2013.10.01. 15:36
A gyerekek az igazi nyertesek?
Az oktatási államtitkárság szerint a pedagógusok béremelésének kedvezményezettjei valójában nem is az óvodapedagógusok, tanítók, tanárok, hanem maguk a gyerekek. A nagyobb anyagi megbecsülés ugyanis ahhoz járul hozzá, hogy az ország minden tanulója és óvodása egyformán jó, magas színvonalú nevelésben-oktatásban, a korábbinál is nagyobb figyelemben részesüljön. Ne tegyünk úgy, mintha hatalmas gesztus lenne a fizetésemelés. Arról van szó, hogy bizonyos emberek csoportja végre megkapja annak egy részét, ami már régóta jár neki.
Elvileg három alapelv – a biztonság, az igazságosság és a kiszámíthatóság – lebegett a törvényalkotók szeme előtt, amikor a pedagógusok munkájának új szabályozását dolgozták ki. Szerintük ugyanis biztonságot ad a pályán lévőknek az a tény, hogy a kormány hosszú távon számít rájuk. Az azonos munkáért azonos bér, a kiegyenlített beosztási rend pedig egészen biztosan igazságosabb viszonyokat teremt. A pályát pedig az teszi majd kiszámíthatóvá, hogy már a hivatás választásakor megismerhető az életút. Ebből pedig egyértelműen az következik, hogy a pedagógusok minősítésével a szülő garanciát kap arra, hogy gyermeke megfelelő minőségű oktatást kap.
A pedagógusok már nagyon régóta megérdemelték volna a béremelést, és átlagosan nem csak 34 százalékosat, hanem annál nagyobb mértékűt is. Hiszen ők azok, akik a kötelező ismeretek mellett néha több emberi értéket adnak át a nebulóknak, mint saját szüleik. Az imént említett elképzelések első hallásra nagyon biztatóan hangzanak, de ha jobban belegondolunk röhej azt állítani, hogy bármely szakma kiszámítható lenne. Az ember azt sem tudja, hogy holnap mi történik vele, nem 10-20 év múlva. A kiszámíthatóságot pedig sutba lehet vágni, ha jön egy-egy új rendelet, mellyel iskolákat vonnak össze, vagy munkahelyeket szüntetnek meg, vagy ne adja az ég, az egyszer már megemelt béreket állítsák vissza.
Az pedig, hogy kizárólag a pénz által lehet motiválni a pedagógusokat, egyenesen sértés. Eddig is megtanították mindenre a szaros gyereket, mert a tudás átadása, az elmék, a kis univerzumok tágítása motiválta őket. Ha valaki nem érez elég elkötelezettséget, türelmet és kitartást a gyerekek és a szakma irányába, emelhetik neki ameddig akarják, egy idő után úgyis otthagyja majd az egészet. A béremelésnek tehát nem a diákok a nyertesei, hanem a pedagógusok és azok családjai. Ennyi a történet.
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
tisztapista 2013.10.02. 08:16:18
Ezt vicclapban olvastad? Nincs ilyen összefüggés. Az alulmotivált pedagógusoknak öntheted a pénzt vödörrel, akkor sem lesz más a gondolkodásuk. Ugyanúgy adják az egyest, vagy az ötöst.
Az extra tevékenységeket kellene extra pénzzel jutalmazni. Szakkör, versenyfelkészítés, tanulói projektek, újszerű oktatási módszerek. De ettől fényévekre vagyunk. Már Magyarországon. Külföldön ez működik.
is 2013.10.02. 08:30:03
érdekes hozzáállás... nyugtass meg: te ugye nem vagy a közelében sem ennek a területnek?
deneskata 2013.10.02. 08:30:45
A másik: "Az azonos munkáért azonos bér, a kiegyenlített beosztási rend pedig egészen biztosan igazságosabb viszonyokat teremt"
Kiegyenlített beosztási rend? Igazságosság? Ugyan már!
az oktatás színvonala s ebben az évben érezhetően csökkent. Köszönhető ez az értelmetlen munkaidő-beosztásnak, a kényszerűen rossz órarendnek, a megnövekett terheknek. Ezen pedig nem segít a látszólag magasabb bér.
Vallard 2013.10.02. 08:33:54
safranek 2013.10.02. 08:43:07
A feleségem több diplomával, alacsonyabb kategóriába került, mint volt és majd csak áprilisban fogják felülvizsgálni. Addig meg kevesebbet kap. Ma, holnap kiderül, hogy mennyivel.
Gyingizik 2013.10.02. 08:45:27
Reggie 2013.10.02. 08:48:16
doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2013.10.02. 08:51:05
Tomasz_a_gozmozdony 2013.10.02. 08:56:14
alfa137 2013.10.02. 09:04:24
index.hu/belfold/2013/09/24/finn_csoda_soha_se_lesz_nalunk/#
Frady Endre · http://fradyendre.blogspot.com/ 2013.10.02. 09:06:30
:)
Frady Endre · http://fradyendre.blogspot.com/ 2013.10.02. 09:08:29
Tegnapelőtt Rába Andor
Kidisszidált Andorrába.
* * * * * * *
„Na, erről van szó! Végre egy vers, ami valós problémákat feszeget, nem cukrozza a szaftot, keményen odacsűr a bulvárszemetes rögvalóságnak, és mire felidegesíteném magam rajta, már vége is van. Anyám szerint két homályos rész van benne. Egyik, hogy hol a rím, másik, hogy ki az a Rába Andor? Hát nem tökmindegy?! Hat pont!” /Puzsér Róbert, kritikus/
„Itt kint is középiskolai matek-katalán szakos tanár leszek, de mostantól a hónap második felében nem kölcsönökből, ruhafoltozásból, kukázásból és fényevésből fogok megélni, hanem a fizetésemből. Kezdem sejteni, mi a különbség az életpályamodell és a valódi életpálya között.” /Rába Andor, középiskolai matematika-katalán szakos tanár és betanított néptáncruha foltozó/
„Halló! Halló, Andorkám, drága fiacskám! Hát szegény anyádnak egy idióta kétsoros versikéből kell megtudnia, hogy kiköltöztél a Piramisok közé?! Mi, hogy Pireneusok? Jó-jó, én nem beszélek katalánul!” /özv. Rába Róbertné, nyugdíjas néptáncruha szabó-varrónő/
„A XXI. század Európájának szabad munkaerő áramlása idején a disszidál szó használata provokatív anakronizmus! Hol él maga, költő elv… izé… úr, proletárdiktatúrában?!” /Sarlókalapácsossy Simon, hit- és erkölcstan tanfelügyelő és egykori függetlenített szakszervezeti bizalmi/
„Jaj, már két napja nincs, aki megtartsa a katalán nyelvű matekórákat! Miért nekem kell kiinni ezt a keserű poharat?! Inni ezt a… höhö, így humorosan… Brühühü!” /Dr. Vidróczki Messzi, a volt Mátrahörcsögi Andres Iniesta Két Tanítási Nyelvű Gimnázium ill. a jelenlegi Ínyes T. András Egy Tanítási Nyelvű Reál és Két Tanítási Nyelvű Humán Gimnázium igazgatója/
„Kiment Andorrába egy matektanár? És? Nagy dolog! Jött viszont a csapatba egy andorrai balbekk! Olyan, mint a bika! Igaz, hogy hússzor akkora a fizetése, mint a tanáré volt, de vele tuti, hogy jövőre már megye kettes csapatunk lesz!” /Vidróczki Piké, Mátrahörcsög polgármestere és a Mátrahörcsög SC szakosztályelnöke/
„En el futbol professional! Hongria, Et vull!” „Itt profi a foci! Magyarország, szeretlek!” /Pedro Hola Catala, andorrai balbekk és kecskepásztor/
„Na, itt van! Hazaloptuk Andalúziából! Tűzharcban volt pár sebesült, meg néhány összedőlt épület, de a páciensünk a verések hatására sem ismerte be a személyazonosságát. Mi, hogy Andorrából kellett volna elhozni?! Hű … (hosszú füttyszó) …” /Csávás Kálmán, terror elhárítási főtörzsőrmester/
illusztrálva:
fradyendre.blogspot.hu/2013/09/raba-andor.html
Drogan 2013.10.02. 09:10:34
-----------------------
No igen, és sajnos megtanotottak irni olyan idiótát is mint te. Nyugtass meg nincs gyereked, az ilyen IQ bajnok ne szaporodjon.
deneskata 2013.10.02. 09:34:42
deneskata 2013.10.02. 09:35:38
troppaerhümér 2013.10.02. 09:39:10
Az a sok okostojás, aki itt osztja az észt, állítson fel egy szakmai rangsort mely hivatások a legfontosabbak a társadalom, mint működő egész szempontjából. Politikus? focista? jogász?
Várom a rangsor ötleteket. Utána lehet beszélni a pénzről!
halaloszto 2013.10.02. 09:40:39
a tobb penztol nem a mostani pedagogusok fognak jobban tanitani! hanem azok, akik kepesek lennenek jobban tanitani, de az alacsony fizetesek miatt otthagytak a palyat, reszben visszaternenek.
mert akik most tanitanak, azok erosen ket kulon csoport. az egyik aki csak ehhez ert, ezt csinalja regota, szereti, nem akar es tud valtani. megszoktak a szegenyseget, jellemzoen idosebbek. a masik akit sehova mashova nem vennenek fel szellemi munkara dolgozni... Nezd meg a felveteli ponthatarokat a tanarszakokra. Siralmas. Tan meg menedzserasszisztens szakra is ertelmesebb, ratermettebb emberek jelentkeznek mint matektanarnak.
Vajk
alfa137 2013.10.02. 09:48:57
Lehet, hogy visszatérnének, épp csak nincs hova....a már előre is látható óraszámemelések, valamint a csökkenő gyerekszám és a hazai rendszerből fakadó "osztálylétszám-minimum
-követelmény" miatt várhatóan további elbocsátások lesznek....
halaloszto 2013.10.02. 09:56:20
Vajk
Szelid sunmalac 2013.10.02. 10:04:01
pocaklakó minimanó 2013.10.02. 10:14:50
Ballibhorda, így szeretlek. :)
Szelid sunmalac 2013.10.02. 10:17:37
pocaklakó minimanó 2013.10.02. 10:17:42
"...hanem az, ahogy a tanárokkal bánnak..."
De ez a fájdalom is csak most fáj. Korábban NEM FÁJT, pedig a bánásmód nem volt más.
De ez van, ilyen a közhagulat Ballibfalva-Alsón. Nem emelték a fizujukat? Rohadjanak meg! Emelték a fizujukat? Még inkább rohadjanak meg! :)
Ballibcsürhe, így szeretlek. :)
nnnnnnnn 2013.10.02. 10:19:47
mondjuk sztem ha tényleg a jó pedagógusokat kéne kiválogatni, az kb a pedagógusok 10, max 20%-a.
pocaklakó minimanó 2013.10.02. 10:19:57
"...akiknek epp leszarozta a gyereket."
Úgy tapasztaltam, hogy általában a jelzőkkel illetett gyermekek szülei nem azok közé tartoznak, akik a közös kasszába betesznek. Épp ellenkezőleg.
pocaklakó minimanó 2013.10.02. 10:22:15
"...az kb a pedagógusok 10, max 20%-a."
Nagyjából megfelel az arány a Melyiket-Az-Ötezerből szakmalistán található szakmákban található "jó szakember" néven nevezhető aránynak.
És jobb a HR-es, PR-os és különféle államigazgatási valamint pénzügyes területek átlagánál. :)
Szelid sunmalac 2013.10.02. 10:22:27
Gyingizik 2013.10.02. 10:24:05
pocaklakó minimanó 2013.10.02. 10:25:18
Ez is egy megoldás. Például akár javasolhattad volna Simor Andrásnak is, amikor megnyilatkozott (persze disztingváltabban) a devizahitelesekről.
Csak úgy eszembe jutott. :)
Szelid sunmalac 2013.10.02. 10:27:05
nnnnnnnn 2013.10.02. 10:28:11
pocaklakó minimanó 2013.10.02. 10:28:48
"Ebben a közegben a végletesen egyszerű (leegyszerűsített) megoldásokat kedvelik, ellenvélemény nélkül."
Vö. 1990-es szöveg egy "urbánus, nem tehetős, értelmiségi pennájából: „Mucsa és félelem – vagy szabad demokrata többség. Nincs harmadik út.”
De persze ez nem leegyszerűsített és effélék. És persze ebből nem lehet olyanokat általánosítani - teli szájjal és jóízűen -, mint amiket a tehetős vidéki parasztcsaládokat illetően lehet.
troppaerhümér 2013.10.02. 10:37:55
Jó szarozást, hülyék, én léptem.
alfa137 2013.10.02. 10:40:01
alfa137 2013.10.02. 10:44:11
szuperkrumpli 2013.10.02. 10:59:55
alfa137 2013.10.02. 11:08:43
deneskata 2013.10.02. 11:53:59
dobzse.laci 2013.10.02. 12:49:17
A te szinteden valóban semmi értelme.
De ehhez nem kell középiskolába járni, kevés a kubikos.
Tomasz_a_gozmozdony 2013.10.02. 12:58:29
halaloszto 2013.10.02. 13:05:32
most is tudok nyitott fizikatanari allast, szakkozepben, de egy ev utan ugy dontenel hogy ennyi penzert ezt a szopast nem eri meg. ne kerdezd honnan tudom.
alfa137 2013.10.02. 15:25:06
alfa137 2013.10.02. 15:29:39
halaloszto 2013.10.02. 16:32:40
alfa137 2013.10.02. 16:37:31
pocaklakó minimanó 2013.10.02. 20:02:46
"...és én sem a politikáról beszéltem, hanem a stílusról, kapkodásról, hozzá-nem-értésről....nem értem hogy jön ide a ballibfalva és a többi..."
Fura, hogy nem érted, pedig a stílusról és a hozzá nem értésről szövegelsz.
No, mindegy. :)
pocaklakó minimanó 2013.10.02. 20:14:25
"Az oktatás leépítése folyik."
Még véletlenül sem ott indult el a leépítés, hogy suttyomban bevezették az integrált oktatást, amelyből legtöbb szülőnek villámgyorsan lejött, hogy most már nem csupán az "etnikai szegregáció" megszüntetése a cél (ezt amúgy úgy hívják, hogy "zavarjuk be az összes deviáns és alapszinten szocializálódott putrisori társaságot" a többiekkel a suliba - és ez azonnal a helyi "white flight"-ot erősítette; főleg a szegregációellenes közegben, akik csak szóban azok), hanem ezek mellé jöhetnek kötelező jelleggel (a szülő dönt, az iskolának nem lehet szava) az összes olyan sajátos nevelési igényű, tanulási nehézségekkel küzdő és részképesség zavaros tanulók is, akiket addig speciális körülmények között oktattak.
Rövidre zárva: Pisa-rekordos eredményeket várnak el olyan iskoláktól, ahová bezavarják a putrisoron szocializálódott népséget, és a 70-es IQ feletti összes olyan tanulót, akiknek speciális iskolákban sokkal hasznosabban telne az iskolaév. Míg az első csoport a magatartási problémáival zilálja szét a közösséget, addig a másikról eképpen: "...megeshet, a tanítók huszonnyolc gyermeket tanítanak, akikből mondjuk három sajátos nevelési igényű, öt 70 körüli intelligenciahányadossal rendelkezik, a többiek pedig e fölöttivel, lehet köztük 150-es IQ-jú zseni is. A probléma valószínűleg egyértelmű: a jó és a gyenge képességű gyerekek egyaránt vissza vannak fogva, a jók a gyengébbek miatt nem tudnak haladni, a gyengék pedig nem tudnak lépést tartani tartani a tananyaggal."
A tanár meg küzdjön. És még annak se örülhessen nyugodtan, hogy legalább honorálják valamivel, mert akkor jönnek a ballibek teli szájjal és elkezdenek vinnyogni.
Szánalom!