2012.05.31. 09:35
Botrány a szóbeli érettségi tételek körül
Főiskolai szintű tételeket adott fel a szóbeli érettségire egy vidéki egészségügyi szakközépiskola. A tanulók nagy része így nagy nehézségek árán, dupla annyi idő ráfordításával tudja csak kidolgozni a témaköröket. Íme, néhány feladat abból a tételsorból:
1. Mutassa be a szükségletek hierarchiáját, jellemezze a biológiai motívumokat, fogalmazza meg a homeosztázist!
2. Ismertesse a személyiséglélektan fogalmát és mutassa be a hipokratészi személyiség tipológiáját!
3. Mi a pszichológia fogalma? Melyek a pszichológia irányzatai? Mutassa be a megismerés folyamatait!
4. Ismertesse a kommunikáció dimenzióit, ismertesse a metakommunikáció fogalmát!
Aki a bolognai rendszer jótékony hatását élvezve végezte el felsőfokú tanulmányait, annak ismerősek lehetnek ezek a kérdések a pszichológia, vagy szociálpszichológia, az utolsó kérdés pedig a kommunikációelmélet tantárgy révén – ezt, a most érettségizőktől elvárt tudást, ugyanis néhány éve még főiskolai vizsgákon kérték számon.
A kormány rengeteg felesleges ismeretanyaggal kívánja tágítani már az általános iskolások fejét is – hová vezethet ez a tendencia? Mennyi elvárással lehet még terhelni a mai diákokat? Hogy fordulhat elő, hogy közoktatási intézmények a felsőoktatás dolgát akarják betölteni? Mi a cél: zseniket akarunk így képezni, vagy a stressztől és a nyomástól megroppant fiatalokat?
Az eset felháborító és döbbenetes – de sajnos nem meglepő. Egy stresszes és szorongásokkal teli generáció felnövekvését vetíti elő.
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.