Levélírónkat hitegették, aztán kiderült, hogy inkább csalogatták, majd legszívesebben csőbe húzták volna, és nem kevés pénzzel lehúzták volna. De nem ment bele, hogy csak úgy Hűbele Balázs módjára elkezdjen egy képzést. Pedig Ő csak angol szakos tanító diplomáját szerette volna felturbózni. De folyton folyvást gátakba ütközött: a magyar felsőoktatás első körben máris kétszázezret akart a nyakába akasztani.

Folytatásos történet! (a levélben szereplő személy- és intézménynevek kitaláltak - levélírónk kérésére)

 
„2005-ben végeztem tanító-angol szakon: akkor voltam egy majom, hogy nem mentem tovább az angol nyelvtanári képzésre, de akkor az három évembe és nem kevés pénzembe került volna…
Elkezdtem dolgozni tanítóként, majd összegyűjtöttem egy kis pénzt, így 2009 januárjában úgy gondoltam (még az azévi felvételi jelentkezések előtt), hogy elkezdeném a szakot, mivel még mindig szerettem volna angol nyelvtanár lenni, meg a kötelező továbbképzés is kéne majd 2012-től, amire az állam kötelez, de persze nem támogatja azt…
Így írtam egy e-mailt:
 
Tisztelt Hölgyem/Uram!

Talán Hallgató vagyok. Másoddiplomás képzés(ek) iránt szeretnék érdeklődni, mert szeretném a tanító angol műveltségterületes diplomámat angoltanárivá bővíteni (ha ez lehetséges). Sajnos honlapjaikon nem találtam e témában információt. Válaszukat előre is köszönöm!
 
Kedves Talán Hallgató!
 
Egyelőre az angoltanári mesterképzés akkreditációja folyamatban van, ugyanakkor a tanárképzésre a belépés feltétele, hogy az adott szakterületen 50 kredit előtanulmánnyal rendelkezzen, emellett pedig az adott nyelvből felsőfokú "C" típusú nyelvvizsgával. Érdemes előzetes kreditelismerést kérni a szaktanszéktől tekintve, hogy a műveltségi területen teljesített tárgyak nagy része bizonyosan elfogadható.
 
Üdvözlettel.
 
Gondoltam várok arra az akkreditációra. Aztán 2010 májusában láttam meg az Álomegyetem honlapján, hogy a jeremosfalvi kar ún. részképzéseket indít, azért, hogy a tanár végzettségűek megszerezhessenek egy másik tanári képesítést. Mert ugye az évek során közben átalakult az egész rendszer BA + MA szintekkel megspékelve. Állítólag azért indultak ezek a részképzések, hogy feltöltsék az MA helyeket azok helyett, akik csúsznak a BA-n vagy nem is azt az MA-t akarják, amit az adott kar indít.
Szóval vettem a kis telefonom és érdeklődtem, aztán mivel azt kérték vettem a klaviatúrát és 2010. május 9-én írtam egy e-mailt is az angol tanszékre.
 
Megérdeklődtem, hogy jogosult vagyok-e még az államilag finanszírozott képzés igénybe vételére, és ha igen, hány félév erejéig? (ugyanis 27 éves vagyok, 2005-ben diplomáztam 8 féléves államilag finanszírozott tanítói képzésen.)
angoltanárivá bővíteni. Továbbá rákérdeztem arra is, ha már csak költségtérítéses formában tudom a képzést elvégezni, annak mennyi várható költsége félévenként. Kíváncsi voltam arra is, hogy milyen tantárgyakat tudnék a Malvinfalván elvégzettek közül elfogadtatni, valamint mi a teendőm akkor, ha az elfogadott tantárgyak kreditösszege nem éri el az 50-et.
 
A válasz:
Tisztelt Érdeklődő!

Dékán asszony tájékoztatása alapján Ön a részképzésre tud jelentkezni, ami 50kredit*4.000Ft 2 félév alatt. Ennek a megoszlása kb. 100.000Ft félévenként. Ezen a képzésen nincs államilag támogatott kategória. Ennek elvégzése után tud majd jelentkezést beadni az MA tanárképzésre, ami már lehet ingyenes is, ha Ön még nem használta el a keretét.
Ha további kérdései lennének, hívjon.

Üdvözlettel.
 
Közben elkezdtem szervezni a dolgokat a munkahelyemen, hogy egyáltalán elengednek-e a részképzésre, esetleg fizetnének egy belőle valamennyit…
Annyit tudtam elérni, hogy a pénteki napom 1 óra híján szabad lett, ergo kaptam egy szoros órarendet, mivel minden órámat letudom négy nap alatt, cserébe egy szabad péntekért.”
 
Holnap folytatjuk.

A bejegyzés trackback címe:

https://szamarpad2014.blog.hu/api/trackback/id/tr872331670

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

miriamele · http://epreskert.blog.hu 2010.09.30. 07:20:01

Valahogy arra az időre emlékeztet (85-86-87), amikor egyetemi kiegészítővel szerettem volna megfejelni a tanárképző főiskolai angol szakos diplomámat. Végül 88-ban indult a szak, olyan felvételi után, hogy ihaj! (a három előző évben is felvételiztem, mindig benne voltam az első ötben)88-ban 250 jelentkező közül 6-ot vettek fel, én voltam a hatodik, és persze szeptemberben az első háromnapos konzultáción beültettek bennünket az elsőévesek közé. Többet közülük én érettségiztettem pár hónappal azelőtt, és persze a tananyag is hozzájuk volt szabva. Aztán pöröltünk mi hatan egyet a tanszéken, dékáni hivatalban, meg mindenhol, ahol kellet, és kaptunk végül is ránkszabott képzést. A vége happy end, megszereztük a másoddiplománkat mind a hatan.
süti beállítások módosítása