Főiskolai szintű tételeket adott fel a szóbeli érettségire egy vidéki egészségügyi szakközépiskola. A tanulók nagy része így nagy nehézségek árán, dupla annyi idő ráfordításával tudja csak kidolgozni a témaköröket. Íme, néhány feladat abból a tételsorból:

1.       Mutassa be a szükségletek hierarchiáját, jellemezze a biológiai motívumokat, fogalmazza meg a homeosztázist!

2.       Ismertesse a személyiséglélektan fogalmát és mutassa be a hipokratészi személyiség tipológiáját!

3.       Mi a pszichológia fogalma? Melyek a pszichológia irányzatai? Mutassa be a megismerés folyamatait!

4. Ismertesse a kommunikáció dimenzióit, ismertesse a metakommunikáció fogalmát!

Aki a bolognai rendszer jótékony hatását élvezve végezte el felsőfokú tanulmányait, annak ismerősek lehetnek ezek a kérdések a pszichológia, vagy szociálpszichológia, az utolsó kérdés pedig a kommunikációelmélet tantárgy révén – ezt, a most érettségizőktől elvárt tudást, ugyanis néhány éve még főiskolai vizsgákon kérték számon.

A kormány rengeteg felesleges ismeretanyaggal kívánja tágítani már az általános iskolások fejét is – hová vezethet ez a tendencia? Mennyi elvárással lehet még terhelni a mai diákokat? Hogy fordulhat elő, hogy közoktatási intézmények a felsőoktatás dolgát akarják betölteni? Mi a cél: zseniket akarunk így képezni, vagy a stressztől és a nyomástól megroppant fiatalokat?

Az eset felháborító és döbbenetes – de sajnos nem meglepő. Egy stresszes és szorongásokkal teli generáció felnövekvését vetíti elő.

A bejegyzés trackback címe:

https://szamarpad2014.blog.hu/api/trackback/id/tr434556583

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása