2012.09.20. 13:12
Meghal az OKJ is
A felsőoktatás után úgy tűnik, most az OKJ-t nyírja ki a kormány. Drasztikusan csökkentik a képzések számát, az indoklás szerint sok az átfedés az egyes tanfolyamok anyaga között, ezért sokat összevontak, így elvileg több munkakörben is el lehet majd helyezkedni egy-egy OKJ-s bizonyítvánnyal. Az elmélet szép, de az egyes részszakmák követelményei csökkenni fognak, vagyis ezeket majd egy ráépülő tanfolyamon lehet megtanulni, ami megintcsak nem kevés pénzébe fog kerülni a hallgatónak.
És ha már a pénzről van szó: az iskolarendszeren kívüli képzések esetén óraszám határozza meg a tanfolyam hosszát. A képzések összevonásának köszönhetően a kötelező óraszám bővülni fog, aminek egyenes következménye, hogy drágábbak lesznek a tanfolyamok, és ráadásul hosszabbak is. Ennek a formának nagy előnye (volt), hogy jóval rövidebb az iskolarendszerűnél, eddig sokan ezért választották ezt a formát, még akkor is, ha fizetni kellett érte.
A most következő változások miatt az idő tekintetében elveszti a versenyképességét a felnőttképzés, ami miatt jóval kevesebben választják majd a tanulásnak ezt a módját.
A minőség szempontjából nincs gond az óraszámemeléssel, az viszont annál inkább probléma, hogy ki fogja tudni megfizetni a képzések árát. Már most is sok tanfolyam több mint 300 ezer forintba kerül, mi lesz, ha még drágul is?
Nagyon úgy tűnik, hogy a változások következménye az lesz, hogy csökken az érdeklődés az OKJ iránt. Iskolarendszerben nyilván nem mindenki tud tanulni, azon kívül meg nem éri majd meg. Néhány kisebb, esetleg csak iskolarendszeren kívüli képzéseket kínáló intézmény ennek következtében valószínűleg lehúzhatja majd a rolót, illetve a szakképzetlenek száma is gyarapodhat a megfizethetetlen tanfolyamok miatt. A felsőoktatás után az OKJ haláltusája is megkezdődött.
A bejegyzés trackback címe:
Trackbackek, pingbackek:
Trackback: Törvénybe iktatott nemzetbutulás 2012.09.21. 14:29:53
Trackback: Mandiner blogajánló 2012.09.21. 14:12:01
Trackback: Focistának nem kellett Orbán, ezért lett joghallgató 2012.09.21. 09:37:33
Trackback: Focistának nem kellett Orbán, ezért lett joghallgató 2012.09.21. 09:33:10
Trackback: Megtiltaná a tandíj szó használatát a hírekben a kormány 2012.09.21. 09:31:50
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
dieter 2012.09.21. 09:10:18
Belagezapista (törölt) 2012.09.21. 09:21:42
A legalja persze az egyetemek által csinált felsőfokú szakképzés, gyakran olyan "szakmákból", amelyekkel főiskolai, egyetemi szinten sem lehet elhelyezkedni.
Horváth Lajos,kőmíves, bisztonsági őr 2012.09.21. 09:33:55
KömKel · http://komkel.blog.hu/ 2012.09.21. 09:34:07
Nekem is van az épitész végzettségem mellé két OKJ-s is, de előbb volt mindegyikben gyakorlatom, minthogy papir lett volna.
Merthogy az OKJ-s képzés tényleg nem ér szart sem, viszont papir nélkül meg hiába van meg a tudásod, nem kellesz sehová.
Ez eddig is azoknak volt jó, akik ténylegesen az adott szakmában akartak elhelyezkedni, és a tudás MELLÉ akarták megszerezni a papirt (sokszor munka mellett).
Kakimaki0123456789 2012.09.21. 09:36:26
Kulonosen ha szekertonek allitja be magat, kozben persze fingja nincs az egeszrol (persze, az osszes OKJs tanfolyamot ismeri, sot, egyetemi felsofoku szakkepzeseket is mind vegigjarta, es o maga vegzett kutatasokat az oktatasi formak eredmenyessegerol, ha-ha), szoval csak valaki mas velemenyet szajkozza, hat duplan szanalmas...
fidesz = házmesterek pártja 2012.09.21. 09:38:44
(szám.tech. területen biztosan)
Szóval ezekért én sem hullatnék könnyeket.
No_Fidesz_No_Problem 2012.09.21. 09:39:50
Németh Lászlónénak sincs szakmája, csak érettségije meg gyorstalpalója, oszt mégis pénzügyi csúcsminiszter lehetett belőle.
==T== 2012.09.21. 09:41:08
Az iskolarendszerű képzések része a nappali mellett az esti, a levelező képzés és a távoktatás is.
fric 2012.09.21. 09:46:02
1. Diploma előtt jópárat csináltam, akkor még neve is volt a dolognak, de gyakorlatilag semmit sem ér.
2. Egy időben foglalkoztam felnőttképzéssel, siralmas volt mind a tananyag, mind a képzés, mind pedig a vizsgáztatás. Egyedül a könnyű- illetve nehézgépkezelők feleltek meg az elvárható szintnek, de ez is az oktatónak volt köszönhető. Isten őrizz az itt végzett kőművesektől, szakácsoktól, ács-állványozóktól!
FreeWilly! 2012.09.21. 09:46:55
Vagy ez is olyan lesz, mint ma sok más terület? Szabályozással ellehetetlenítik a mostani képzőket, és amikor összedőlt a piac, akkor a kormányközeli cégek számára kedvező szabályokkal majd ezt is tarolják.
Nu Zajec Pogodi 2012.09.21. 09:51:58
Konklúzió: Egyetemi diplománál a gyakorlatot kéne fejleszteni, de aki dolgozik és munka mellett szeretné képezni magát, annak legyen meg a lehetősége normális OKJs képzésre járni. Munka mellett az OKJ verhetetlen az egyetemi levelezős képzésekkel szemben (hacsak nincs rászorulva az illető, hogy egyetemi szintű papírra van szüksége).
Rwindx 2012.09.21. 09:54:58
Ilyen jellegű képzésekre egyértelműen szükség van, de csak azokra amelyeknek van értelme és nem pénzszivattyúként működnek.
Anti Anyag (törölt) 2012.09.21. 09:56:49
Ezeknek viszont jó lett volna egy sima vizsga is. Amúgy én éppen most járok OKJ tanfolyamra, a tételek többsége köszönőviszonyban sincs a valósággal. A tanárok ezért annak ürügyén a való élet szerinti anyagot tanítják és azt is kérik vissza. A tétel csak egy kód, ha ezt húzod, "azt" kell visszaadnod amiről beszéltünk, hiszen ez életszerűtlen.
jól látszik, hogy olyan készítette, aki teljesen hülye hozzá, mint amikor egy médiaszakot végzett liberális magyarázza meg a szociológusoknak, hogy miért nem lehet cigánybűnözés, a konkrétumokat homályos tudományoskodással pótolva.
Rengeteg tételen közösen röhögünk a tanárral, szóval igaza van annak aki azt mondja, hogy mehet az OKJ a kukába.
Helyette független vizsgák és jelentősebb állami támogatás melletti, gyakorlati oktatással egybe kötött legalább folyamatosan egy éves tanfolyamok kellenének.
A magánoktatás jellege egyébként nem értem miért lenne baj, sőt inkább jobb, hiszen az oktató cég szabadon választhat a legjobb tanárok között, míg egy állami intézmény odafogja tenni azt a tanárt némi túlórapénzért, aki este, vagy hétvégén is ráér.
Nu Zajec Pogodi 2012.09.21. 09:57:26
unionista (törölt) 2012.09.21. 09:58:27
euAgWzgmmtq7K 2012.09.21. 09:58:29
Vagy inkább az ismeröseid nem érnek szart se. @fric: "jòpàr okj", igen, az nyilvàn annyit is ér. Nyilvån nem 2éves heti 35 òrås nappali okj volt
turulpina 2012.09.21. 09:59:32
euAgWzgmmtq7K 2012.09.21. 10:00:47
képzések árát." mondjuk, akinek van rà penze?
Nu Zajec Pogodi 2012.09.21. 10:00:55
unionista (törölt) 2012.09.21. 10:01:55
némethné strohfrau. na nem a miniszterasszony. ismerek egy némethnét, aki úgy is öltözködik, mint egy szalmabáb. még a haja is olyan. egy vicc.
HgGina 2012.09.21. 10:02:02
Ezzel az erővel analfabéta nyírségi kubikust is felvehetnénk. Az egész rendszert kéne a kukába kivágni!
HgGina 2012.09.21. 10:03:13
Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2012.09.21. 10:03:35
Jelenleg gyorsan, viszonylag olcsón lehet elvégezni, sok színvonaltalan oktatási cégnél és ennek megfelelően értékelik a munkaadók is (semmibe veszi a többség).
Ha a jövőben hosszabb és drágább lesz az OKJ, akkor a többség elgondolkozik, hogy megérné-e inkább egy felsőfokú szakképzési papír vagy esetleg akár egy főiskolai diploma költségtérítéses szakon, ahova mindenkit felvesznek.
Nu Zajec Pogodi 2012.09.21. 10:07:25
Akkor nálatok a HR írta ki rosszul az jelentkezési feltételeket. Az OKJra én nem helyettesítő eszközként gondolok, hanem munkatapasztalathoz papír megszerzésére. Én 6 éve dolgoztam a szakmámban mire beiratkoztam egy képzésre csakis a papír miatt.
Ahova én jártam-járok, ott rengeteg egyetemista van, csakhogy diploma mellett belefér az idejükbe a plusz végzettség.
TrueY · http://qltura.blog.hu 2012.09.21. 10:10:50
Hihi! OKJ-s hentes és ács-álványozó képesítések lesznek? 2-in-1! :)
NapiKamuhír 2012.09.21. 10:12:49
2012.09.21. 10:16:07
(Nekem is van OKJs Fsz papírom, a felvételihez kellett, 413volt a ponthatár ahová jelentkeztem.)
NapiKamuhír 2012.09.21. 10:21:01
fidesz = házmesterek pártja 2012.09.21. 10:24:11
B verzió, hogy te is az OKJ-s tanfolyamokból él(ősköd)sz.
fidesz = házmesterek pártja 2012.09.21. 10:25:25
TrueY · http://qltura.blog.hu 2012.09.21. 10:27:59
Úttalan utakon 2012.09.21. 10:29:25
Meghaltam volna, ha mindezért ráadásul hétvégenként Budapestre kellett volna utaznom, így 8 hónapon át interneten kaptam a tananyagokat és teszteket, csak a vizsgán kellett megjelenni személyesen. És nagyon komoly vizsga volt, nagyon észnél kellett lenni, puskáról szó sem lehetett. Úgy volt beállítva, hogy ha alaposan felkészültél, akkor éppenhogy belefértél az időbe.
Mindemellett nem feltétlenül az OKJ-rendszernek vagyok hálás, hogy továbbképezhettem magam, hanem a távoktatás lehetőségének. Ha egyszer rászánnám magam, hogy újra egyetemista legyek, távoktatásban lennék csak hajlandó rá.
igazságos 2012.09.21. 10:30:11
Csak azért csinálják a hülyék, akiket sehová sem vettek fel, hogy kapjanak érte pluszpontokat, vagy beszámítsák a főiskolák, egyetemek.
Egy kerülőút azoknak, akik semmit nem tanultak érettségi előtt.
Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2012.09.21. 10:31:51
Azt ugye tudod, hogy a diákok jelentős részét a munkaügyi központok vezénylik OKJ képzésekre és sokuknak problémát okoz az írás-olvasás is?
Belagezapista (törölt) 2012.09.21. 10:33:41
Milyen piaci szabályozásról beszélsz? Ezek a magáncégek az állam csöcsén élnek, hiszen az állam ismeri el ezeket a bizonyítványokat. Éppen ezért nem a tudásért, hanem a papírért iratkoznak be az emberek ezekre a tanfolyamokra, mert bíznak benne, hogy Papirisztánban majd el fognak tudni vele helyezkedni. Így aztán megy az átrugdosás. A minőség pedig azért fos, mert mivel a papír kell az embereknek, ezért az iskolák érdekeltek abban, hogy tanárt is olcsón szerezzenek, pl. egy programozó tanfolyamra nem fognak kifizetni egy versenyszférában dolgozó programozót, hanem olyat keresnek, aki olcsón vállalja. Nyilván az vállalja olcsón, aki nem ért hozzá, mert ha értene, sokkal többet tudna vele keresni.
És nem kell ismerni az összes OKJ-s képzést ahhoz, hogy az ember ezt lássa, elég csak néhányra ránézni, megvizsgálni a motivációkat, ki miben érdekelt.
De látom neked gondolkodni luxus, és akkor még én szajkózom mások véleményét, ugye?
Belagezapista (törölt) 2012.09.21. 10:36:26
Egy példa, pl. az állam kötelezővé tette, hogy a boltok tulajdonosának vagy legalább egy alkalmazottnak legyen boltvezetői végzettsége. Szerinted ezek után milyen színvonal volt az ilyen tanfolyamokon, hiszen kit érdekelt az átadott tudás, a papír kellett, és nyilván fizető vizsgázót nem szívatnak meg, ezért extrém hülyének kellett lennie annak, akit megbuktattak. Ha ez neked szabad piac, akkor húzzál Észak-Koreába, az még szabadabb.
NGabor 2012.09.21. 10:39:02
Belagezapista (törölt) 2012.09.21. 10:40:04
Mike36 2012.09.21. 10:41:06
éppen ma hallom a hírekben, hogy Hódmezőn is kidobálják az embereket az önkormányzatból, és jönnek az olcsó munkaszolgálatosok. Végülis Pirikének sem kell köztisztviselői/közalkalmazotti bér, elég neki a 47k, amiből prímán meg lehet élni
commando 2012.09.21. 10:41:27
Belagezapista (törölt) 2012.09.21. 10:42:57
Nem OKJ kell, hanem szabad piaci verseny. Ha egy iskola csinál egy tanfolyamot, ne azon múljon a szerzett tudás, papír, stb. értéke, hogy az állam elismeri-e, hanem azon, hogy a piac mennyire ismeri el a képzést.
Szóval nem kell OKJ-s képzés, egy képzés akkor is lehet jó, ha a kimenete csak egy nem akkreditált papír, de olyan tudást ad, amivel tényleg el lehet helyezkedni.
Mike36 2012.09.21. 10:43:16
- És az önkormányzatokból kirúgják az embereket?
- Bizony ki
Így hogy lesz meg az 1 millió új munkahely?
- Erős akarattal
- Meg lehet élni 47k-ból havonta?
- Primán
Belagezapista (törölt) 2012.09.21. 10:46:48
Egyáltalán nem igaz, hogy általában az OKJ képzések gyakorlat orientáltak lennének. Pl. az általam említett boltvezető képzés csak elméleti. Ahol meg van gyakorlat, az általában olyan gyorstalpaló gyakorlat, hogy sokra nem mennek vele.
Viktus 2012.09.21. 10:50:05
Nézzünk egy gyárat kell targoncás hiába tud Józsi prímán targoncázni, ha nincsen szép fényképes papírja róla nem alkalmazhatják, mert mindjárt büntetik őket is munkaügyi ellenőrzésnél, és így tovább ...
Viszont Józsinak mivel targoncás minek kell mondjuk egy évig OKJ szarra járni több százezerért, mikor az az egy kis fényképes igazolvány kell neki amivel aztán keres a gyárban 70-80 ezret ...
nemsirunk 2012.09.21. 10:51:33
Belagezapista (törölt) 2012.09.21. 10:51:36
Nem mindegyik szar. Igenis utána kell járni hol milyen tanárok tanítanak, adnak-e tudást is a papír mellé. Sajnos a rendszer abban teszi érdekeltté az iskolákat, hogy papírgyárként működjenek. Ezen egyéni szinten úgy lehet változtatni, hogy nem csak a papírt nézzük.
Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2012.09.21. 10:51:40
Szerintem a legtöbb kommentelő (én is) a középfokú OKJ-ra gondol.
NGabor 2012.09.21. 10:51:59
Mahesha 2012.09.21. 10:54:15
Bőven el tudom képzelni, hogy nem minden képzésen megfelelő a tanárok hozzáállása és ez nagyban befolyásolja azt, hogy a papír ér-e valamit vagy sem...
macska69 2012.09.21. 10:54:22
Amúgy pedig tényleg agyatlan zombikat akarnak kitermelni "kormányék", akiket iszonyú kevés pénzen lehet sanyargatni és ahhoz is buták lesznek, hogy szóvá tegyék. Siralmas, merre megyünk...
igazságos 2012.09.21. 10:56:32
Mahesha 2012.09.21. 11:01:29
NapiKamuhír 2012.09.21. 11:02:38
GiaMarie 2012.09.21. 11:04:04
bucbuc 2012.09.21. 11:09:29
Ezek az iskolák meg felnyalják a támogatást a gyerek meg 26 éves koráig végzi ezeket a semmire se jó papírgyárakat.
Rwindx 2012.09.21. 11:10:38
hááááát 2012.09.21. 11:11:05
Member · http://lehetvelem.blog.hu 2012.09.21. 11:14:40
A témához szólva, kevés OKJ-t ismerek, ami az elhelyezkedés biztonságának érzésével ruházhatná fel az embert. De ha belegondolok, ugyanez igaz a diplomákra is, a mesterképzésem ismeretek terén tök jó volt és már egészen másként látom a világot, de csak az alapdiplomámra van minimális keserlet. Szomszéd csajszinak van már 4 OKJ-je, a dunaújvárosi főiskolán szerezte, most, hogy elmúlt 23, a McDonalds tárta nyílt karokkal.
lilly.alien 2012.09.21. 11:16:54
Amúgy az írás jó. De. Jómagam is okj-képzésen veszek részt. Egyetértek azzal, hogy sokaknak ez egy utolsó szalmaszál, hogy valamit tanuljanak. De nem kár érte. Így is drága, később is drága lesz, de borzasztóan gyenge a színvonal.
Tapasztalat nélkül - ami miatt megy a sz*rrágás az állásinterjúkon - sem az okj, sem a diploma nem lesz több, mint poháralátét.
Példa: mérlegképes képzés 1-1,5 év, alsó hangon 170 ezer, kb. 300-350 óra. Jövőre 4 év, több mint 300 ezer, kb. 1000-1200 óra.
Állásinterjúkon pedig mi az elvárás?
- 3-5 év szakmai tapasztalat (pályakezdőktől elvárás...)
- 2-3 idegen nyelv ismerete legalább középfokon (angol, német és még egy európai...)
- És dolgozzál legalább a minimálbérhez közeli szinten napi 12-14 órákat...
]{udarauszkasz 2012.09.21. 11:21:37
Itt tenyleg arra megy ki a jatek, hogy egy segedmunkas generaciot neveljenek ki, akik olcson meloznak, es megeszik a szemet kajat.
dunaparti 2012.09.21. 11:22:32
-az iskolákban megszűntetik az osztályozást, elég ha bejárnak.
-OKJ minek, szakmát minek tanulni, elég a bunkók.
-a felsőoktatás inkább ne is beszéljünk, pénzük úgy sincsen hozzá.
Elstron 2012.09.21. 11:23:20
Member · http://lehetvelem.blog.hu 2012.09.21. 11:29:23
Nem higgyük már nagyképűen, hogy mindenki bölcsésznek ment.
sanyix 2012.09.21. 11:29:33
The Lost Soul (törölt) 2012.09.21. 11:29:36
Netuddki. 2012.09.21. 11:37:30
doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2012.09.21. 11:41:16
Henrik92 2012.09.21. 11:41:29
kyanzes (törölt) 2012.09.21. 11:45:26
dunaparti 2012.09.21. 11:46:29
vészmadár (pica pica) · http://feleslegesszavaink.blog.hu 2012.09.21. 11:59:55
Tény, vannak olyan ráépülések amelyeket CSAK iskolarendszerben lehet megszerezni (ilyen például a gépi forgácsoló alapképzésre épülő CNC-esztergályos), és vannak eleve nem iskolarendszerre adaptált szakmák (pl. protokoll-ügyintéző), de ezekből van kevesebb.
Arch$tanton 2012.09.21. 12:09:19
vészmadár (pica pica) · http://feleslegesszavaink.blog.hu 2012.09.21. 12:15:40
2010. óta van ÚJRA lehetőség nyiolcadik után közvetlenül szakmát választani (azaz nem kell 9-10.-ben 2 évet elücsörögni, hogy aztán 2 évet tanulhasd a szakmát, azaz megszűnt a 2+2 éves rendszer (még pontosabban: idén MÁR nem indíthatók). Na most, aki 8. után tanul szakmát, azoknak az alapesetben két éves szakmai tartalmat 3 év alatt kell elsajátítania, merthogy NÉMI közismeretet azért (összesen 969 órát, de ez állítólag 1200 órára fel fog menni) azért visszacsempésztek nekik a szakmai ismeretek (elmélet és gyakorlat) mellé. Mellékszál, de szerintem ez közismeretből sok. A lényeg: a közismereti tárgyak nem hagyományos matematika, irodalom és hasonlók, hanem amolyan projekt-alapú módszerekkel feldolgozható közéleti, életvezetési, civilizációs ismeretek, némi alapvető számolás, hasonlók (azaz a csekkitöltéstől a parlament felépítésén át az évszakos ciklusok megfigyeléséig, ide értve a családi szerepeket, stb, mindenféle dolgot tanulnak, nem hagyományos formában.). Na most, TERVEK szerint ezek az ismeretek nem lesznek KÖTELEZŐEN osztályozandók (azaz: ha a tantestület úgy dönt, akkor EZEKRE a közismereti dolgokra csak megfelelt és jól megfelelt minősítést ad ki). Lehet, hogy végül EZEKET a tárgyakat KÖTELEZŐEN nem fogják osztályozni. EZ nem vonatkozik sem a szakmai elméletre, sem a szakmai gyakorlatra. Az meg végképp hülyeség, hogy be sem kell járni, hiszen a hiányzást éppen ettől az évtől még szigorúbban kell venni, most már az oktatási hivatalt is értesíteni kell (a szülő, a jegyző, a családsegítő mellett) a hiányzásokról.
vészmadár (pica pica) · http://feleslegesszavaink.blog.hu 2012.09.21. 12:19:32
Tyrion Lannister of Caster 2012.09.21. 12:19:53
hopptarisznya 2012.09.21. 12:22:40
A lényeg A TUDÁS. A papír (a diploma is) nem sokat ér már egy normális cégnél. Persze első körben ez alapján hívnak be, de ahol értelmes a HR-es (vagy a kisfőnök) ott a CV-nél sokkal többet ér a referencia rovat, mint az x darab diploma. Márpedig ha valaki szereti a munkáját, akkor a munka megtalálja őt. És a kisebb feladatokból egyre nagyobbak lesznek, amiket aztán már lehet lobogtatni, ha az ember beadja a derekát és egy céghez megy dolgozni beosztottként.
agyameldobom42 2012.09.21. 12:25:53
igazságos 2012.09.21. 12:30:44
Jaj, abbahagytam, nem láttam értelmét, akkor mi a fenének választottad a jelentkezési lapodon? Kifogás.
A lényeg meg az, hogy egy szerinted szar iskolát se tudtál elvégezni, míg az OKJ-s képzés nálad az etalon. Értem.
GDF -es 200 diák közül 10 államvizsgázott a megadott évben. Ott is sorra buknak a hülyék egy év után.
Van, aki 2005 óta képtelen elvégezni, államvizsgázni ott is.
Egyébként akinek papír kell, szintén a GDF-re megy, oszt ott szembesül azzal, hogy nem adják azt olyan könnyedén, mint ahogy a híre megy.
De tudom, GDF-et összehasonlítani az OKJ-ssal, és még az OKJ-st jobbnak titulálni, ehhez kell ÉSZ.
HgGina 2012.09.21. 12:32:32
Sajnálom, de kontárokat meg nem alkalmazunk. Akkor sem, ha diplomás, akkor sem, ha "csak" szakmunkáspapírja van.
Viszont alkalmazzuk, ha érti a szakmát, és megfelelően lojálisan viszonyul a cég jövőképéhez és követelményrendszeréhez. Fél éve három munkahelyünk van, amire képtelenség embert találni. Sebaj.
igazságos 2012.09.21. 12:33:49
vészmadár (pica pica) · http://feleslegesszavaink.blog.hu 2012.09.21. 12:34:12
Mojzes Pál (törölt) · http://mpgondolatok.blogspot.hu/ 2012.09.21. 12:35:19
2005-2006 körül jártam ilyen szarra, pont arra volt jó, hogy ne legyek munkanélküli, másra nem, akkoriban IT-s szakon DOS parancsok, html szerkesztés jegyzettömbben stb. baromság, persze első órán érdekességképp jó lett volna, de amúgy minek?A fél osztály nem ismerte a számítógép felépítését, meg egy op rendszert sem tudott volna feltenni, de nem baj, következő órán dolgozat DOS parancsokból!
vészmadár (pica pica) · http://feleslegesszavaink.blog.hu 2012.09.21. 12:38:55
ugyanaz a sanda egybemosás, mint amikor azt állítja pl. jelenlegi kormányunk, hogy ha csökkenti az egyetemi férőhelyek számát, a tanulók majd jól elmennek szakmát tanulni. Teljes komolysággal elhiszi bárki, hogy valaki azt mondja, "nem vettek fel germanisztikára, úgyhogy elmegyek inkább virágkötőnek/asztalosnak/esztergályosnak?"
ehhhehehheh
igazságos 2012.09.21. 12:41:33
Okj-s képzésért, ha jól tudom adnak kemény 55 pontot (a maximum).
Mojzes Pál (törölt) · http://mpgondolatok.blogspot.hu/ 2012.09.21. 12:43:05
vészmadár (pica pica) · http://feleslegesszavaink.blog.hu 2012.09.21. 12:43:26
2012.09.21. 12:43:43
a legtöbb kurzusnak tényleg semmi értelme:
- hasonló főiskolai/egyetemi végzettséggel se lehet jól elhelyezkedni.
- csak a gyakorlat mellé kell egy rohadt papír, az előírások miatt.
ördöngös pepecselés 2012.09.21. 12:49:54
És ez a kezdő fizetés. És csak úgy kapkodják az esztergályosokat meg a marókat az összes ipari cég.
De az a gusztustalan szarrágó bőgés amit itt előadtok az csak ballib huhhogás, semmi több.
CNC gépkezelő, AutoCAD, ez a 2 kulcsszó...
2 éves képzés minimum 150 ezer nettóért, szerintem kurva jó.
vészmadár (pica pica) · http://feleslegesszavaink.blog.hu 2012.09.21. 12:50:25
Mojzes Pál (törölt) · http://mpgondolatok.blogspot.hu/ 2012.09.21. 12:51:45
vészmadár (pica pica) · http://feleslegesszavaink.blog.hu 2012.09.21. 12:52:42
ördöngös pepecselés 2012.09.21. 12:53:22
Tulajdonképpen egy vidéki iskolával, ahol kitanulod ezt a CNC dolgot előbb kapsz munkát egy BME-s gépészmérnök, aztán az megszakad a 4 év alatt az egyetemen, te meg 2 év alatt befejezed az OKJ-t.
Ja se matek, se fizika NINCS. Csak tervezés, anyagismeret meg Sinumerik programozás van, meg néhány idióta tölteléktárgy.
De aki meg akar szakadni egy gépészeti egyetemen, az tegye. Magánügy.
Mahesha 2012.09.21. 12:54:24
A negyedik idegen nyelvet tanulom, tehát síkhülye csak nem vagyok. Igaz, ehhez nem kell nagy "ÉSZ", elég a kitartás, a céltudatosság, a szorgalom.
ördöngös pepecselés 2012.09.21. 12:54:38
2 éves CAD-CAM képzés (IS) van, és gyakolratilag ugyanaz mint a CNC, mert azt is tartalmazza.
Anti Anyag (törölt) 2012.09.21. 12:56:36
gabcigirl 2012.09.21. 13:00:22
Azt elhiszem, hogy sok OKJ-s képzés egy petákot nem ér.
De a HR legalább annyira felesleges terület. Tulajdonképpen egy csomó félművelt, arcoskodó, középszerű, közhelyeket puffogtató nő akadályozza az álláskeresők és a cégek egymásra találását. Tipikus töltelékállás középszerű, de azért irodai munkát kedvelő embereknek.
Ráadásul amilyen arcoskodónak tűnik a cégetek a leírásod alapján - vsz. 0 forint havonta irreális követelmények fejében - szerintem a munkavállalók lazán elvannak nélkületek. Bocs.
jankenudli (törölt) 2012.09.21. 13:01:22
Anti Anyag (törölt) 2012.09.21. 13:03:35
Tanítottam egy GDF-es csákót, a szülei fizették a nem kicsi óradíját. Nem azon csodálkoztam, hogy lusta volt és semmit nem gyakorolt, soha egyetlen HF-et nem csinált meg, nem mindenkinek megy ez, hanem azon, hogy azzal együtt 4-re elvégezte. Pedig az 4 éves.
igazságos 2012.09.21. 13:05:28
Elstron 2012.09.21. 13:07:32
Egyébként hogy merült fel ez a bölcsész dolog? Több munkanélküli építészt ismerek, mint bölcsészt. Ez is valami urban legend.
@lilly.alien: A kettő közül az egyik, de valójában nem tök mind1? Használható képzésre kell járni, és nem seggbe dugott fejjel választani.
igazságos 2012.09.21. 13:07:57
Nem kell reklámoznod magad tovább, elhisszük, hogy okos OKJ-s vagy.
jankenudli (törölt) 2012.09.21. 13:09:45
vészmadár (pica pica) · http://feleslegesszavaink.blog.hu 2012.09.21. 13:11:41
Amúgy mire mostanra rájöttem, hogy a TANFOLYAMOKról folyik a beszélgetés, ehhez annyit: vannak olyan szakmák, amelyeknél a tanfolyamon (nem iskolarendszerben) szerzett bizonyítványt semmibe nem nézik. Annyi hegesztőt fosnak a tanfolyamok, akiknek 15%-a már jól hegeszt csak kellett a papír, 85%-a meg azt hiszi, a 3 hónapos hegesztő tanfolyamon, összesen 200 óra se gyakorlattal ők majd jó kis hegesztői állást kapnak, hogy a cégek lassan már próbahegesztést sem csináltatnak az ilyenekkel. Van hat stóc tanfolyamos bizije gépészeti szakmacsoportos szakmákból (szerkezetlakatos, hegesztő, szerszámkészítő, stb.), de egy egyenes varratot nem bír megszülni fogyóelektródás eljárással. Nyilván ennek fő oka az, hogy a hegesztő szakma amúgy iskolarendszerben kb. 2400 óra gyakorlatot ad.
Aztán van olyan szakma is, ahol - legalábbis azoknál a cégeknél, akikkel én kapcsolatban állok - a tanfolyamos bizonyítvány majdnem egyenértékű az iskolaival, ilyen például az élelmiszer- és vegyiáru-eladó szakma.
vészmadár (pica pica) · http://feleslegesszavaink.blog.hu 2012.09.21. 13:13:54
ördöngös pepecselés 2012.09.21. 13:14:59
Ezt elvileg megtanítják azalatt az 1-2 év alatt.
Mahesha 2012.09.21. 13:20:22
dr Smittpálelnökúr 2012.09.21. 13:23:15
De akkor hogy a retekbe' lehet majd felnőtt fejjel szakmát tanulni, amiről papírt is adnak???
GiaMarie 2012.09.21. 13:24:44
dr Smittpálelnökúr 2012.09.21. 13:25:33
dolgozzon az ember, mellette viszont inkább ne értsen semmihez
Hajrá droidia!
lilly.alien 2012.09.21. 13:52:14
afazekas 2012.09.21. 14:04:01
vészmadár (pica pica) · http://feleslegesszavaink.blog.hu 2012.09.21. 14:23:16
@dr Kangörény: én értelek, de az általános műveltséget az általános iskolának kell megadnia. Vagy te azt gondolod, hogy irodalomhoz, biológiához, történelemhez értő kőművesek a realitás? Főleg, hogy ezeknek a gyerekeknek a nagy része a halálba kíván minden ilyet... Látom, mennyivel szívesebben foglalkoznak a szakmával és mennek aztán dolgozni ezek a gyerekek nyolcadik után, minthogy még két évig bohóckodjanak magyarral és történelemmel. Nem érdekli őket, úgy érzik, nincs rá szükségük, mert kőművesek, hentesek, esztergályosok akarnak lenni, és Petőfi vagy Szép Fülöp már az általános iskolában SEM érdekelte őket...
Nu Zajec Pogodi 2012.09.21. 14:30:22
Kicsit féreértettél. Azt akartam kifelyezni, hogy a papír az csak egy alap szűrő. A megfelelés úgyis az interjún dől el, ahol a tapasztalat többet számít. Ha nem ezt nézed, akkor a diplomának sincs értéke. Egy rektor mondta (nevet érthető okokból nem mondok): "a diploma nem tudást ad, hanem azt bizonyítja, hogy megfeleltél az államilag elvárt szintnek".
Innentől HR szempontból diploma=okj sajnos
dunaparti 2012.09.21. 14:31:51
Nu Zajec Pogodi 2012.09.21. 14:32:58
Nem általábna mondtam, hanem a normális képzésekre gondoltam. Oktatási intézmény és oktatási intézmény között is hatalamas a különbség, mindegy, hogy gimnázium, egyetem, okj központról beszélünk. Ez nem a képzés hibája hanem a képzőjé.
vészmadár (pica pica) · http://feleslegesszavaink.blog.hu 2012.09.21. 14:33:15
01234567 2012.09.21. 14:48:11
vészmadár (pica pica) · http://feleslegesszavaink.blog.hu 2012.09.21. 14:52:26
01234567 2012.09.21. 14:53:12
01234567 2012.09.21. 14:57:50
Gera 2012.09.21. 14:58:23
01234567 2012.09.21. 15:04:57
gnme 2012.09.21. 15:06:26
egyik dolgozónk nem is olyan rég végezte a targoncást
aszta vizsgán volt vizsgafeladat aszongya hogy: meg van adva a gödörnek három mérete és számolja ki mennyi főd jön ki abból
..pfejj
.. legalja
euAgWzgmmtq7K 2012.09.21. 15:13:36
FreeWilly! 2012.09.21. 15:15:33
Az OKJ nem korlátozza a szabadpiaci versenyt. Bármelyik képző tarthat OKJ-s képzést, és tarthatja ugyanazt nem OKJ-sben is.
A munkáltatótól függ, milyen papírral vesz fel, vagy esetleg még papírt sem kér.
salamander 2012.09.21. 15:28:20
Nem más, mint egy sima intézményesült pénzelszívó berendezés, ami megnyugtatja és magabiztossá teszi a szerencsétlen munkavállalót.
Tulajdonképpen senki nem veszi komolyan az OKJ képzésben szerzett "tudást" mert az egyszerűen 99%-ban nem versenyképes.
Vissza kell állítani a szigorú, és hierarchikus oktatási rendszert!
Azt ahol a tanár akár egy despota mindenek felett rendelkezik az intézmény falain beül.
Milyen buzeráns gondolat, hogy a diák értékeli a tanárt, meg eldönti neki mi a jó?
Fordítva örülünk a lovon, s ez látszik a színvonalon is (nem is szólva a szívlapáttal összevert megalázott tanárokról akit gyermekkorúak tettek hidegre).
***
Belagezapista (törölt) 2012.09.21. 15:45:36
Nem értitek miről beszélek. Igen, vannak jó és rossz OKJ-s képzők, és igen van piaci verseny is. Azonban az egész rendszer államilag úgy van kialakítva, hogy ez a verseny kizárólag árban és könnyűségben történjen, tehát amelyik iskola nem buktat és elég olcsó, az van versenyelőnyben. Tehát vannak kivételek, ahol jó a képzés, de ez nem kifizetődő ebben a rendszerben.
A munkaerőpiac pedig ebbe nem nagyon tud beleszólni, mert azokból válogathat, akik kikerülnek az iskolákból, a képzést viszont mindenki előre fizeti.
Egyszerű lenne a megoldás, néhány állami vagy feltétlenül jogosítványhoz kötendő képzésen kívül meg kellene szüntetni az OKJ-t, és akkor tényleg a piac döntene, mert az állam nem garantálná egyik papírt sem.
Member · http://lehetvelem.blog.hu 2012.09.21. 15:47:51
Az építészek vélhetően nem lennének ekkora kakiban, ha nem ütött volna be az ingatlanlufi 2008-ban. Azért még mindig piacképesebb, mint az altajisztika vagy a régészet.
Belagezapista (törölt) 2012.09.21. 15:48:41
Nem, felnőtt embereknél nincsen szükség a despota rendszerre. Mesélhetnék történeteket a felsőoktatásból, ahol az oktató a hallgatókon vezeti le az indulatait, méghozzá rendkívül aljas és igazságtalan módon, szándékosan hétről hétre lelki terror alatt tartja őket. Nem, nem a szigorról van szó, a szigorral nincsen semmi gond, azzal van a gond, ha valaki visszaél azzal, hogy bármit megtehet.
baliquez 2012.09.21. 15:50:03
Jaffásdöbrögiknek peonok kellenek, tömegesen. Olyan aki a kussoláson kívül lehetőleg SEMMIHEZ sem ért, aki totálisan röghözköthető, aki más országban is csak zsellér lehetne, önérzet- és akaratcsonkolt, lehetőség szerint e-lobotomizált embergépek.
kvadrillio 2012.09.21. 15:51:12
KÁRTÉKONY FAJÚAK EZEK.
GiaMarie 2012.09.21. 16:01:30
Volt ilyenre is példa,aki nálunk a cégnél Excelt tanított,és amúgy szerintem általános iskolai infotanár lehetett.Házifeladatot osztott,ami nem is baj.Az már annál inkább,hogy alighanem gépírást akart gyakoroltatni egy kalap alatt-valami általános iskolai feladatnak tűnt,aminek a lényege az volt,hogy több ezer cellát kézzel kellett volna feltölteni.És rohadtul fel volt háborodva,hogy nem csináltuk meg.Egész nap eleve is gépelek.Sajnos a teljes munkaidős állás-kisgyerek-háztartásvezetés tengelyen nem fért bele az életembe 1000 cella kézi feltöltése,majd gyermeteg feladatok elvégzése.Elvileg azért volt ott,hogy megtanítson minket makrókat írni...
És igen,értem,ez általános iskolában úgy működik,hogy a nebulók órák alatt vért pisilve feltöltik TXT-ből a táblázatot,majd másnap jön minden titkok tudója,a szent grál őrzője,a tanárbá' és megmutatja,hogy lehet ezt egy öt soros makróval,és mindenki örül.De felnőtt emberekkel ezt kevésbé szerencsés eljátszani...
kvadrillio 2012.09.21. 16:05:24
2012. szeptember 21., péntek 12:09 InfoRádió
Meghallgatom Letöltöm Kinyomtatom Elküldöm Betűméret + -
Sokan azért nem tudnak elhelyezkedni, mert egyszerűen nem tudják, hogyan kell munkát keresni - mondta a Fővárosi Munkaügyi Központ kirendeltség-vezetője az InfoRádiónak. Victor Zsuzsanna szerint a munkaadók elvárásai gyorsan változnak, ehhez alkalmazkodnia kell az álláskeresőnek."
..nu, ezt is kivágnám a hóba egy munkaerőközvetítő elé állásra várni !
spion27 2012.09.21. 16:13:05
Persze papiron tök jól hangzik hogy csináld meg, tanuld meg az autocadot de nem úgy megy az ahogy te elképzeled
salamander 2012.09.21. 16:13:57
Igen, de ez nem az általam említett rendszer, hanem az egyes hülye ember hibája. Ezzel együtt is lehetne élni, mert a tanárok tanszékvezetők rektorok azért jól ismerik egymást.
Ez semmiképpen nem a diák feladata (neki kuss a neve és feladata a tanulás).
Egyszerűen meg kell érteni, hogy a "demokrácia" egy rendkívül költséges és működésképtelen alkalmatosság olyan helyeken ahol eredményt akarsz elérni.
Nem véletlen, hogy testünk működésében, a természetben netán a jogrendszerben, a hadseregben ismeretlen műfaj a demokrácia.
Ez az oktatási rendszerre is hatványozottan igaz. persze egy liberálisnak ezt hiába magyarázom mert ő abban érdekelt (főként ha magyar), hogy minden a legszarabb módon működjön de azt tehesse szabadon.
Hát azért itt ne vitassuk el hogy az SZDSZ elévülhetetlen érdemeket szerzett.
Én emlékszem még 1994-ben a Horn-Kuncze-Pető szerelem első gyümölcsire az oktatásban. Akkor mindenki megdöbbenve figyelte ezeket bérenceket mit művelnek a tanárokkal és az iskolákkal "racionalizálás", és korszerűsítés címén...
Na ennek a levét isszuk mind a mai napig.
(Csak azóta kiment közel 4 középiskolai és egyetemi generáció)
***
Memnon 2012.09.21. 16:21:10
Elsősorban nem az OKJ a rossz, Az csak a jegyzék amiben tételesen fel van sorolva milyen az állam által szakkepésítések léteznek magyarországon. Hogy milyen hosszú vagy rövöd ez a lista az gyakorlatilag teljesen lényegtelen. Ezen kívül vannak a képzésekhez tartozó szakmai és vizsgakövetelmények meg a képzések egy részére van Központi program is. Alapvetően még ezekkel sincs nagy baj, bár némi igazítás rájuk férne.
Az igazi probléma a vizsgáztatásnál van. A szóbeli vizsga kérdéseket gyakorlatilag az állam adja ki, és ezek minősége a csapnivalótól a kivállóig skálázódik. A tételsor tartalmazza az értékelőlapot is, amin egy csomó olyan szart kell pontozni 1-5 pontokkal mint udvariasság, szövegértés, beszédkészség, nyitott hozzállás stb ilyenekből lehet kapni 20-30 pontot és 51 ponttól már megvan a kettes.
Az írásbeli, interaktív feladatok ugyancsak központiak ezek szórása a szóbelihez hasonló. Némelyik 10 osztályal megoldható mindenféle további ismeret nélkül, a másik véglet meg amikor a feladat fizikailag megoldhatatlan a rendelkezésre álló megszabott időkereten belül vagy egyetemi szintű ismeretet kér számon olyan képzésen ahol a bementi feltétel a 10 osztály!
A vizsgabizottságok sem függetlenek, hiszen az a tanár kérdezi és értékeli a vizsgázókat aki elötte tanította őket és pontosan tudja mire tud és mire nem válaszolni a vizsgázó. Ha olyat kérdez amiről tudja, hogy nemtudja a delikvens rögtön megy a hőzöngés, - hiszen a vizsgázó is tudja, hogy a tanár tudta ezt :) - hogy pofára ment és azért húzta meg mert csak. A vizsgabizottság "független" tagjainak vizsgánként nem jelentéktelen "tiszteletdíját" az iskola fizeti. Ráadásul ezen tagoknak gyakran lövésük sincs a szakmához aminek a vizsgáján jelenvannak.
És akkor a sokat szidott képzők. A jelen rendszerben szabadpiac van. És a jelentkezők többsége papírt akar nem ismeretet. A képzéshez kellenek jó tanárok, órák és ezekre az órákra be kell járni. Mindez viszont pénzbe kerül. Ha a tanulónál a rendezőelv úgy nézki a képző kiválasztásánál, hogy a képzés legyen, olcsó, rövid, és ezen rövid idő alatt se kelljen bemenni a képzőhöz tanulni akkor ezt is fogja kapni. Mind a törvények, mind a vizsgarendszer lehetővé teszi, hogy bizonyítványhoz lehessen jutni így. A Munkaügyi Hivatalokon keresztül maga az állam is a gyors, rövid, olcsó képzéseket keresi. Mert baromi jól mutat az EU-s statisztikában, hogy milyen kevés pénzből milyen sok embert átképeztünk. Aki meg minőségi képzést szeretne nyújtani ennek megfelelő árért és képzési idővel annak nem lesz diákja, sem állami sem magán és csukhatja be a boltot. Kivételek itt is akadnak persze. Magyarországon jellemzően az ügyfél általában a tanuló - esetleg az állam, de ez se jobb - és nem a munkaadó. Márpedig ebben az esetben azok a szempontok lesznek kielégítve az iskola álltal amit a tanuló támaszt. - a munkaadó ismereteket akar, a tanuló viszont papírt úgy, hogy közben ne nagyon kelljen tanulnia se mert az kényelmetlen. Namár most, ha az elvárások ennyire különbözőek, és még szabadpiac is van akkor annak az elvárásai lesznek figyelembe véve aki fizeti a számlát. Ez van.
És ezzel elis értünk a munkáltatókhoz. A többségük úgy képzeli a szakképzést, hogy onnan majd versenylovak fognak kikerülni aki megköti a minimálbéres munkaszerződését, beáll a rajtgépbe és rögtön megfutja a legjobb időt. Ilyen szakképzés a világon sehol nem működik. Egy normális szakképzés úgy nézne ki, hogy az iskolában megtanítják az elméletet és egy minél szélesebbkörű de felszines gyakorlati képzésen is átesik az illető. Kap egy papírt, aztán a Munkaadó szépen a saját igénye szerint továbbképzi, vagy képezteti a dolgozóját. Ez elsősorban nem kisvállalkozói, meg kényszervállalkozói feladat még mielött az egyini vállalkozó fodrász hőbörögne, hogy neki erre sem ideje sem kapacitása. Az, hogy minden munkaadó összes egyéni igényének megfelelő munkavállaló kerüljön ki az iskolából, ez nagyjából a lehetetlen kategória. Ilyesmire az intézményes tömegképzés teljesen alkalmatlan. Az OKJ-s bizonyítvány álltalában - persze kivételek vannak - de tükrözi azt ami a célja. Azt, hogy a papír birtokosa alkalmas az adott szakmában munkavégzésre a munkaadó mindenféle egyéni elvárásának megfelelő további fejtágítást és szakmai gyakorlatszerzést követően. Na ezaz amiről a munkaadók úgy gondolkodnak, hogy ezt még szerrezze meg bárhol máshol csak ne nálla.
Szóval tömören ha a munkaadók az államra, az iskolákra, és a munkavállalókra akarják tolni a szakképzést, hogy ahhoz nekik semmi közök akkor abból jó nem sül ki. Pedig pont a piacgazdaság főszereplőinek kéne a legjobban tudniuk, hogy "Aki fizeti a zenészt, az rendeli a nótát."
Belagezapista (törölt) 2012.09.21. 16:23:15
"Igen, de ez nem az általam említett rendszer, hanem az egyes hülye ember hibája."
De, ez az általad említett rendszer része. Az általad említett rendszerben ugyanis nincsen
"Ezzel együtt is lehetne élni, mert a tanárok tanszékvezetők rektorok azért jól ismerik egymást.
Ez semmiképpen nem a diák feladata (neki kuss a neve és feladata a tanulás). "
A gyakorlatban a másik oktató, tanszékvezető vagy akárki csak a diákokon keresztül tudhatja meg ténylegesen mi folyik az óráin. Ennek ellenére nem biztos, hogy bármit is tehetnek. Most konkrétan egy közeli ismerősöm éppen ilyen helyzet miatt van szarban, egy inkompetens, de leckéztetni kívánó oktató miatt, ez esetben a szakvezető professzor is nagyjából tudja mi a helyzet, de nem tehet semmit, mert külső karon van a tanszék, adott karnak meg nincsen meg a háttere a tárgy oktatásához.
Egyébként nekem is volt hasonló oktatóm egyetemen, ha ma mondjuk egy levelező képzésen hasonlót akarna játszani velem egy oktató, akkor ma már nem hagynám annyiban, csak akkor a jövőm múlott rajta, hogy elviseljem, ahogy egy-egy elmebeteg rajtam és a hallgató társaimon próbálja kiélni a kisebbségi érzését.
kvadrillio 2012.09.21. 16:27:00
HOLOKAUSZTOT CSINÁLNAK EZEK A GYILKOS KORMÁNYOK MINDEN ORSZÁGBAN !
nem kéne...nem kéne...ezt a HALÁLGYÁRAT MŰKÖDTETNI TOVÁBB.
Belagezapista (törölt) 2012.09.21. 16:28:45
Egyik mondatomnak lemaradt a vége.
Szóval igenis az általad említett rendszer része az, hogy egyes oktatók visszaélnek azzal, hogy bármit megtehetnek. Ebben a rendszerben ugyanis nincsen kontroll, nem kerül ki a rendszerből a rossz oktató.
kvadrillio 2012.09.21. 17:01:50
Karrier
Ingyen munkaerőre cseréli alkalmazottait Hódmezővásárhely
2012. szeptember 21., péntek 10:02 Népszava
Ingyen munkaerőre vált Hódmezővásárhely. A devizakötvényekkel eladósodott város több önkormányzati intézménye is megválik alkalmazottaitól és helyettük közmunkásokat foglalkoztat. A városnak így nem kell kifizetnie a munkabéreket csak meg kell azt előlegeznie a központi költségvetésnek - írja a Népszava.
A lap pénteki számában közölte: a pénzszűkében lévő városnak ebben a hónapban 150 millió forintot, decemberben pedig egymilliárdot kellene kifizetnie adósságai törlesztésére. Ezért döntött úgy a város vezetése, hogy több önkormányzati intézménynél elbocsátják az alkalmazottakat, feladataikat pedig közmunkásokkal végeztetik el.
Ezzel a lépéssel Hódmezővásárhely elérte, hogy nulla forintra csökkentse a bérek kifizetését, hiszen csak meg kell előlegezni a közmunkabért, amit aztán a központi költségvetés átutal."
...nu, KI, ÉS MINEK IS AKAR TANULNI EBBEN AZ ORSZÁGBAN VALAKI ?????
...mikor közmunkásokkal akarják az önkormányzati feladatokat evégeztetni ?
kvadrillio 2012.09.21. 17:05:39
komplikato 2012.09.21. 17:20:11
Miközben az EÜ dolgozók menekülnek, nem vesznek fel embert EÜ középsulival vagy technikummal, csak gagyi OKJ-s papírral!
WTF?
Még jobb. IT-s ismerős, rendszergazda, meg kismillió szakmai tudás birtokosa azért nem mehetett egy munkára, nem vicc, mert nem volt ECDL vizsgája!
komplikato 2012.09.21. 17:21:43
Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2012.09.21. 17:28:55
www.szakkepesites.hu/szakiranytu/afsz.html
salamander 2012.09.21. 17:51:30
Rendben, - nem mondhatom, hogy nincs elmebeteg, komplexustömeg tanár.
De ez egy részkérdés, erre nem lehet általános problémát megoldó szabályt gyártani.
Amit én mondtam az generális szabály amiről Te beszélsz, azok egyedi esetek és ennek megfelelően kezelésre szorulnak. (megnyugtatlak ezeket szépen lehet kezelni.)
Azt ugyanis nem lehet, hogy abból indulunk ki, hogy mindenki bűnöző elmebeteg és pszichopata...
Nem egy jogi egyetemen Jogtörténet előadáson, vagy Római jog órán volt pl. kamera az előadáson...
A számonkérést mindig egy testület 3-5 tanár egy professzor és két három phd. illetve tanársegéd végezte... Mit lehet ott elmebajoskodni?
persze a szóbeli vizsgákon ahol szemtől szemben ülsz a professzorral és jól beszívod mert "szemét", ez az egyetemi élet része!
Mellesleg 2 diplomám 10 éve alatt számomra végül az elsőre legszigorúbbnak ismert professzorok váltak értékessé...
***
euAgWzgmmtq7K 2012.09.21. 17:53:35
euAgWzgmmtq7K 2012.09.21. 17:56:47
ja, hogyne, persze. esetleg félretehetné a kimillió szakmai tudásait, és megszerezhetné azt a papírt, ami szükséges. vagy pedig valami olyan személyes okról van szó, ami miatt nem vették fel, amit nem akarnak neki elmondani. és ennek amúgy mi köze van az okj hez?
komplikato 2012.09.21. 18:27:17
A legnagyobb szívatás, hogy az ilyen helyeken reklámozott olcsó tanfolymok pont olyan képzést adnak amivel zéró esély elhelyezkedni, az értelmes OKJ meg támogatva is sok-sok százezer forint, amit bármely átlag munkanélküli a farzsebéből előránt.
@d.hardman: Oké, nem OKJ. Esetet rosszul írtam le, alap feltétel volt az ECDL. Az meg egy igen hasznos tanfolyam kb. arról, hogy hol a bekapcs gomb, mi az egér, és miként kell a Word ikonra kattintani.
Member · http://lehetvelem.blog.hu 2012.09.21. 19:07:10
Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2012.09.21. 19:11:24
Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2012.09.21. 19:15:15
Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2012.09.21. 19:18:54
Anti Anyag (törölt) 2012.09.21. 19:33:40
Valószínűleg ott döglene meg a munkaerő közvetítő előtt.
Gamma Leonis · http://gombamania.blogspot.com 2012.09.21. 19:41:34
Anti Anyag (törölt) 2012.09.21. 19:43:07
A gond inkább az, hogy rengeteg szakmánál ez nem működik, mert sok műhely gyakorlat kellene, de rengeteg szakmánál működik.
Az én tippem az, hogy lepasszolják ezt a bizniszt az egyetemeknek.
GeoCracker · http://endresy.blogspot.com/ 2012.09.22. 00:52:00
GeoCracker · http://endresy.blogspot.com/ 2012.09.22. 00:52:41
endresy.blogspot.hu/2012/09/szaksuli-keretettan.html
GeoCracker · http://endresy.blogspot.com/ 2012.09.22. 00:56:26
GeoCracker · http://endresy.blogspot.com/ 2012.09.22. 01:00:05
euAgWzgmmtq7K 2012.09.22. 01:12:24
GeoCracker · http://endresy.blogspot.com/ 2012.09.22. 01:36:20
Ha egy állás meghirdetésénél odaírják, hogy ECDL kell, akkor kell.
Emelt szint ügyben nekem azt mondták, hogy az amit adtak az emlet szint. Az ECDL-t meg szó nélkül kiadták rá anno.
BTW, nem tartom nevetségesnek az ECDL hiánya miatti nem-fevételt. Mert az ECDL annyira alapszintű anyagon alapul, hogy aki gyakorló informatikus, az pikkpakk megszerzi, ha kell.