A vitát kiváltó ok pedig az, hogy a nemeket elkülönítő iskolák vezetik a tanulmányi rangsort. Egy felmérést követően kiderült ugyanis, hogy a legjobb ötven iskola közül mindössze kilencben jártak közös tanórákra a lányok és a fiúk. Persze nem határainkon belül, hanem Nagy- Britanniában. Ott ezt is figyelik.

 

Az mindesetre leszögezhető, hogy az angolok vagy nagyon ráérnek a délutáni teaszünetben, vagy nagyon tudnak valamit, hiszen kinek jutna eszébe ilyeneken vitázni. Ezzel szemben Magyarországon éppen senkit sem érdekel, hogy a diákok mi miatt teljesítenek jól vagy rosszul, a legtöbb esetben úgyis az oktatási rendszer, vagy a tanár, esetleg a tananyag a hibás. De hogy a koedukáltság - na erre senki sem gondolt eddig. A briteknél viszont igen, de lehet, hogy csak új hóbort után néztek, miután lecsengett a tinik szókincsének romlásának a mobiltelefon használatával párhuzamba állítása. Ők legalább kreatívan találgatnak, hogy mi lehet a hiba. Vitatkoznak, mégis milyen elegánsan.

Tudni kell, hogy náluk a magyar alapszintű érettségihez hasonló vizsgát, a GCSE vizsgát 16 éves korukban írják meg a diákok: ezen derült ki januárban, hogy fölényesen földbe döngölték a koedukált iskolában tanuló diákok, a nem koedukáltan számot adó kortársaikat.

Amint az eredmény kiderült, egy lelkes szülő máris szót kért magának, és elkezdte éltetni a nem koedukált rendszert. Véleménye szerint ugyanis az iskola arra való, hogy tanuljanak benne. Márpedig erre a legjobb megoldás a nemek szerinti szétválasztás – hangoztatta a Times Online internetes magazin ebben a témában indított fórumán. Mentegetőzve tette hozzá gyorsan, hogy fiai semmilyen hátrányt nem szenvednek el amiatt, hogy fiúiskolába járnak, és egyáltalán nem érzik majd kényelmetlenül magukat lányok társaságában16 éves korúk után, kikerülve a nem koedukált falak közül a lányokkal hemzsegő életbe. Elég nonszensz. Még belegondolni is. Félve teszem csak hozzá, hogy azok a diákok, akik tanulni akarnak, lányok között is fognak. Sőt, talán eszükkel még imponálni is akarnak nekik, ami egyenesen a vegyes iskola előnyeként könyvelhető el. Nem beszélve arról, hogy a fiatal is csak egyszer fiatal, mi lesz vele, ha még a lázadó, csajozós tinédzser éveitől is megfosztják? Koedukált iskola tanulója, a későbbiekben meg valószínűleg fiatalságát sirató, depressziós alkoholista.

A koedukált oktatás ellentábora is fellázadt ám, a Londoni Egyetem pedagógiaprofesszora kutatásival szállt szembe: 17 ezer, 1958-ban született felnőtt életútját tanulmányozta. Kiderítette, hogy nagyobb eséllyel válnak el, vagy lesznek depressziósak a kamaszkorukban lányoktól többnyire elzárva nevelt férfiak. Ragyogó.

Végeredményben tehát a britek vitájában szembe állítható a jobb tanulási eredmény, és a depresszív hajlam, válással vegyítve. Ők pedig azon vitáznak, előny-e, vagy hátrány a koedukált oktatás. Csak úgy elegánsan, az ötórai tea közben.

A bejegyzés trackback címe:

https://szamarpad2014.blog.hu/api/trackback/id/tr81750555

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása