2010.03.24. 10:15
Jó a kettes is!
Minek izgassák magukat a magyar hallgatók a jobb jegyért, ha úgysem nézi senki. Ráadásul a minimum kettesért is keményen meg kell dolgozni, az állásadók meg úgyis gyakorlatot akarnak. Így az egyetemek előadói üresek, előadások helyett inkább kávéházban töltik idejüket a fiatalok. Minek strapálják magukat fölöslegesen, ha egyszer jó nekik a kettes is. Ugyanakkor a szingapúri egyetemeken a hallgatók egymást tiporják a jobb jegyért.
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
standup 2010.03.24. 16:23:26
Mondjuk az már a vicces rész, hogy régebben rágörcsöltem, most meg már "be kell fejezni, letojom hányas egy-egy vizsga". Kb így is készültem. Azóta négyesnél rosszabb jegyet nem kaptam, pedig minden vizsgáról úgy jöttem ki, hogy "remélem átcsúszok". Aztán csak lestem, amikor jött az értesítés, hogy négyes, ötös...
De tényleg nem motiválják az embert a jó jegy megszerzésére.
petfol 2010.03.24. 16:35:23
Ugyanakkor kerültek minden olyan - az eltömegesedés miatt egyébként szükséges - lépést, ami konfliktust generált volna.
Pl. maradt a magyar felsőoktatás struktúrája ahogy volt, még mindig szemeszter rendszer van hetenkénti előadásokkal/szemináriumokkal, túl sok a tárgy, az akkreditációs rendszer pedig rengeteg semmitevő IC professzor megvásárlását teszi szükségessé, ami miatt nagyon kevés a valóban dolgozó oktató.
Hogyan versenyezhetne egymással két előadó, ha nincs kapacitás párhuzamos előadások indítására? Hogyan várhatnánk komoly teljesítménykényszert bármelyik fél részéről, ha az intézményt hallgatói létszámra fizetik, a hallgatók pedig a tömegesedéseel összhangban egyre inkább alanyi jognak tekintik a diplomát? Végül pedig: még a versenyszférában is előfordul, hogy többet ér az ismerettség mint a diploma minősítése... ha a munkaadót sem érdekli igazán mi történt az egyetemi/főiskolai évek alatt, akkor miért érdekelne bárki mást?
silverwol 2010.03.24. 16:37:50
elég.volt 2010.03.24. 16:45:37
De valamit mindenképpen ki kell találni, mert elnézve a "feltörekvő" generációt sok jóra már most sem számíthatunk öregkorunkra...
elég.volt 2010.03.24. 16:47:57
Második alkalommal szóról-szóra ugyanazt adtam be és láss csodát...
Köszönet a rendszerért hiller istván és magyar bálint oktatási géniuszoknak.
SzekelyG 2010.03.24. 16:51:57
mitől lenne jobb egy 5 fokoztú skála, mint egy bináris? A BME (értelmesebb szakain) alapvetően két jegy van, az egyik az egyes, a másik meg a többi.
És szerintem elég jól működik ki van számolva.
Persze érdemes lenne hajtani a jó átlagra, mert az erasmus, meg ösztöndíj ezeken is múlik főleg, csak sajnos a kreditrendszer egy kicsit bekavar.
Ahhoz, hogy jó átlagod legyen, a következőt kell csinálni: a fontos és nehéz szakmai tárgyaidat leszarod, helyette a 30on túl felveszel kamutárgyakat (((ösztöndíjátlagnál a jegyek összegét 30-cal osztják, a felvett tárgyak mennyiségétől függetlenül!))), amiket év végén egy lemásolt esszé leadásával automatikusan ötösre lehet abszolválni.
És voilá! kitűnő tanuló vagy, mehetsz egy fél évre fasztverni Madridba.
Érdekes módon aztán amikor úgymond később (7-8 év múlva, jellemzően ők ennyi idő alatt végzik el a sulit) úgymond szakmailag mérettetnek meg, kiderül, hogy hülyék, mint a segg.
De aki égyébként is pedálgép, az sem feltétlenül jár jól, mert a suli csak egy alapot ad, azon felül el is kell mélyedni valamiben, mert az életben is leginkáb egy szakterülete lesz a delikvensnek, abban kell nagyon pengének lenni.
És ez az "alap" akkor is nagyon masszív és széles tud lenni, ha csak 3-as átlagú a tanuló, míg ha mindig mindenből kiváló akar lenni, akkor arra sem marad ideje, hogy valami számára érdekes területben elmélyüljön, nem hogy partizzon is néha...
És egyébiránt sok (jellemzően a fontos, szakmai) tárgynál a BME-n is koreai jellegű az osztályzás: vizsgán a szarabbik felét, kéthardmadát megbasszák, a maradéknak meg kiosztanak valamit, ami már görbül...
2010.03.24. 16:52:26
Bankszektor/IT-ről tudok nyilatkozni. Kezdem a végén:
1. a diploma minősítése SENKIT nem érdekel. Ha netán beleírsz bármit is a CV-dbe ami a diplomáddal vagy annak megszerzésével kapcsolatos (kivéve az intézményt és a dátumot) akkor jó esetben is csak kiröhögnek rosszabb esetben meg jön a "na, már interjú előtt fel akar vágni, kisköcsög".
2. Többet ér az ismeretség: mondjuk úgy, hogy az "alja" szakmákban (egyszerű fejlesztő / üzemeltető / B/T analyst, tesztelő, tehát ahova kis túlzással friss diplomásként is lehet próbálkozni) erőteljesen számít a kapcsolat. Ennél feljebb (csoportvezető, specialista/szakértő, tervező, fejlesztésvezető, resource pool manager) már szinte CSAK az ismeretség számít (jobb helyeken a szaktudás is, de az ismeretség fogalom szerintem hordozza magában a szakmai ismeretséget is). Vagy belső, vagy külső ember, de mindig valaki befolyásosnak a volt/jelenlegi kollégája. Meghirdetik ugyan néha ezeket az állásokat, de csak alibiből.
Üdv
Non est volentis · http://nonest.blog.hu/ 2010.03.24. 16:56:36
Én nem tartom hülyeséget, ha bizonyos feladatoknál kommunikálunk egymással, hogy mit hogy kell megoldani.(Ami persze akkor működik, ha mindenki betesz valamit a közösbe). Azért elég sok területen csapatban kell dolgozni később, ott meg nem biztos, hogy 10 eminensből álló "önző" csoportja jobban teljesít egy 10 jó, vagy csak közepes, de együttműködni képes csoportnál...
Bambano 2010.03.24. 16:57:02
Terézágyú 2010.03.24. 16:57:35
Mondjuk ez hülyeség. Még a végén egymást ölik a diákok egy előadási jegyzetért... szó szerint. Na jó, csak megverik a jól tanuló nyápicot, és elszedik tőle a jegyzeteit...
- Rendi - 2010.03.24. 17:04:40
Amilyen minőségüék nálunk az órák, maximális akarattal sem lehet odafigyelni sokszor.
- Rendi - 2010.03.24. 17:06:38
Az életben amúgy is sokszor csapatban kell dolgozni.