Hoffmann Rózsa kitárta rejtett lapjait az uniós oktatási miniszterek előtt, és mosolyogva közölte, hogyan oldható meg az iskolai erőszak kérdése. Szerinte a kulcsszavak a kreativitás, az önkéntesség, a szolidaritás és a tolerancia. Homlokára is csapott a megannyi miniszter, Gödöllőig kellett jönniük, hogy megoldást találjanak az agresszív gyermekek csitítására. A cél, hogy kevesebb pofon csattanjon az iskolában.

 
 
 
Természetesen rögtön feltételezhetnénk rosszindulatúan, hogy „nyilván” csökken majd a pofonok száma, ha kreatívabbak lesznek ifjaink. Leleményességük nem ismer majd határt, a legkevesebb fáradalmat véve szúrnak majd ki társaikkal, illetve tanáraikkal. Persze oktatásért felelős államtitkárunk biztos nem erre gondolt, hanem arra, hogy az önkéntességre, szolidaritásra és toleranciára nevelés következtében csökken majd a verbális erőszak, és így a pofonok száma is. Mint a mesében - gondolnánk, de akkor Hoffmann Rózsa rátesz még egy lapáttal, és bűbáj ország lakóiról kezdi meg történetét. Egész pontosan így fogalmazott: egész Európát fokozottan érdekli, miként lehet elérni az iskolában, hogy olyan tudatos és felelős állampolgárokká váljanak a fiatalok, akik hozzájárulhatnak hazájuk és Európa fejlődéséhez. Majd folytatta: a cél, hogy a jövő felnőttjei ne kövessék el ugyanazokat a hibákat, mint elődeik. Majd képzeletben megveregette saját vállát, és gondolta magában: Európa tanulhat tőlünk. S, ha már így állunk, itt az idő, hogy megmutassuk, milyen remek az oktatásunk, hiszen „Magyarország oktatási rendszerének erősségéből tanulhat Európa”. A manó rúgja meg, és kimondta. Tényleg kacsintott egyet az uniós oktatási miniszterekre. Hogy mivel érvelt? A zenei nevelésben, a sportoktatásban, és a tehetséggondozásban elért eredményeinkkel. Mely mind igazán szép dolog, főkét annak tudatában, hogy mind a közoktatási mind a felsőoktatási törvénytervezet hangos vitáitól zeng a sajtó. Mondanom sem kell, hogy a tehetséggondozás remek, csak a hülyéket csapjuk ki az iskolából, mondjuk 15, vagy 16 éves korukban. De mit számítanak ezek, ha oktatjuk az uniót, most éppen iskolai agresszióból. Abból, amiben szintén hírhedtek vagyunk: tanár ver diákot, majd szülőt, aki dühében elveri az egész osztályt, és ugyanez visszafelé is. De idézem újfent: kreativitás, önkéntesség, szolidaritás és tolerancia. Ezeket véssük be jól az agyunkba.

A bejegyzés trackback címe:

https://szamarpad2014.blog.hu/api/trackback/id/tr332785510

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Gyereknek az utcán a helye? 2011.04.01. 03:07:55

Az adatok alapján nem helytálló a Széll Kálmán terv azon felvetése, amely szerint túlképzés van a magyar oktatásban. A jelenlegi hosszú tankötelezettség mellett is csak átlagos az iskoláztatás valódi időtartama, miközben a munkaerő-piac a szokásosnál i...

Trackback: Felszabadult szexualitás? 2011.03.31. 19:21:19

Általános vélekedés szerint az ún. szexuális forradalom óta szex terén roppant nyitottak vagyunk. Annyira, hogy már-már túlzás -teszik hozzá sokan-. Igen? Akkor tessék nekem hétköznapi, használható szavakat ír...

Trackback: A lányom pszichológus szeretne lenni 2011.03.31. 19:20:43

 Kedves Karolina,lányom pszichológus szeretne lenni, ezzel nincs is bajom, de aggaszt valami: talán valami problémája van, azért találta ki magának ezt a szakmát, még csak 15 éves, nem tudom, miért éppen ez jutott eszébe. Érdemes lenne az iskolaor...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

kettőbé 2011.03.31. 19:10:18

Szurkálódni próbáló, erőltetett posztocska ez, nulla tartalommal.

leroi 2011.03.31. 19:14:32

Tényleg gagyi a poszt. Ha már mindenáron támadni akarja Rózsát, akkor támadja a pedagógusszakma elnőiesedésével, a 25% funkcionális analfabétával, és a legsúlyosabbal: azzal, hogy Mo.-n az iskola nem csökkenti, hanem növeli a születéskor meglévő társadalmi különbségeket. (Ezért minden ,magyar, oktatással foglalkozó ember jelentkezhetne egy tarkólövésért, magamat is beleértve.)

Szergej55 2011.03.31. 19:49:34

Az már tényleg igaz, hogy a magyar oktatás erőst sharban van. A piaci iskolarendszer (nem a színvonal, hanem a létszám után jár támogatás) ide vezetett, ideje lenne változtatni.

peca1000 2011.03.31. 19:58:00

Meg kell adni a lehetőséget az iskoláknak, hogy a deviáns erőszakos hülyegyerekeket kivágják az iskolából KORTÓL FÜGGETLENÜL !!!!

És ne legyenek kötelesek a másik suliból elzavartat magukhoz venni.

Az ilyen kezelhetetlen selejtek után a szülő se kapjon támogatást, mert megbuktak gyereknevelésből.

Hja és a tanár bármilyen eszközzel védhesse meg testi épségét, tekintélyét(erővel-tárggyal), és ha mégis bántanák, gyereket és a szülőt bevarrnám a börtönbe, kortól függetlenül.

Gondvana 2011.03.31. 20:22:47

A kommentekben igencsak megjelennek a szélsőségek.
Tény, hogy a gyerekanyag az elmúlt 10 évben nagyon megváltozott.
Tény az is, hogy közben felnőtt egy új szülői generáció, aki úgy gondolja tud nevelni, pedig egyetlen nevelési könyvet el nem olvasott, nem hogy diplomája igazolná jogosítványát a nevelésre. Miért is gondolja mindenki úgy, pláne ha már van egy gyereke, hogy tudja mi a tuti a nevelésben?
Tény, hogy a szülő minden körülmények között a kölkét védi, ami nagyjából helyes is, csak az a baj, hogy a tanár ellenében is...Sokszor tapasztalom, hogy az igazi gond nem a gyerek, hanem a szülő. Ráadásul észre sem veszi, amikor csemetéje átdobja a palánkon...
No ez az, ami mellett egy igazi pedagógus nem megy el. Talán hallgatni kellene szülőként a tanárra...talán tudni kellene köbgyököt vonni abból amit a gyermeke állít...és akkor szülő és tanár egyoldalon közösen és igazán együttműködve tehet a gyermek fejlődéséért.

Elstron 2011.03.31. 20:30:11

@peca1000: Hülye vagy, ülj le! Pszichológiai, szociológiai szakirodalmat ajánlom figyelmedbe! Az általad "hülye gyereknek" titulált emberek nagy része okosabb az osztálytársainál, ezért viselkedik deviánsan, mert az oktatási rendszerünk nem képes alkalmazkodni az ő gyorsabb tempójához. A legjobb koponyákat veszítjük el így...

Elstron 2011.03.31. 20:33:06

@Gondvana: Érdekes, korábban még nevelési könyvek sem voltak, mégis normálisan felnőttek az emberek. A te hozzászólásod is ugyanolyan félművelt baromság, mint az előző.

Jah, és régen is volt zsiványkodás bőven, csak mint tudjuk, az ember gyorsan felejti a saját sarát...

Link Elek 2011.03.31. 20:55:22

a magyar sportoktatas oriasi sikerei kivaloan latszottak a holland meccsen

Pistie 2011.03.31. 21:03:22

A magyar sportoktatás konvergál a nullához, ahogy egy gazdasági, jogi, és műszaki egyetemünk sincs az európai élvonalban sem, a világ élvonalától pedig igencsak messze vagyunk. A legutóbbi toplista szerint a top200-ban nincs egy magyar egyetem sem.
Hoffmann Rózsának ajánlom figyelmébe, hogy nem attól lesz jó egy oktatási rendszer hogy "kemény", hanem attól, hogy gondolkodni tanít, "thinking out of the box", stílusosan.

Peter T. Sinclare 2011.03.31. 21:08:49

@Elstron: szerintem te most direkt teszel úgy, mint aki nem érti, hogy itt azokról a gyerekekről van szó, akik verik a tanárt meg a többi diákot, uzsorapénzt szednek, akadályozzák a többit a tanulásban, stb.

Gabriel_mtb · http://pedalfordulat.blog.hu/ 2011.03.31. 21:09:01

valahogy nem találtam meg a posztban, hogy miért hülyeség a témául szolgáló koncepció. És azt sem, mit javasol helyette a blog írója.

Pistie 2011.03.31. 21:09:24

@peca1000: A deviáns meg az erőszakos viselkedés nem egészen ugyanaz. És mindkettő kezelhető, javítható, úgyhogy emiatt nem igazán lenne szerencsés kivágni a suliból, sokkal inkább meg kellene nevelni.

Az meg hogy a tanár bármivel megvédhesse magát jogos lenne, csak mi van ha a tanár őrül meg? Azért hallani pedofil tanárokról is, nekik is adnál szívlapátot a kezébe?

Persze ha bántják a tanárt akkor részemről is mehetnek a börtönbe.

Húsleves 2011.03.31. 21:23:08

@Pistie:
"Hoffmann Rózsának ajánlom figyelmébe, hogy nem attól lesz jó egy oktatási rendszer hogy "kemény", hanem attól, hogy gondolkodni tanít, "thinking out of the box", stílusosan."
Ha már gondolkodásról beszéltél, ajánlom a figyelmedbe, hogy a világ élvonalától az oktatásban nem a Hoffmann Rózsa szemléletű oktatás alatt, hanem pont az ellenkezője alatt szakadtunk le olyan sajnálatosan.

Pistie 2011.03.31. 21:30:15

@Húsleves: Mi is volt az ellenkező szemlélet?

Húsleves 2011.03.31. 21:37:57

@Pistie:
Például az, hogy 18 éves, ötször bukott kretén állatok terrorizálták az osztálytársaikat és a tanáraikat, és az ilyeneket se kirúgni, se speciális iskolába irányítani nem lehetett.

Elstron 2011.03.31. 21:51:02

@Peter T. Sinclare: Erre sem a cikkben, sem a hozzászólásban nincs utalás. Egy kalap alá veszi azokat a tanulókat, akik valami miatt kilógnak a nagy átlagból. Te az egyik irányról beszéltél, én meg a másikról. Szükség van a distinkcióra, mert az emberek nagy része rögtön a te szempontrendszered alapján ítélkezik...

@Húsleves: Hoffmann semmit sem akar változtatni a rendszer alapvető struktúráján, csak látszat intézkedésekben gondolkodik. A gond a poroszos, lexikális tudást erőltető szemléletmóddal van, ami nyilvánvalóan megbukott. Arról azonban sehol sem olvastam, hogy minimális közeledés is lenne az angolszász rendszerhez, ami kompetencia alapú, kreativitást fejlesztő.

Még a mai magyar felsőoktatás sem ösztönöz a kreativitásod kibontakoztatására, sőt, a csúcs egyetemek kvázi büntetik is... gondolok itt 1000 oldalas könyvek magoltatására...

Húsleves 2011.03.31. 22:13:20

@Elstron:
A poroszos oktatás egy másik téma, a "nyilvánvalóan megbukott" az pedig a te véleményed. Az én véleményem az, hogy részben igazad van, részben viszont nem. Vannak dolgok, amiket be kell magolni, nincs mese. A memorizálás az agy fejlesztésének egyik elengedhetetlen eszköze, de nem pótolja a kreativitást, a problémaelemző és problémamegoldó képességet, amit szintén fejleszteni kell. És természetesen vannak dolgok, amiket semmi értelme bemagoltatni, úgyis elfelejtik majd, és soha az életben nem lesz rá szükségük.
Az iskolai erőszaknak ehhez semmi köze. A közelmúlt (elmúlt 20 év) oktatáspolitikájával annak a szemléletnek hiánya a legnagyobb baj, amit régebben - amikor még másképp csengett sokunk számára a liberalizmus szó - pont a liberálisok hangoztattak: az egyéni szabadságjogok addig terjednek, amíg másoknak nem ártasz vele. A 18 éves agresszív állat szocializációja is lehet egy szempont, de semmiképpen sem úgy, hogy ennek a "nemes" elvnek 30 gyerek és 10 tanár lássa folyamatosan a kárát.

Elstron 2011.03.31. 22:22:59

@Húsleves: Nem megyek bele a témába, mert több blogon is kitárgyaltuk már ezt, és nem fogom ötödszörre is leírni a dolgokat. A rendszer pedig megbukott, elég megnézni az oktatási rangsorokat...

Az erőszakos, kezelhetetlen embereknél pedig számos körülményt vizsgálni kell, bár nekem azért vannak fenntartásaim az iskola nevelő feladatával kapcsolatban...

Archenemy 2011.03.31. 22:27:43

@Elstron: ilyenkor érdemes egy text fájlba írni, és csak kopipésztelni, már ha terjeszteni akarod a véleményedet. Csak azért, mert engem pl. érdekel, de annyira azért nem, hogy nekiálljak a hozzászólásaid közt kutatni.

Kobres 2011.03.31. 23:00:02

@Elstron: Azert nem vagyunk olyan melyen. A maagyar oktatas a kozepmezonyben van.

Pistie 2011.03.31. 23:04:08

@Húsleves: És ha jól sejtem akkor szerinted ez az "elmúltnyócév" hibája. De igazából én az oktatás színvonalánál kizárólag a felsőoktatásra gondoltam, mert az mutatja egy ország oktatási színvonalát, nem a közép meg általános iskolák.

Pistie 2011.03.31. 23:08:03

@Kobres: A középmezőny alján, esetleg.
Érdemes megnézni a top200-as listát ( www.timeshighereducation.co.uk/world-university-rankings/2010-2011/top-200.html ). 2 dolog szembetűnő.
1. Egy magyar sincs benne sehol.
2. Az első 15 angol és amerikai egyetemek. Halkan jegyzem meg, hogy ezek mind fizetősek. :)

hungarisztan 2011.03.31. 23:41:35

@Pistie: A magyar oktatás színvonala (úgy köz-, mint felső-) a béka segge alatt. [GOTO PISA jelentések. Inkább mint az univ rangsorok.]

Mindazonáltal kéretik az idézett és hozzá hasonló rangsorolásokat az őket megillető kritikával kezelni – ahány készítő, annyi rangsor. Némi korreláció nyilván felfedezhető a pozíciók és minőség között, de a különböző listák iszonyatos szórásokat mutatnak és a rangsorolással tudományos szinten foglalkozó szakemberek nem győznek elégszer rámutatni, hogy nincs egyetlen, üdvözítő rangsor, ugyanis még ha nem is közvetlen megrendelői érdek működik közre, akkor is iszonyatosan sok a torzító tényező a készítéskor. Mindjárt elsőnek ott van az, hogy melyik lista milyen szempontok figyelembe vételével készül és azokat milyen súlyozással szerepeltetik. Az angolszász felülreprezentáltságról már nem is szólok, pedig még egy Francia- vagy Németországhoz képest is láthatatlanok vagyunk...

Szóval ha kérhetném, ilyen rangsorokat érvként ne használjunk, mert komolytalan. Épp elég nagy a gebasz anélkül is, hogy listákra kéne támaszkodni...

emiljuzso 2011.04.01. 02:54:53

"A zenei nevelésben, a sportoktatásban, és a tehetséggondozásban elért eredményeinkkel" - büszkélkedik Hoffmann Rózsa. Nem kéne. Heti egy énekórával (az igaz, hogy nem ő találta ki), csak az éneket tanítókat hozták lehetetlen helyzetbe. A sportoktatás még igaz is lehetne, hisz elég nagy óraszámmal dolgoznak a testnevelők, de a hogyan már más kérdés. A tehetséggondozás meg már vicc: egy átlagos állami fenntartású iskolában a szakértő önkormányzatok első körben ezt nyírták ki, mint felesleges cifrálkodást.

BelaVak 2011.04.01. 04:47:36

@Elstron:
A "devians hulyegyerekekkel" kapcsolatban egyetertek.
Egyebkent meg tenyleg vicces, hogy pont mi akarjuk Europat toleranciara nevelni, akar csak az uj alkotmany jut eszembe, vagy itt beleolvasok a hozzaszolasokba.

BelaVak 2011.04.01. 04:50:07

@Húsleves:
Asszem itt targyi tevedes van: az utolso par evtizedben biztos nem voltunk a vilag elvonalaban, akarki is volt kormanyon. Az csak legenda, hogy 20 eve hajde.

BelaVak 2011.04.01. 04:54:12

@Elstron:
A poroszos oktatassal kapcsolatban csak reszben van igazad. Es az angolszasz rendszerben is magolnak rengeteget az emberek, sot, pl az amerikai egyetemekrol kikerult emberekre sokkal jobban igaz, hogy csak bemagolt megoldasi semak szerint gondolkoznak. A jajdenagy kreativitas inkabb a kozepiskolai evekre igaz, az egyetemen inkabb a bazikus mennyisegu rutinfeladatmegoldast nyomatjak.

deadlock 2011.04.01. 06:22:27

én inkább úgy vettem észre, hogy a pofonok száma növeli a kreativitást. legalábbis az ember jobban igyekszik elkerülni őket, ha már kapott.

Nagymedve 2011.04.01. 07:09:49

Ez Pokorni szintű cikk, az írója is mehet bálnatenyésztőnek. Ami nem baj,csak nem értem mit keres ez a trágya a címoldalon.

Húsleves 2011.04.01. 07:38:04

@Pistie:
"És ha jól sejtem akkor szerinted ez az "elmúltnyócév" hibája".
Nem, én nem csak az "elmúltnyócév"-re gondolok, hanem többre. Mindenesetre érdekes logikája lehet azoknak, akik szerint a jelenlegi állapotok Hoffmann Rózsának köszönhetők, aki még csak nemrég lett miniszter.

Húsleves 2011.04.01. 08:05:22

@BelaVak:
A "nem voltunk a világ élvonalában" és a mostani állapotok között elég nagy különbség van. Ahhoz képest, hogy 20 évvel korábban egy kommunista rezsim vezette az országot, a "nem voltunk a világ élvonalában" - nem is értékelhető olyan rossznak. És azért eredmények is voltak, zenét tanulni például még Japánból is jártak ide. Ahhoz, hogy az oktatás a világ élvonalához tartozzon, másban is utól kellene érni őket, főleg, mivel a színvonalas oktatáshoz pénz se ártana. A legnagyobb baj az, hogy az általad csak idézőjelben írt "devians hülyegyerekek" (ami gondolom azt jelenti, hogy szerinted ilyenek nem léteznek) köré vont védelemnek egy egész közösség látja a kárát. Így aztán tényleg nincs mit csodálkozni azon, hogy az elmúlt időben az oktatás a béka segge alá süllyedt. A tanulni vágyó gyerekek és a normális szülők azt várják az iskolától, hogy tanulhassanak, és nem azt, hogy a gyerekeik agresszív, hülye barmokat "nemesítő" szocializációs kísérletben
vehessenek részt a saját bőrük kárára.

Elstron 2011.04.01. 08:40:25

@Archenemy: Ooo, ennyire nem vagyok individualista, de akkor summáznám a vita végeredményét: a konklúziónk az lett, hogy valójában nincs is szükség magas szintű felsőoktatásra, hiszen a hazai vállalatok nem is tudják / nem akarják megfizetni az ilyen szakembereket, mert nincs is rájuk szükségük. Bőven elég a középmezőny, hiszen a K+F nem nálunk történik - többségében. Persze vannak fejlesztő központok, én is dolgoztam ilyenben, de nem tömegjelenség, és csak 1-1 szektorra korlátozódik (gépészet).

@Kobres: Öhhm, akkor miért harsogja mindenki, hogy milyen tudás-alapú nemzet vagyunk? Hogy mennyi Nobel-díjasunk van, bezzeg a buta Szlovákoknak... lehet értékelni a középszerűséget, csak akkor ne is döngessük a mellünket rá...

Amíg mennyiségben, és nem minőségben gondolkozunk, addig nem lesz itt fejlődés. Meg amíg a jelenlegi kormánynak az a prioritása, hogy a vidéki főiskolákat támogassa / megmentse. Vajon az ott végzettek milyen szellemi szinten vannak?

commando 2011.04.01. 08:52:16

Ebben az országban két olyan dolog is van, amihez mindenki ért, kivéve azt aki csinálja: a gyermeknevelés és a futball.

ilanyok 2011.04.01. 09:24:00

@peca1000: Tisztelt Uram! NEM ÉRTEK ÖNNEL EGYET! Nem ismerem az ön családi helyzetét, amelyből most csak az érdekelne, hogy hány gyermek nevelésében vett részt mint közeli szülő, vagy közeli családtag. Én szerencsére több gyermekkel megküzdöttem és küzdöm (közben élvezve őket). Végül mindegyik megfelelő felnőtt lett. Csak egy példa. Van egy családunkban levő fiú gyermek akit általános iskolában kétszer rúgtak ki, kétszer kellett más iskolába menni deviáns viselkedés miatt. Ez a gyermek jelenleg egy nevesebb budapesti gimnáziumban 10. osztályos. Az előző évzárón az iskola igazgatója az iskola legjobb matematikusának nevezte az országos versenyen elért eredménye alapján. Gondolja végig, hogy helyes-e amit írt, amit gondol!

Pistie 2011.04.01. 15:49:58

@Húsleves: Hálistennek Hoffmann NEM miniszter.
Egyébként részben neki is köszönhető, hogy most ott tart a felsőoktatás ahol! Ugyanis ha 3(?) éve bevezetik a tandíjat, ahogy nem vezették, mert ugye le "szociális népszavaz"-ta a nép pont az ő tevékenységüknek hála, akkor már zárkóznánk fel az elitoktatás színvonalára, lásd a fent belinkelt top 200-as lista. Így meg ugyanott vagyunk ahol eddig: az állam nyűglődik a finanszírozással, és olyanok vannak államin akik az 5 éves egyetemet 8 év alatt végzik el.

Pistie 2011.04.01. 16:03:21

@hungarisztan: Ebben igazad van, de nem csak ebben a listában nem vagyunk sehol, hanem sajnos szinte egyik listában sem. Egyedül a BME és az ELTE az, amelyik saját területén egy nem túl előkelő helyet el tud csípni az európai porondon, de ettől nagyobb méreretnél ezek sincsenek sehol. A fent linkelt lista viszont nagyon részletes, mert nem csak az oktatási színvonal van pontozva, hanem hogy mennyire nemzetközi, kutatások, ipari kapcsolatok, idézettség, stb. Persze nyilván valakinek jobban kedveznek, de a trendet jól szemlélteti, nyilván egy Caltech jobb iskola minden szempontból, mint mondjuk az aacheni egyetem, de sajnos még az aacheni egyetemtől is messze vagyunk. Érdemes megnézni hogy USA-ban a top egyetemek azzal versenyeznek már, hogy hány Nobel-díjas kerül ki közülük, vagy hány Nobel-díjas oktat náluk..

Húsleves 2011.04.01. 20:55:25

@Pistie:
Pistikém egyem meg a lelkedet, ha direkt nekem címzel valami olvasnivalót, akkor próbáld már ki azt a módszert, hogy annak van is némi köze is ahhoz, amire "válaszolsz". Szerintem sincs helye a felsőoktatásban olyanoknak, akik 5 éves egyetemet 8 év alatt végeznek el, de nem is kardoskodtam ilyesmi mellett. Nem tudom, hogy olvastad-e magát a posztot, vagy csak a kommenteket, itt erőszakos gyerekekről volt szó. És az sem baj, hogy te másról mondod el a véleményed, csak ezt ne úgy add elő, mintha velem vitatkoznál. Viszont ha már szóba hoztad a felsőoktatás potyautasait, ebben csak egyetérteni tudok veled - az ilyeneket ki kell vágni onnan. Az általános iskolában viszont még fontosabb, hogy a túlkoros állatokat kivágják, mert nem csak kárba vész a rájuk költött pénz, hanem még a többiek életét is töntkreteszik.

Pistie 2011.04.01. 20:59:45

@Húsleves: "Mindenesetre érdekes logikája lehet azoknak, akik szerint a jelenlegi állapotok Hoffmann Rózsának köszönhetők, aki még csak nemrég lett miniszter. "

Ezt te írtad, és erre reagáltam.

Húsleves 2011.04.01. 21:11:47

@Pistie:
Ja igen, és szerinted azon múlt az "elmúltnyócév" meg a többi, amit az akkori ellenzék csinált, ugye? Persze ismerem az érvelést, olyan jól ment volna itt minden, csak ellenzék ne lett volna.
Fantasztikus egy palik vagytok, azt meg kell hagyni.

Pistie 2011.04.02. 10:19:03

@Húsleves: Konkrétan az akkori Fideszen múlott, hogy nincsen most tandíj, sem vizitdíj. Pedig ha lenne, akkor az egészségügy is, és a felsőoktatás is sokkal jobb helyzetben lenne. Tehát igen, számít az ellenzék! Ezt nehéz lenne félremagyarázni, persze meg lehet próbálni :)

Húsleves 2011.04.02. 10:33:08

@Pistie:
Ezen nincs mit félremagyarázni, mert ez csak a te véleményed (meg persze nyilván másoké is, de nem egy abszolút, egyetemes igazság), hanem vélemény. Sajnálom, ha nem tudtalak rávezetni, hogy ez az egész téma nem a felsőoktatásról szól, mert nem a felsőoktatás problémája az iskolai agresszió. Az egészségügyről meg még kevésbé. A FIDESZ-t meg lehet utálni, semmi baj nincs vele, csak hát ha egy kormány akkor sem tud kormányozni ha kormányon van, akkor az a kormány impotens, alkalmatlan.

Húsleves 2011.04.02. 10:35:01

@Pistie:
Egyébként természetesen írogathathatsz bármit, tudtommal nincs olyan szabály, hogy köze legyen a poszthoz.

Pistie 2011.04.02. 10:44:13

@Húsleves: Olyan bomlasztó ellenzék mellett, mint ami a Fidesz volt, elég nehéz kormányozni. Konkrétan 3 évig nem jártak be az ülésekre amikor meg mégis (mert esetleg szavazás volt), akkor érv nélkül, meggyőződésből szavaztak az MSZP ellen. Most meg ők hoztak meg olyan döntéseket, amiket akkor leszavaztak. Ezt nem találod szánalmasnak?:)
Ettől még az MSZP is szarul kormányzott.
Értem én, hogy ez a téma nem a felsőoktatásról szólt alapvetően, de ha egy témában szerepel az oktatás+Hoffmann kombináció, akkor az már nincs olyan messze tőle. Egyébként leírtam arról is a véleményem feljebb, de ez a vita már tényleg rég nem arról szól.

Húsleves 2011.04.02. 11:01:36

@Pistie:
De igen, én is elég szánalmasnak találom, amit a FIDESZ csinált akkoriban, és szerintem velem együtt sokan annak találták, ez ki is fejeződött az akkori választói preferenciákban. Csak hát én se (és szerencsére úgy tűnik, hogy az emberek zöme se) fekete-fehérben gondolkozik, hogy a FIDESZ-nek az ilyen ellenszenves dolgain leragadjon, és ne lássa, hogy amit a másik csinál, az még sokkal rosszabb. Nem jó és rossz között választunk, hanem realitásokon alapuló preferenciák vannak. Nem tetszett amit a FIDESZ akkor csinált, de nekem egy kormány ne hivatkozzon arra, hogy az ellenzéktől nem kormányozni, mert akkor az a kormány alkalmatlan. Ha téged egy cég azért alkalmaz, hogy adj el tankönyveket, akkor lehet éppenséggel igazad abban, hogy a konkurrencia nem éppen erkölcsös módszerekkel terjeszti a könyveit, és te ezért nem tudod a sokkal színvonalasabb termékeiteket értékesíteni, de aki megbízott téged, azt ez nem fogja érdekelni. És teljesen igaza van, mert nem "elméleti" könyvterjesztésre alkalmazna, hanem gyakorlatira. Hát ugyanezért nem érdekel senkit az a magyarázat, hogy az MSZP miért nem tudott kormányozni. Az pedig, hogy továbbra is ebbe kapaszkodnak, csak még jobban meggyőzi az embereket, hogy nem jók semmire.
süti beállítások módosítása