot felajánljuk a sulinak, akik néhány száz forintért árulják, az így befolyt pénz pedig a suli alapítványáé.
Kooppaany 2012.09.04. 11:23:06
Mahaboul 2012.09.04. 11:24:47
Бабаяга 2012.09.04. 11:25:06
dr. Erika Zangolna 2012.09.04. 11:27:07
apd (törölt) 2012.09.04. 11:28:03
igen, valóban jó megoldás az iskolaköpeny, kurvára megoldódik minden tőle (egyébként ez varázsköpeny lesz, mert nem látszik majd ki alóla a NIKE cipő, a karóra, az iPhone, a szülők milyen autóval hozzák a gyereket, hol volt nyaralni, a hannah montánás füzet se ami kb. 650 Ft, nem fog látszani hol lakik a gyerek, mit hoz uzsonnára, vagy esetleg lesz e pénze a büfére stb.; egyébként a köpenyt a Közgép fogja gyártani, 79%-os ÁFA kulccsal, EU-s pénzből)
Mahaboul 2012.09.04. 11:28:30
Belagezapista (törölt) 2012.09.04. 11:38:36
Az angolok a világ legrongyrázóbb nemzete, szóval ezek szerint ennyit használ a kötelező egyenruha...
TrueY · http://qltura.blog.hu 2012.09.04. 11:43:08
;)
TrueY · http://qltura.blog.hu 2012.09.04. 11:43:40
magyar tarka nagy barom 2012.09.04. 11:45:35
nu pagagyí 2012.09.04. 11:46:38
Úgy gondolom ott ez, az iskola szuverén ügye, saját egyenruháik vannak, ha vannak. Ott az egyenruha az egyik iskola megkülönböztetését szolgálja a másiktól. Javíts ki, ha nem így van!
Mahaboul 2012.09.04. 11:48:22
Mahaboul 2012.09.04. 11:49:38
Mahaboul 2012.09.04. 11:51:17
SarahConnor 2012.09.04. 11:57:40
Alamio 2012.09.04. 12:04:39
1., Az iskolaköpeny nem egyszerűen jó vagy rossz dolog. Reakció egy helyzetre. Nem igaz, hogy nem tüntet el társadalmi különbségeket. Ahogyan a posztoló írja, összetartozást is sugároz (amúgy: ha az eltüntetés a cél, akkor miért nem iskolai egyenruha a javasolt?). Árnyoldala, hogy nincs normális diák, aki ne rühellné. Ugyanis uniformizál, és ezt teszi a gyerekkel olyan korban, ahol tényleg fontos is lehet az egyéniség kialakítása. Szóval ha engem kérdeznek, én az általános alsóban támogatom, feljebb nem.
2., Az írás kétségbeejtően demagóg. Mond meg kérlek kedves posztoló: most akkor te az iskolaköpeny ellen, vagy mellett vagy? Mert ez az, ami nem derül ki világosan az írásból. Belerúgsz egyet Hoffmannba, majd közlöd, hogy az ötletlek az íreknél tapasztaltad előnyeit. Majd odaböffentesz egy mondatot, hogy a társadalmi egyenlőtlenséget nem elfedni kell, hanem megoldani (a világbéke nem kéne?). Ez a mondanivaló főként az után furcsa, hogy leírod még ezt a mondatot is: "társadalmi egyenlőtlenségek ugyanis mindig is voltak és lesznek".
Appaloosa 2012.09.04. 12:07:12
Majd ezt is úgy adják elő, hogy fellendíti a textilipart és csökkenti a munkanélküliséget.
KAPJÁK BE ERKÖLCSTANOSTÓL, HOFFMANOSTÓL EGYÜTT!
tééényleg? 2012.09.04. 12:11:08
Fekete Dália 2012.09.04. 12:13:05
Igen, pont az a baj, hogy millió dolog van!
Szerinted mennyibe fog kerülni egy nylonköpeny?
Stefánia kisasszony [teuto-nordikus parasztlány] 2012.09.04. 12:16:41
Soha többé judeoliberális oktatáspolitikát!
SarahConnor 2012.09.04. 12:17:14
Fekete Dália 2012.09.04. 12:18:30
Az a baj vele, hogy diktatórikus, bigottan vallásos és hülye!
Fekete Dália 2012.09.04. 12:19:46
és még szemét is!
dln449 2012.09.04. 12:24:06
QM 2012.09.04. 12:28:38
2.) Minden nemzetközi tanulmányi versenyen, legyen az műszaki, matek általában az elsők között vannak az elmaradott oktatásban részesült diákjaink.
Persze ez ideig sem zavarta a nagy oktatási reformereinket:Magyar Bálintot sem, miért várnánk mást Rózsikától.
3.) A mezőgazdasági szakembereink mellett: Ugyan mi a lóf@szt kérünk számon tőlük, amikor egy aszály sújtotta országban, ahelyett hogy ösztönöznék az öntözést, bürokratikus úton akadályozzák azt. Majd a mindenható hivatalok megmondják hogy a saját birtokán, milyen feltételekkel építhet öntöző berendezést a gazdálkodó. Persze, az engedély sincs ingyé'. "Egynyári öntözés" mint pozítívum. :-)
Fekete Dália 2012.09.04. 12:37:45
Bertra 2012.09.04. 12:40:38
Sztem az angolos rizsaszöveg meg csak azért megy, hogy a fidesz diktatúra újabb kádári elemét is szépen lenyelesse velünk.
NikkiRose - nikkiblog.blog.hu 2012.09.04. 12:45:04
Fekete Dália 2012.09.04. 12:47:50
Fekete Dália 2012.09.04. 12:57:25
Aki lát két darab egyforma köpenyt az jelezze!
tééényleg? 2012.09.04. 13:01:08
Beru 2012.09.04. 13:09:02
Fekete Dália 2012.09.04. 13:14:06
Ne haragudj, de orbánhoz, dajcstomihoz és a társaikhoz képest a most kijövő egyetemisták zsenik.
Nézz szét légyszi a minisztériumok honlapján, hogy hány tahó tölt be alapfokú nyelvvizsgával államtitkári posztot.
Nézd meg, hogy melyik miniszter(egykor esztergályos) végzett teológiai főiskolát és mi köze annak a betöltött állásához!
Fekete Dália 2012.09.04. 13:15:55
Ott van az egykori segédmunkás és sofőr, akiből a rendszer belügyminisztert csinált.
Bertra 2012.09.04. 13:24:05
tééényleg? 2012.09.04. 13:24:53
A komment második fele pedig mindig is így volt és így is lesz. Ez tény és nem is pártállás függő. Rendszer függő. Amíg a politikusokat választják és ehhez pénz kell, addig a támogatóknak és a pereputtyuknak viszonozni kell a támogatást. Ez sem fideszes találmány. Minden demokrácia így működik az egész világon.
Fekete Dália 2012.09.04. 13:34:07
Téényleg?))))
Nem főiskoláról beszélek, hanem egyetemről.
Nem olyanokról akik úgy szerezték meg a PhD fokozatukat, mint egyesek.
Változik a világ.Az a korosztály ma egyáltalán nem beszél nyelveket.
A latinos műveltség kora már régen lejárt.
Hol vannak hozzá a pedagógusok?
tééényleg? 2012.09.04. 13:37:32
"ennek az elmebeteg picsának van valami úriszabó ismerőse ..."
"A tervezett alattvalóképzés egyik fő követelménye, hogy csereszabatos, személyiség nélküli egyedeket termeljen. ..."
"Hoffmann kommunista volt, van és lesz. Ráadásul egy buta bábu, szemforgató erkölcsösségbe bugyolált szellemi nulla. ..."
"KAPJÁK BE ERKÖLCSTANOSTÓL, HOFFMANOSTÓL EGYÜTT! "
"Hoffmann Rózsa keresztény és magyar. Ez a bajotok vele. Soha többé judeoliberális oktatáspolitikát! "
"Az a baj vele, hogy diktatórikus, bigottan vallásos és hülye! "
Biztosan folyt.köv.
Mindez pedig arról szól, hogy bevezetnék (újra) az iskolaköpenyt.
tééényleg? 2012.09.04. 13:42:16
Nyelveket pedig jobb, ha tudod, a mai egyetemisták is csak elvétve beszélnek.
Az a korosztály pedig 89 körül végzett és még foglalkoztak velük, eleve csak az jutott be aki odavaló volt. Én még 120-as ponthatárnál felvételiztem és 110-zel jutottam be. 2005-ben már minimum ponthatárokat kellett bevezetni mert, 75 pont alatt is felvettek embereket Egyetemre!!!
Fekete Dália 2012.09.04. 13:48:42
Jártál mostanában egyetem közelében?
Nem hinném!
Nyelvtudás nélkül kivágnának, mint macskát xarni.
Van ahol az első 3 és fél évhez két középfokú szakmai kell.
Konkrétan lexarom a 120-as ponthatárodat.
Ne sírj majd hoffmann rózsika biztosan kitüntet a ponthatárod miatt.
Most 500 a legmagasabb.
Fekete Dália 2012.09.04. 13:54:01
Egyébként nem pont akkoriban végzett a díszes fidesz kompánia?
tééényleg? 2012.09.04. 13:54:54
Fekete Dália 2012.09.04. 13:59:22
Engem nem irányítanak.
Amit az országgal művelnek az már felháborító.
Én édesapám és édesanyám teremtménye vagyok, és te?
Nincs más érved?
Egyél egy kis placentát bazzdddmeg, talán attól lenyugszol.
tééényleg? 2012.09.04. 14:06:34
Fekete Dália 2012.09.04. 14:09:01
Te idegelted be magad azon, hogy hoffmant lehülyéztem.
Már bocsi, de te kevés vagy hozzá, hogy nekem megmonddd, hogy mit csináljak.
Egyébként ha te 89-ben végeztél, akkor az egyetemre is köpenybe jártál?:)
Xsara86 2012.09.04. 14:24:45
Mia01,te nem vagy normális. Szerintem butaságokat beszélsz. Miért lenne frusztráló?? Az én időmben sem volt az, pedig az sem volt olyan régen. Sőt rajz, meg technika órán kifejezetten hasznos dolog a köpeny. + Legalább a 12-14 éves kislányok nem úgy néznének ki, mint valami kurva.
tééényleg? 2012.09.04. 14:28:49
Egyébként pedig ebben az évezredben végeztem és pontosan tudom, hogy milyen állapotok vannak most az egyetemeken. A credit rendszer már önmagában is egy vicc, a nyelvtudás pedig gyakorlatilag nulla. Nem egy nem kettő olyan embert ismerek aki 5 év alatt sem tudott megtanulni egy nyelvet és ezért nincs diplomája.
Ennyit a köpenyről...
Fekete Dália 2012.09.04. 14:39:57
Ha ebben az évezredben végeztél, akkor mi az összehasonlítási alap?
Egyébként szerinted miért ilyen "hülyék" a magyar egyetemisták?
Miért nem tudnak nyelveket?Talán csak nem azért, mert a legtöbb egyetemen törölték a nyelvoktatást?Talán csak nem azért, mert a szülőknek nincs pénze nyelvórára?
Személy szerint ugyanannyi tahót látok a régi korosztályban, mint az újban.
Csak legalább a mostaniak rá vannak kényszerítve a nyelvtanulásra és ezzel külföldön is jól elboldogulnak.
De gondolom rajtad kívül mindenki hülye vót' még az egyetemen is.
tééényleg? 2012.09.04. 14:46:54
Mint már mondtam, azért hülyék, mert nem tanítják őket rendesen már az alapoktól, a felsőoktatásban pedig túlképzés van (volt?) így nem jut rájuk sem idő, sem energia.
Mi az, hogy régi korosztály? A 40 éves már régi korosztály? Vagy az 50-es az? Neked mégis milyen tanulmányi és munka tapasztalatod van, hogy ilyen sarkosan tudsz fogalmazni?
Fekete Dália 2012.09.04. 15:02:18
Miért veled személyesen foglalkozott különórán az egyetemi tanárod?
A túlképzés szerintem az, amikor egy embernek 2-3 diplomája van csak passzióból, az állam pénzén, többnyire vezetői posztban.
Miért zavar téged az, hogy ma már a szegényebb rétegek is bekerülhetnek és esélyt kapnak a bizonyításra?
Nem tolja őket apuci elitgimibe, mert pénz nincs, ezért nyilvánvalóan, kevesebb a pontszám is.
Ismerek olyan gimnáziumot, ahol harmadikra kinézik azt akinek nincs min. 1 nyelvből vizsgája.
Negyedikre meg már meg van az egyikből a felsőfokú is, persze négyezres nyelvtanárral, angol szak mellett.
Ez nincs rendben, ráadásul ismerem a további sorsukat, az egyik elhasalt a mesterképzésen, a másik meg már előtte évet halasztott őt már általánostól tolták a magántanárok).Mégis óriási pontszámmal jutottak be az egyetemre, de ott valahogy mégsem sikerült.
Ezen segít a köpenytéma, segít a csóró szülőkön a további többezres kiadás?
nu pagagyí 2012.09.04. 15:11:34
De beszélhetünk komolyabb dolgokról is. Zavarjuk el a kormányt és állítsuk vissza a demokratikus alkotmányt. Ez már elég komoly, remélem.
tééényleg? 2012.09.04. 15:24:20
A túlképzés az, amikor olyanok iskoláztatására költ az állam akiknek semmi keresnivalójuk nincs az egyetemen. Nem azért mert csórók (azelőtt sem csak az elit járatta egyetemre a gyerekeit), hanem mert szellemileg nem odavalók. Erre utaltam azzal, hogy 75 pontos minimum pontszám. Hülyegyerekek tanítása állami pénzen. Ez azt jelenti, hogy arra, aki saját jogán (van esze) bejutna, kevesebb pénz, idő és energia marad. Tehát sok emberre jut kevés pénz ahelyett, hogy kevesebb, de rátermettebb emberre jutna több pénz. A pénz mennyisége adott, az nem mindegy, hogy hány felé osztják.
Lehet, hogy ezen csodálkozol, de a Magyar Bálint előtti időkben pont annyian tanultak a felsőoktatásban, hogy az képes volt magas színvonalon működni. És igen, kevesebb emberrel többet tudtak foglalkozni, és bizony teljesen normális volt, hogy a tanárok igazán ismerték a tanulókat nem csak az index alapján azonosították őket.
Én is ismerek olyanokat akiknek sok nyelvvizsgájuk van, sőt van olyan középiskola, ahol ez a minimum. De ez rohadtul nem általános. Ez a kivétel a nagy átlagból. Ma a magyar közoktatás leggyengébb része a nyelvoktatás. Ezen felesleges is vitatkozni. A következő a humán tárgyak és még mindig jók vagyunk reál tárgyakból (ha az átlag nem is). És ezekért az állapotokért nem a HR felelős...
tééényleg? 2012.09.04. 15:27:25
Melyik alkotmányra gondolsz? A 47-es (toldozott-foltozott) oroszból fordított, szovjet alkotmányra vagy az 1000 éves Szent Korona tanra? Vagy arra amit egy amúgy demokratikusan megválasztott kormány, nem megfelelő módon, de legálisan átírt? Vagy egy újat kéne írni esetleg?
Kooppaany 2012.09.04. 16:10:09
Félő, hogy a közeljövőben olyasmiket fognak számonkérni szegény pedagógusokon, amiket a zöm fel sem fog, és a segítséget elmulasztják majd megadni, hogy felfoghassa.
Kellene:
- sok tízezer óra megtekintése és elemzése, hogy mit is csinál a pedagógus (időfelhasználás, módszertani apparátus, munkaformák stb.),
- ez alapján fejlesztési célok kijelölése,
- pedagógus-továbbképzési rendszer újjáépítése,
- pedagógusok mentálhigiénés segítő rendszerének megteremtése, kiépítése, a kiégett pedagógusok rehabilitációja,
- közösségi és egyéni célkitűzések,
- segítő rendszeres szakmai támogatás,
- a meglevő kompetencia-mérések eredményeinek bekapcsolása a rendszerbe, esetleg kiterjesztése más tantárgyakra is,
- az alkalmatlanná vagy feleslegessé váló pedagógusok egyéni karrier-tanácsadáson keresztül új hivatás felé való terelése, segítése (diplomás emberek, köztük sok termtudos végzettségű!) stb.
A nagyokos oktatási szakemberek az elmúlt harminc-negyven évben ugyanazok. Az oktatási szakértők kevés szakirodalmat ismernek, és általában magyarul olvasnak. Az oktatási kormányzat rendszer szinten és nemzetközileg tájékozott, politikailag el nem kötelezett, független szakemberekre aligha számíthat, mert ilyenek Magyarországon nincsenek.
Fekete Dália 2012.09.04. 17:32:55
Szerintem meg tök felesleges egy átlagos osztályvezetőnek három főiskolai diploma, főleg ha munkaidőben tanul és a mi pénzünkön.
Nem tudom hol élsz, de szinte mindenhol igyekeznek letudni a nyelvvizsgát a felvételiző diákok, csak van akinek ez pénz hiányában nem sikerül.
A nyelvoktatás alacsony színvonala kinek a hibája?Talán a diákoké?
Humán tárgyak hmmm, azt szajkózzák, hogy bölcsészekre nincs szükség.
A gazdasági részt annyira lecsökkentették, hogy csak Pest kapott állami finanszírozású helyeket, úgy mint az ÁJK.
Nem tudom, hogy egy nyomi főiskolai üzemmérnöki szakot miért éri meg a kormánynak jobban támogatnia?
De, a mostani állapotokért ő a felelős.
Ő a felelős abban, hogy beleszól minden alap nélkül a felsőoktatásba, én ezért jól pofán baxnám.
Ő a felelős azért, hogy engedi az egyházak térhódítását az iskolákban.
Ő a felelős az erkölcstan című tantárgy bevezetéséért, emiatt a nyelvoktatás kései elkezdéséért.
A mindennapos testnevlést is jól kitalálta, csak éppen sem hely, sem idő, sem tisztálkodási lehetőség sincs.
Ráadásul a magyar tanórák még mindig a szocialista korszakot idézik, amikor szintmérő feladatokat teljesítettek a diákok, ami önmagában egy dögunalom.Aztán csodálkoznak, ha a diák megutálja a testnevelést, mivel az iskolában nem választhat sportágat.
Kitalálták az egész napos oktatást is, nem tudom mi valósult meg belőle, de eddig is az volt a baj, hogy azért rendetlenek a "kölykök"(pedagógust idézek), mert a szülő szarik vele foglalkozni.Látnád az ő tanult "kölykét".:))
Soroljam még?
Nem mindenki keresztény, jó lenne ha ez tudatosulna hoffmann agyában!
Jó lenne ha az egyházak elhúznának az állami iskolák környékéről a búsba.
Az iskolaköpeny mizériát miért nem kezdik már az óvodában, ahová beengedték a gazdag szülők gyerekeinek a legdrágább játékait, s egész nap nem győztek rájuk vigyázni, nehogy hozzáérjenek a többiek.Okos orvosanyuci még lázasan is hordta a gyerekét, neki nem mertek szólni, őt ápolták, a többiek meg nem győzték orvoshoz vinni a kicsiket.
Azután ott van az egész heti gyümölcsnap, amikor a szülőnek kell finanszíroznia az egész csoport gyümölcsszükségletét, továbbá ott van a kötelező jelleggel megtartatott szülinap és névnap, amire már egész tortacsodákat illik vinni. Hétvégén meg illik a mekiben, esetleg egy játszóházban ünnepelni.
Amikor kijelentettem egy nagymaminak, hogy én tojnék az ilyen rongyrázásra a szemével szinte keresztüldöfött.
Na egy olyan szülő, aki egy ilyen oviba keveredik mit tehet?
Nem is voltam soha az óvónénik kedvence, mert én nem vettem nekik a kötelezőn felül:havi játékpénz, tisztasági csomag(prontó, sofix, papírzsepi, WC papír, mosogatószer, szőnyegtisztító, minden évben új üvegpoharak, tányérok, stb...)kívül aranyláncot, meg malomkeréknyi virágcsokrot.
Ez nem csak azért történt, mert nem voltam velük elégedett.