2009.10.01. 12:03
Pálinkás lehülyézte a HÖK-ösöket
Az MTA elnöke szerint a Hallgatói Önkormányzatok vezetői lusták, és rossz tanulók. Ennek hatására a Debreceni Egyetem hallgatói önkormányzatának vezetői már el is küldték tanulmányi eredményeiket igazoló papírokat Pálinkás Józsefnek. Az Aktív Szemeszter legújabb számában közölt interjúban az akadémia elnöke szerint, egyes intézményekben olyan emberek képviselik a hallgatók érdekeit, akik már „több, mint nyolc éve az egyetem padjait koptatják”, és rossz tanulók. Szeretné ha kijelentése, a debrecenieken kívül, más intézmények diákjait is arra sarkallnák, hogy olyan vezetőket válasszanak, akik tanulmányi eredményeikben, és erkölcsi tartásukban példamutatóak.
Első kérdésem ezzel kapcsolatban csak annyi lenne, hogy hol húzzuk meg a tanulmányi átlaghatárt, kedves Pálinkás Úr? 4,00 fölött lehet valaki HÖK-ös, vagy már a 3,80, is elég? Esetleg 4,50 legyen az alsóhatár? Vagy csak köztársasági ösztöndíjasok lehessenek vezetők a hallgatók között? És mi van akkor, ha - bármilyen okból - egy HÖK-vezető átlaga egy félév végén minimálisan alámegy a meghatározott értéknek? Félévre felfüggesztik, míg meg nem javítja magát? Biztosan jól működne akkor az érdekképviselet. A dékán meg azt mondaná, hogy veled nem tárgyalok, mert van egy 3-asod. Különben meg HÖK-ösnek általában az eminensek mennek, vagy az örök lázadók-örök jófejek, de ők meg hamar kikopnak. A másik kérdés, hogy vajon az MTA elnöke tisztában van-e azzal, hogy manapság - a felsőoktatási rendszernek köszönhetően - igen jó tanulmányi eredménnyel is lehet nyolc évig koptatni az egyetem padjait, nem csupán lustaságból. Sőt! Egy diák életkörülményei is alakulhatnak úgy, hogy ez meg esik. A helyzet megint csak az: értem én, hogy mit akar mondani, csak nem azt mondja, ami – nézve, hogy ki mondja –azért elég gáz.
A felvetett rendszer viszont tetszik, vezessük be a magyar társadalmi életben is! Aki nem az adott szakterületen végzett, az ne lehessen vezető, ha a tanulmányi átlaga, illetve az államvizsgájának eredményen nem üt meg egy szintet, csak ruhatáros lehessen, esetleg gépíró. A képviselőkkel egyenesen IQ -és műveltségi tesztet töltetnék ki, és aki kihullik a megmérettetésen az menjen haza kapálni, segítsen a magyar mezőgazdaságon!
A bejegyzés trackback címe:
https://szamarpad2014.blog.hu/api/trackback/id/tr781420329
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Dr_utcai_arcos 2009.10.01. 15:59:19
@pocsolya: Én is Miskolcon voltam képviselő,ezek szerint nem voltam sikeres ember mert
-nem buliztam, utaztam közpénzen,
-nem szavaztam meg a haveroknak a támogatást haveri alapon,
-megmentettem jópár embert a kicsapástól, fegyelmitől,
-hajlamos voltam hajnalig forintokért verni az asztalt más szakos képviselőkkel szemben,
-majdnem kirúgtak,mert a diákok mellett szembe mertem menni egy docenssel,
Bár ti biztos jobban tudjátok, hogy ott mindenki mindenre alkalmatlan buta ingyenélő....(ez most úgy mindenkinek ment).
-nem buliztam, utaztam közpénzen,
-nem szavaztam meg a haveroknak a támogatást haveri alapon,
-megmentettem jópár embert a kicsapástól, fegyelmitől,
-hajlamos voltam hajnalig forintokért verni az asztalt más szakos képviselőkkel szemben,
-majdnem kirúgtak,mert a diákok mellett szembe mertem menni egy docenssel,
Bár ti biztos jobban tudjátok, hogy ott mindenki mindenre alkalmatlan buta ingyenélő....(ez most úgy mindenkinek ment).
hipper 2009.10.01. 16:00:25
@larina: Teljes mértékben csatlakoznék hozzád, és ehhez kapcsolódva egy rövid apró (hallgatói, magyar, emberi ?!) mentalitásra is rámutatnék:
Elfogadásra kerül egy hallgatókat érintő szabályozás (pl tanulmányi), amelyet elfogadás előtt nyilvánossá tesz a HÖK, és szinte minden érintett hallgató azt mondja, hogy minek terhelik őt ilyen f...sággal, ő ennél sokkal elfoglaltabb, mert tanulni, tanulás mellett dolgozni v. bulizni v. élnie kell, egyébként is ott van a HÖK azért választotta meg, fizeti meg, lop magának, stb.
Erre a HÖK (nem túl nagy hallgatói támogatással a háta mögött) köt valamilyen kompromisszumot a szabályzattal kapcsolatban az egyetemi érintett vezetőkkel.
Telik-múlik az idő, egyszer csak a szabályzat alkalmazása során kiderül, hogy a hallgatóknak valami többlet dolgot kell teljesíteni az előző évhez képest, amit természetesen a hallgatók nagyrésze nem olvasott el, és ennek megfelelően egy jelentős része nem is teljesítette. Ekkor mindneki rohan az egyetemi vezetőkhöz, majd mivel ők valószínűleg a szabályzatot mutaogatják, rohan a HÖK-höz, és elkezdődik a fenti kommentekben megtalálható vélemény-nyilvánítás: "miért kell ezt csinálni, miért nem véd meg, képvisel a HÖK?", és ezért a HÖK-nek ...-ját. Amire a HÖK csak annyit tud mondani, hogy hát korábban próbáltunk tenni valamit, és TE is elmondhattad volna a véleményed, de akkor fontosabb volt minden más.
NA most ezen viselkedés következtében a HÖK helyzete még nehezebb lesz és a következő Szabályzat-módosításnál a hallagtók pozitív hozzáállása miatt még kevésbé tudja képviselni majd az érdekeiket, mivel a hallgatók mindenhol elmondják, hogy a HÖK nem őket képviselte ebben a dologban.
Elfogadásra kerül egy hallgatókat érintő szabályozás (pl tanulmányi), amelyet elfogadás előtt nyilvánossá tesz a HÖK, és szinte minden érintett hallgató azt mondja, hogy minek terhelik őt ilyen f...sággal, ő ennél sokkal elfoglaltabb, mert tanulni, tanulás mellett dolgozni v. bulizni v. élnie kell, egyébként is ott van a HÖK azért választotta meg, fizeti meg, lop magának, stb.
Erre a HÖK (nem túl nagy hallgatói támogatással a háta mögött) köt valamilyen kompromisszumot a szabályzattal kapcsolatban az egyetemi érintett vezetőkkel.
Telik-múlik az idő, egyszer csak a szabályzat alkalmazása során kiderül, hogy a hallgatóknak valami többlet dolgot kell teljesíteni az előző évhez képest, amit természetesen a hallgatók nagyrésze nem olvasott el, és ennek megfelelően egy jelentős része nem is teljesítette. Ekkor mindneki rohan az egyetemi vezetőkhöz, majd mivel ők valószínűleg a szabályzatot mutaogatják, rohan a HÖK-höz, és elkezdődik a fenti kommentekben megtalálható vélemény-nyilvánítás: "miért kell ezt csinálni, miért nem véd meg, képvisel a HÖK?", és ezért a HÖK-nek ...-ját. Amire a HÖK csak annyit tud mondani, hogy hát korábban próbáltunk tenni valamit, és TE is elmondhattad volna a véleményed, de akkor fontosabb volt minden más.
NA most ezen viselkedés következtében a HÖK helyzete még nehezebb lesz és a következő Szabályzat-módosításnál a hallagtók pozitív hozzáállása miatt még kevésbé tudja képviselni majd az érdekeiket, mivel a hallgatók mindenhol elmondják, hogy a HÖK nem őket képviselte ebben a dologban.
nbcee 2009.10.01. 16:03:41
Ne is haragudjon a bejegyzés szerzője, de ez a bejegyzés elég színvonaltalan. Például:
"manapság - a felsőoktatási rendszernek köszönhetően - igen jó tanulmányi eredménnyel is lehet nyolc évig koptatni az egyetem padjait, nem csupán lustaságból. Sőt! Egy diák életkörülményei is alakulhatnak úgy, hogy ez meg esik." LOL LOL LOL A szívem szakad meg a szegény színötös nyolcadévesekért.
És igenis, ne azok képviseljék az egyetemistákat (konferenciák, utazgatások, stb.) akik be sem teszik az intézménybe a lábukat. Értem én, a leendő kis politikuspalántáknak fáj, hogy meglebegették előttük, hogy tanulni is kéne néha, és egyből megy a nagy felháborodás. Bezzeg, amikor a többi diák ügyeit kell(ene) intézni, akkor sohasem ilyen serények.
Tisztelt cikkíró, üljön le, ez sajnos elégtelen.
"manapság - a felsőoktatási rendszernek köszönhetően - igen jó tanulmányi eredménnyel is lehet nyolc évig koptatni az egyetem padjait, nem csupán lustaságból. Sőt! Egy diák életkörülményei is alakulhatnak úgy, hogy ez meg esik." LOL LOL LOL A szívem szakad meg a szegény színötös nyolcadévesekért.
És igenis, ne azok képviseljék az egyetemistákat (konferenciák, utazgatások, stb.) akik be sem teszik az intézménybe a lábukat. Értem én, a leendő kis politikuspalántáknak fáj, hogy meglebegették előttük, hogy tanulni is kéne néha, és egyből megy a nagy felháborodás. Bezzeg, amikor a többi diák ügyeit kell(ene) intézni, akkor sohasem ilyen serények.
Tisztelt cikkíró, üljön le, ez sajnos elégtelen.
nbcee 2009.10.01. 16:04:30
u.i.: bocs az első mondatos szóismétlésért.
hipper 2009.10.01. 16:04:49
@bm613: Hmmmm, ha jól sejtem Te BME-s vagy, akkor egy-két apróságot elmesélhetek én is:
- a szeptemberi pénzeket októberben kapod (hasonló a február és március esete) egyösszegben a kettőt, mivel a kapcsolódó listákat el kell készíteni, kapcsolódó pályázatokat le kell bonyolítani, (ahhoz hogy megtudd, hogy ez mennyi munka, ahhoz javaslom Neked, vagy öcsédnek, hogy vegyen részt a HÖK munkájában)
- ja és szeptemberben nem a júniusot kaptad meg, hanem kaptál még egy plussz támogatást, aminek a helyedben csak örülnék, mivel ez más intézményben nem volt szokás.
Egyébként miért nem szólalsz fel amit, hogy a januári pénzeket már decemberben megkaptad?:)
- a szeptemberi pénzeket októberben kapod (hasonló a február és március esete) egyösszegben a kettőt, mivel a kapcsolódó listákat el kell készíteni, kapcsolódó pályázatokat le kell bonyolítani, (ahhoz hogy megtudd, hogy ez mennyi munka, ahhoz javaslom Neked, vagy öcsédnek, hogy vegyen részt a HÖK munkájában)
- ja és szeptemberben nem a júniusot kaptad meg, hanem kaptál még egy plussz támogatást, aminek a helyedben csak örülnék, mivel ez más intézményben nem volt szokás.
Egyébként miért nem szólalsz fel amit, hogy a januári pénzeket már decemberben megkaptad?:)
nbcee 2009.10.01. 16:07:33
Mellesleg elolvasva az itteni hozzászólásokat, úgy érzem nem vagyok egyedül a véleményemmel, és a HÖKösök által saját magukról sugallt "Majd megszakadunk a diákság érdekeiért" kép eléggé távol áll a közgondolkodástól. Ezt kíváncsi vagyok, mikor veszik észre...
hipper 2009.10.01. 16:07:58
@bigthereal: Hát látom nem vagy a példák híve, de az általánosság jól fedi az ember véleményét:)) Igaz, ugye?
Egyébként milyen HÖK-ös munkát végeztél a 16 év alatt? Vettél részt ösztöndíjosztásban, szabályzat-készítésben, szociális pályázatok előkészítésében?
Azért kérdem, mert úgy látszik Te már mindent tudsz a felsőoktatási intézmények működéséről!:))
Egyébként milyen HÖK-ös munkát végeztél a 16 év alatt? Vettél részt ösztöndíjosztásban, szabályzat-készítésben, szociális pályázatok előkészítésében?
Azért kérdem, mert úgy látszik Te már mindent tudsz a felsőoktatási intézmények működéséről!:))
Kalokagathia 2009.10.01. 16:08:34
"Emlékszem amikor HÖK választás volt, lasszóval fogták az embereket szavazni, mert mindenki pontosan tudta, hogy egy nagy kalap túróst ér a tevékenységük. "
A HÖK pontosan leképezi az országot:
lopások, pályázati ügyeskedések - és a sok közönyös polgár, akik arra sem veszik a fáradtságot, hogy elmenjenek szavazni.
Minden intézmény hallgatósága megérdemli, ha a HÖK-je lenyúl és nem képviseli az érdekeit - ti választottátok.
Másfelől meg Pálinkás hülyeségeket beszél. A tanulmányi eredmény anatómiából semmit nem mond arról, hogy ki milyen "erkölcsökkel" rendelkezik, vagy ki alkalmas politikai pályafutásra. A HÖK-ösök azért is végezhetik lassabban a tanulmányaikat, mert leköti őket a HÖK-munka.
A HÖK pontosan leképezi az országot:
lopások, pályázati ügyeskedések - és a sok közönyös polgár, akik arra sem veszik a fáradtságot, hogy elmenjenek szavazni.
Minden intézmény hallgatósága megérdemli, ha a HÖK-je lenyúl és nem képviseli az érdekeit - ti választottátok.
Másfelől meg Pálinkás hülyeségeket beszél. A tanulmányi eredmény anatómiából semmit nem mond arról, hogy ki milyen "erkölcsökkel" rendelkezik, vagy ki alkalmas politikai pályafutásra. A HÖK-ösök azért is végezhetik lassabban a tanulmányaikat, mert leköti őket a HÖK-munka.
hipper 2009.10.01. 16:11:45
@nbcee: Kiváncsi vagyok mikor kezded el mesélni azt, hogy TE a saját szabadidődben mit tettél más hallgatókért, milyen plusszfeladatot vállaltál, mikor vállaltál fel konfliktust oktatókkal hallgatótársaid érdekében?
Amikor befejezted a sztorikat, akkor természetesen én is úgy fogom érezni, hogy a HÖK-re nincs szükség, mert ezt mindenki megteszi mindenkiért, és a HÖK-össég csak egy jelző, semmi több:))
Amikor befejezted a sztorikat, akkor természetesen én is úgy fogom érezni, hogy a HÖK-re nincs szükség, mert ezt mindenki megteszi mindenkiért, és a HÖK-össég csak egy jelző, semmi több:))
Transylvanianmixedgrill 2009.10.01. 16:11:49
HÖK=hallgatói önérdekszervezet, haveri körök jókat esznek isznak buliznak állami (egyetemi) pénzen, (nem) kicsit politikai ugródeszkázgatnak, és ha valakinek ez nem tetszik, akkor megmutatják a mindenféle SZMSZ-ekben, hogy márpedig tessenek lenyelni ezt a kis úri huncutságot, különben nem szavazzuk meg az aktuális intézményi költségvetést, mondjuk a rektor úr fizetésével együtt...
kerdesek05 2009.10.01. 16:12:25
SZERETNÉM HA A PARLAMENTBE CSAK EGYETEMI JÓ VAGY JELES DIPLOMÁVAL ÜLHESSENEK EMBEREK. EZT CSAK DOKTORI CÍM, JOGI-ORVOSI, VAGY PHD VÁLTHATJA KI. MEGFELEL SZARHÁZI KÉPVISELŐK?
Lord_Cica (törölt) 2009.10.01. 16:12:30
A HÖK-öt az érdekvédelmi felelősök választják meg, akiket a hallgatók választanak. A megválasztásuk bizalom függvénye és nem a tanulmányi átlagé.
Pont a Pálinkás beszél, aki egy olyan rendszerben diplomázott, ahol még az idiótákat is átnyomták ötössel.
Pont a Pálinkás beszél, aki egy olyan rendszerben diplomázott, ahol még az idiótákat is átnyomták ötössel.
pocsolya 2009.10.01. 16:14:29
@utcai_arcos: nem véletlenül írtam oda a végéhez, hogy tisztelet a kivételnek.
Amit az elnökről írtam azt csak pletyka szinten hallottam, ezt beismerem, de ami a nagy összegű kifizetéseket illeti, az tény, mivel sajnos én is korrumpálódtam rongyos 5 000 Forintért.
Amit az elnökről írtam azt csak pletyka szinten hallottam, ezt beismerem, de ami a nagy összegű kifizetéseket illeti, az tény, mivel sajnos én is korrumpálódtam rongyos 5 000 Forintért.
Transylvanianmixedgrill 2009.10.01. 16:14:30
Pálinkás úr még annyit felejtett el mondani, hogy ez a rendszer az ők idejében is fényesen virágzott, sőt igazából akkor virágzott igazán...
Apafarkas 2009.10.01. 16:17:40
Nem értem az itt kommentelőket.
BÁRKI jelentkezhetett/jelentkezhet HÖK elnöknek, vagy politikusnak. Ha nem tetszik a jelenlegi gárda, miért nem méretted meg magad? Persze pofázni, meg legyinteni, hogy "á, ez mind csaló" a legkönnyebb.
BÁRKI jelentkezhetett/jelentkezhet HÖK elnöknek, vagy politikusnak. Ha nem tetszik a jelenlegi gárda, miért nem méretted meg magad? Persze pofázni, meg legyinteni, hogy "á, ez mind csaló" a legkönnyebb.
hipper 2009.10.01. 16:19:02
@Kalokagathia: Nagyon örülök az utolsó bekezdésednek, mert kicsit visszatéríti a kommenteket a cikkhez, amiben szereplő megfogalmazás azért kicsit pontatlan, mert
- a kreditrendszerben többfajta tanulmányi eredmény van, amelyek eltérő sorrendiséget generálnak, továbbá mi a fontosabb a jó tanulmányi eredmény vagy a gyors előrehaladás (de gyenge eredményekkel) a tanulmányokban,
- a tanulmányi eredmény és a valós háttértudás (eledható tudás) közti egyenes korrelációról még nem olvastam tanulmányát, azonban ezt megkérdőjelező kutatások közül többet láttam már,
- a tanulmányi eredmény és az erkölcsi tartás, erkölcsösség közti kapcsolat mégbonyolultabb, mint az előző, mivel az erkölcsösség nem túl objektív fogalom, főként az oktatás területén, amely problémáról is több olvasnivaló szól (alá-fölérendeltség szakmai téren kontra mellérendeltség az egyetemi életben)
- a kreditrendszerben többfajta tanulmányi eredmény van, amelyek eltérő sorrendiséget generálnak, továbbá mi a fontosabb a jó tanulmányi eredmény vagy a gyors előrehaladás (de gyenge eredményekkel) a tanulmányokban,
- a tanulmányi eredmény és a valós háttértudás (eledható tudás) közti egyenes korrelációról még nem olvastam tanulmányát, azonban ezt megkérdőjelező kutatások közül többet láttam már,
- a tanulmányi eredmény és az erkölcsi tartás, erkölcsösség közti kapcsolat mégbonyolultabb, mint az előző, mivel az erkölcsösség nem túl objektív fogalom, főként az oktatás területén, amely problémáról is több olvasnivaló szól (alá-fölérendeltség szakmai téren kontra mellérendeltség az egyetemi életben)
Kalokagathia 2009.10.01. 16:19:07
@Transylvanianmixedgrill: Milyen rendszer virágzott Pálinkás idejében? A HÖK????
Pálinkás 1952-ben született. Egyetemista korában nem volt HÖK, csak KISZ.
Pálinkás 1952-ben született. Egyetemista korában nem volt HÖK, csak KISZ.
kerdesek05 2009.10.01. 16:21:14
ezentúl a parlamentbe csak egyetemi jó, jeles diplomával lehessen bekerülni. kivétel ha van mellé doktori cím , jogi vagy orvosi, vagy phd. megfelelne senkiházi politikusok?
noszty 2009.10.01. 16:21:32
mért választjuk meg őket?
Nálunk, ami volt elsőben: a "Hökös kemény mag" már a gólyatáborban kiválasztotta a potenciális utánpótlást hihetetlen kvalitásaik alapján (értsd: legrészegebb, legexhibicionistább hülyegyerek).
Aztán első pár hétben jött a választás egyik előadáson. Nyilván még alig ismertük egymást, arról meg fingunk nem volt mi az a hök mer mire jó. Na az egyik kemény magos hökös káderes elénk tolta a 3-4 általuk kiválasztott "nagyképességűt", hogy válasszunk.
Nyilván mindenki arra szavazott akivel mondjuk együtt hányt a gólyatáborban, vagy ittak egy felest a pultnál.
Megvolt az eredmény, mindenki boldog és mindenki el is felejetette, hogy ez bármire is jó lehet vagy van értelme. A "kemény mag"-nak természetesen pont ez a célja. Megválasztottuk a két kiszemelt bábjukat, akik majd mindent megszavaznak nekik a hök gyüliken.
Látá az első éves, hogy az általa megválasztott hök képviselő egy vicc...söt egész évben nem is látja.
Így aztán a másod éven, mivel már tudja, hogy ettől a höktől ő nem várhat semmit, tökéletesen leszarja ki lesz a hök képviselő, megszavazza a konyhás nénit is azt tolják ki. És ez már megint pont az, amit a "Hök-kemény mag" akar. hallgatói oldalról senkit ne érdekeljen, senki ne kérje őket számon, had csinálják ők a "dolgukat"....
Nálunk, ami volt elsőben: a "Hökös kemény mag" már a gólyatáborban kiválasztotta a potenciális utánpótlást hihetetlen kvalitásaik alapján (értsd: legrészegebb, legexhibicionistább hülyegyerek).
Aztán első pár hétben jött a választás egyik előadáson. Nyilván még alig ismertük egymást, arról meg fingunk nem volt mi az a hök mer mire jó. Na az egyik kemény magos hökös káderes elénk tolta a 3-4 általuk kiválasztott "nagyképességűt", hogy válasszunk.
Nyilván mindenki arra szavazott akivel mondjuk együtt hányt a gólyatáborban, vagy ittak egy felest a pultnál.
Megvolt az eredmény, mindenki boldog és mindenki el is felejetette, hogy ez bármire is jó lehet vagy van értelme. A "kemény mag"-nak természetesen pont ez a célja. Megválasztottuk a két kiszemelt bábjukat, akik majd mindent megszavaznak nekik a hök gyüliken.
Látá az első éves, hogy az általa megválasztott hök képviselő egy vicc...söt egész évben nem is látja.
Így aztán a másod éven, mivel már tudja, hogy ettől a höktől ő nem várhat semmit, tökéletesen leszarja ki lesz a hök képviselő, megszavazza a konyhás nénit is azt tolják ki. És ez már megint pont az, amit a "Hök-kemény mag" akar. hallgatói oldalról senkit ne érdekeljen, senki ne kérje őket számon, had csinálják ők a "dolgukat"....
Transylvanianmixedgrill 2009.10.01. 16:24:06
@Kalokagathia: Gyengébbek kedvéért: a Fidesz kormány idején.
ionsrác 2009.10.01. 16:24:32
"Szeretné ha kijelentése, a debrecenieken kívül, más intézmények diákjait is arra sarkallnák, hogy olyan vezetőket válasszanak, akik tanulmányi eredményeikben, és erkölcsi tartásukban példamutatóak."
Erkölcsi tartásról beszél egy politikus. Erkölcsi tartásról beszél a szabadeséssel csökkenő tekintélyű MTA elnöke. A plafon nem szakadt rá?
Muhahahaha.
Erkölcsi tartásról beszél egy politikus. Erkölcsi tartásról beszél a szabadeséssel csökkenő tekintélyű MTA elnöke. A plafon nem szakadt rá?
Muhahahaha.
larina 2009.10.01. 16:24:56
hipper: és Te hol höközöl?
Tetszik a hsz-ed, amiben kérded hogy és az illető mit tett a hallgatókért szabadidejében...
Hát valóban. Elvárásunk az van rengeteg a HÖK-kel szemben, de úgy amúgy minden másra szarunk és még kritizálunk is? Na ez a tipikus mentalitás.
Tetszik a hsz-ed, amiben kérded hogy és az illető mit tett a hallgatókért szabadidejében...
Hát valóban. Elvárásunk az van rengeteg a HÖK-kel szemben, de úgy amúgy minden másra szarunk és még kritizálunk is? Na ez a tipikus mentalitás.
polgarp · http://gepelmeny.blog.hu/ 2009.10.01. 16:26:08
Mint ex-HÖK-ös, ex-HÖOK-os... Hogy ne a levegőbe beszéljek: ELTE, progmat, 2 évig voltam HÖK-elnök, nem voltak rosszabbak az eredményeim, mint az évfolyamtársaimnak, éppen a második diplomámat fejezem be (már munka mellett), doktorizom, tanítok az egyetemen is.
A hökösök is csak emberek, van köztük ilyen is, olyan is. Lehet, hogy van aki 10 évig jár, de arra meg nem biztos, hogy emlékszel, aki köztársasági ösztöndíjas volt, és végzett időben. Amikor ott voltam, próbáltam tisztességesen csinálni. Volt, hogy vétóztam TVSZ-t, mert rossz volt a hallgatóknak, volt hogy éjszakákon át előterjesztéseket írtam. Nem mindig ment a jó érdekképviselet sajnos.
Láttam máshol mi van, volt ahol jól csinálták, volt aki tényleg csak a karrierjét építette (építi azóta is), volt ahol csak bulizgattak.
Nem buliztunk soha az ösztöndíjakból, pláne nem a kamataiból, ugyanis ezek az egyetem számláin voltak, vannak. Ugyanakkor volt saját költségvetésünk, amiből jutotta ilyesmire is, ezt igyekeztem tartalmasan (vezetőképzés) megtölteni. Előfordult, hogy saját pénzből hívtam meg felezőbulit egy körre.
Vannak régi ismerősök, akik szakmába mentek tovább (én is), vannak páran, akik egyetemen maradtak dolgozni (néha jobban értenek hozzá, mint a To-sok), van aki politizálni ment, de ilyenek vannak HÖK nélkül is.
Vallom, hogy a HÖK is csak egy lehetőség, amivel minden hallgató élhet (elvileg), kipróbálhatja magát. Én megtettem, nem bántam meg. Hogy máshol a szar alakok élnek vele, az egy kicsit a többi hallgató felelősége is (mintahogy az ország vezetése is csak olyan, amilyet megválasztunk, közösen).
Volt hallgató, aki lekutyázott, mert az egyetem nem utalta neki időben az ösztöndíjat (én se tudtam mást csinálni, mint bemenni a rektoriba, és verni az asztalt).
Volt hallgató, akinek külföldi ösztöndíjat szereztem, és azóta is előre köszön a folyósón (később egy rangos díjat is megnyert az ottani kutatásai miatt).
Egyébként igazán jól csinálni nehéz, hiszen 2od-3ad évesként sokmindet ott tanulsz meg, amit akkora már tudni kéne. Lehet, ezért sem működik jól az érdekképviselet szinte sehol.
Az egésszel csak arra akartam kilyukadni, hogy ne álltalánítsatok, mert így ha véletlenül valaki jól szeretné csinálni, annak is végleg elmegy a kedve, és csak a szar alakok maradnak.
A hökösök is csak emberek, van köztük ilyen is, olyan is. Lehet, hogy van aki 10 évig jár, de arra meg nem biztos, hogy emlékszel, aki köztársasági ösztöndíjas volt, és végzett időben. Amikor ott voltam, próbáltam tisztességesen csinálni. Volt, hogy vétóztam TVSZ-t, mert rossz volt a hallgatóknak, volt hogy éjszakákon át előterjesztéseket írtam. Nem mindig ment a jó érdekképviselet sajnos.
Láttam máshol mi van, volt ahol jól csinálták, volt aki tényleg csak a karrierjét építette (építi azóta is), volt ahol csak bulizgattak.
Nem buliztunk soha az ösztöndíjakból, pláne nem a kamataiból, ugyanis ezek az egyetem számláin voltak, vannak. Ugyanakkor volt saját költségvetésünk, amiből jutotta ilyesmire is, ezt igyekeztem tartalmasan (vezetőképzés) megtölteni. Előfordult, hogy saját pénzből hívtam meg felezőbulit egy körre.
Vannak régi ismerősök, akik szakmába mentek tovább (én is), vannak páran, akik egyetemen maradtak dolgozni (néha jobban értenek hozzá, mint a To-sok), van aki politizálni ment, de ilyenek vannak HÖK nélkül is.
Vallom, hogy a HÖK is csak egy lehetőség, amivel minden hallgató élhet (elvileg), kipróbálhatja magát. Én megtettem, nem bántam meg. Hogy máshol a szar alakok élnek vele, az egy kicsit a többi hallgató felelősége is (mintahogy az ország vezetése is csak olyan, amilyet megválasztunk, közösen).
Volt hallgató, aki lekutyázott, mert az egyetem nem utalta neki időben az ösztöndíjat (én se tudtam mást csinálni, mint bemenni a rektoriba, és verni az asztalt).
Volt hallgató, akinek külföldi ösztöndíjat szereztem, és azóta is előre köszön a folyósón (később egy rangos díjat is megnyert az ottani kutatásai miatt).
Egyébként igazán jól csinálni nehéz, hiszen 2od-3ad évesként sokmindet ott tanulsz meg, amit akkora már tudni kéne. Lehet, ezért sem működik jól az érdekképviselet szinte sehol.
Az egésszel csak arra akartam kilyukadni, hogy ne álltalánítsatok, mert így ha véletlenül valaki jól szeretné csinálni, annak is végleg elmegy a kedve, és csak a szar alakok maradnak.
Transylvanianmixedgrill 2009.10.01. 16:34:11
Valaki amúgy magyarázza el nekem, mert 5 év egyetem se volt elég, hogy megértsem: miért a HÖK-re bízták azokat a jogokat, lehetőségeket, munkákat, amiket jelenleg csinálnak? Miért nem egyetemi, állami alkalmazottak teszik ezeket a dolgokat, miért kell ezeket rábízni outsiderekre? Dögöljek meg, ha értem.
2009.10.01. 16:35:44
HÖK korrupt bagázs, alig dolgozik meg a pénzéért (vagyis a mi pénzünkből).
noszty 2009.10.01. 16:37:58
@utcai_arcos: ha valóban ezt csináltad akkor nyilván te voltál az, aki csinált is valamit, mert persze ilyen emberekre is szükség van, de az ilyen embereket általában nem is engedik a húsos fazékhoz... de ne is magadról beszélj, hanem hogy mit láttál ott, pl az egyetemi hökelnök bőrfotele még mindig nagyobb/drágább mint a rektoré?
Kalokagathia 2009.10.01. 16:39:08
@Transylvanianmixedgrill: Jaj, most már értem. Hogy a korrupció a Fidesz idején virágzott igazán. Mondd csak, itt élsz te egyáltalán? Persze volt akkor is, de hogy az lett volna a mélypont, na ne már...
Ezekiel 25,17 2009.10.01. 16:40:45
Lehet néhány helyen igaza van Pálinkásnak, a lényeg, hogy a hallgatók elégedettek legyenek a HÖK-kel. Az is biztos, hogy az én időmben a HÖK-öt legnagyobb szájjal szidók soha nem tettek semmit azért, hogy esetleg ők másképp csinálhassák, csak fikázni tudtak...
DE Pálinkás úrnak inkább az MTA-nak nevezett gittegyletet ajánlanám figyelmébe. Magyarországon szinte nincs európai értelemben vett komoly tudományos munka (legalábbis nem az MTA szervezésében), az MTA egy klikkesedett, a volt szoci időket idéző, teljesítmény-nélküli, magát felsőbbrendűnek tartó közeg. És még mielőtt valaki azzal vádolna, hogy sértett-mellőzött vagyok, jelzem, hogy semmi közöm a kutatáshoz.
DE Pálinkás úrnak inkább az MTA-nak nevezett gittegyletet ajánlanám figyelmébe. Magyarországon szinte nincs európai értelemben vett komoly tudományos munka (legalábbis nem az MTA szervezésében), az MTA egy klikkesedett, a volt szoci időket idéző, teljesítmény-nélküli, magát felsőbbrendűnek tartó közeg. És még mielőtt valaki azzal vádolna, hogy sértett-mellőzött vagyok, jelzem, hogy semmi közöm a kutatáshoz.
aesculus · http://taj-kert.blog.hu/ 2009.10.01. 16:41:33
A Corvinuson a leglinkebbekből lesznek hökösök (persze vannak kivételek). Pálinkásnak teljesen igaza van.
RAMBO · http://szolo.blog.hu 2009.10.01. 16:42:00
Roppant módon fel van háborodva a tisztelt postíró, javaslom, mindenképpen mentse el magának ezt a cikket, fontos mérföldkő a saját életében, mert 10-15 év múlva, amikor pályakezdő szakembert akar felvenni, és meglepődik azon, hogy mekkora nihilista faszkalapokat ontanak az egyetemek, akkor jó lesz elolvasni azt a részét a mai postnak, amelyben arról elmélkedik, hogy vajon mi legyen a végzett hülyékkel.
Transylvanianmixedgrill 2009.10.01. 16:42:52
@Kalokagathia: Te szimplán hülye vagy? Fidesz kormány idején voltál egyetemista? Mert akkor tudhatnád, mit műveltek a jobbos hökösök, HÖOK-osok, akik ma szinte kívétel nélkül politikai pályán mozognak...
RAMBO · http://szolo.blog.hu 2009.10.01. 16:44:00
@kerdesek05: Jogi nem válthassa ki, lásd.: Deutsch Tamás.
Kalokagathia 2009.10.01. 16:44:32
@Transylvanianmixedgrill: úgy látszik, te írsz olyanokat, amire muszáj reagálnom:)
"Miért nem egyetemi, állami alkalmazottak teszik ezeket a dolgokat, miért kell ezeket rábízni outsiderekre?"
Ez a mondatod tiszta zavar: nem a hök-ösök az outsiderek, sőt, ők nagyon is belsősök, azok közül valók, akiknek az érdekeit képviselik. Ellentétben az általad javasolt állami alkalmazottakkal, akik aztán marhára az egyetemisták szempontjait vennék figyelembe... és nem lennének outsiderek, kicsit sem, ugye.
Az egész arról szól, hogy önkormányzat. Önmagunk kormányzása, magunk közül választott vezetőkkel stb. A szabályozás és az önkormányzás tök jó, a problémák nem innen, hanem a kultúrából adódnak.
"Miért nem egyetemi, állami alkalmazottak teszik ezeket a dolgokat, miért kell ezeket rábízni outsiderekre?"
Ez a mondatod tiszta zavar: nem a hök-ösök az outsiderek, sőt, ők nagyon is belsősök, azok közül valók, akiknek az érdekeit képviselik. Ellentétben az általad javasolt állami alkalmazottakkal, akik aztán marhára az egyetemisták szempontjait vennék figyelembe... és nem lennének outsiderek, kicsit sem, ugye.
Az egész arról szól, hogy önkormányzat. Önmagunk kormányzása, magunk közül választott vezetőkkel stb. A szabályozás és az önkormányzás tök jó, a problémák nem innen, hanem a kultúrából adódnak.
Kalokagathia 2009.10.01. 16:46:22
@Transylvanianmixedgrill: hát öcsisajt, akkor soroljunk fel pár nevet, akik nem a fidesz-kormány idején voltak hök-ösök.
Szabó László pl., aki a bme-n volt elnök, majd államtitkár. Azóta talán eltűnt a süllyesztőben.
Mielőtt lehülyézel valakit, talán szedd le a seggedről a tojáshéjat, úgy meggyőzőbb.
Szabó László pl., aki a bme-n volt elnök, majd államtitkár. Azóta talán eltűnt a süllyesztőben.
Mielőtt lehülyézel valakit, talán szedd le a seggedről a tojáshéjat, úgy meggyőzőbb.
pocsolya 2009.10.01. 16:51:34
Csak hogy a cikkről is írjak kommentet: 8 évig nem lehet jó tanulmányi eredménnyel egyetemre járni csak úgy, ha 5 év után PHD jön, én úgy tudom, hogy a PHD hallgatók nem lehetnek részesei a HÖK-nek, mivel ők már tanítanak is, bár gondolom ez minden egyetemen máshogy van. Pálinkásnak igaza van abban, hogy link alakok a HÖK-ösök nagy része, de szerintem ez nem feltétlenül tanulmányi átlag függő.
Bors Világfiak 2009.10.01. 16:58:47
@pocsolya: a Pálinkás féle beszólás után a debreceni hök kiadott egy nyilatkozatot, hogy ők bizony fasza gyerekek, igaz mindegyik doktoranduszként höközik :-)
agár 2009.10.01. 17:01:23
Na végre megtaláltam az alábbi kis adalékot:
A Pécsi Ítélőtábla jogerős határozatában Andráska Gergely korábbi szocialista politikai tanácsadót befolyással üzérkedés okán egy év tíz hónap letöltendő börtönbüntetésre ítélte. (MTI, 2008. 12. 17.)
Andráska Gergelyről annyit lehet tudni, hogy 2000-ben lett tagja az MSZP-nek, majd nem sokkal ezután a Pécsi Tudományegyetem Hallgatói Önkormányzatának lett az elnöke. Innen zavaros pénzügyi manőverei miatt kellett távoznia 2002 végén. Egyetlen kézzelfogható dokumentumot hagyott maga után, amely három köbméter vegyes papír megsemmisítéséről szólt. Elnöksége idején csak úgy engedett kollégiumi férőhelyhez diákokat, hogy azoknak be kellett lépniük az MSZP-be – a kollégiumba a mai napig érkeznek pártlevelek egykori ott lakóknak, akik azóta régen elvégezték az egyetemet és kiköltöztek. Az ügy kirobbanása után néhány nappal lekerült a szocialisták baranyai honlapjáról Andráska méltatása. Addig azt írták róla: „A 7. számú választókerület szocialista önkormányzati képviselőjelöltje aktívan részt vett az idei (2002) országgyűlési választási kampányban, így részese volt Szili Katalin, Kékes Ferenc és Toller László választási sikerének.”
A Pécsi Ítélőtábla jogerős határozatában Andráska Gergely korábbi szocialista politikai tanácsadót befolyással üzérkedés okán egy év tíz hónap letöltendő börtönbüntetésre ítélte. (MTI, 2008. 12. 17.)
Andráska Gergelyről annyit lehet tudni, hogy 2000-ben lett tagja az MSZP-nek, majd nem sokkal ezután a Pécsi Tudományegyetem Hallgatói Önkormányzatának lett az elnöke. Innen zavaros pénzügyi manőverei miatt kellett távoznia 2002 végén. Egyetlen kézzelfogható dokumentumot hagyott maga után, amely három köbméter vegyes papír megsemmisítéséről szólt. Elnöksége idején csak úgy engedett kollégiumi férőhelyhez diákokat, hogy azoknak be kellett lépniük az MSZP-be – a kollégiumba a mai napig érkeznek pártlevelek egykori ott lakóknak, akik azóta régen elvégezték az egyetemet és kiköltöztek. Az ügy kirobbanása után néhány nappal lekerült a szocialisták baranyai honlapjáról Andráska méltatása. Addig azt írták róla: „A 7. számú választókerület szocialista önkormányzati képviselőjelöltje aktívan részt vett az idei (2002) országgyűlési választási kampányban, így részese volt Szili Katalin, Kékes Ferenc és Toller László választási sikerének.”
Kalokagathia 2009.10.01. 17:04:28
Egyébként a Jobbik-nak tényleg az ELTE BTK hök volt a melegágya. A számítógépeiken az volt a jelszó, hogy 19adolf33, és Kovács Dávid lelkesen mesélt a miép-gyűlésekről. Szép kis csapat volt...
szigiri 2009.10.01. 17:06:06
Asszem Baze ebbe beleszaladtál. A HÖK-ösök minden karon - tisztelet a kivételnek - nagy többségünkben link, lusta és mindenféle panamákban hírbe került emberek.
Egyébként 4,0 alatt én nem nagyon engedném, hogy valaki HÖK-ös legyen. Ennyire egyszerű
Egyébként 4,0 alatt én nem nagyon engedném, hogy valaki HÖK-ös legyen. Ennyire egyszerű
Bors Világfiak 2009.10.01. 17:07:50
csupa lelkes gólya és másodéves képviseli a hallgatói érdekeket Debrecenben is:
Sajtóközlemény
Dr. Pálinkás József, a Magyar Tudományos Akadémia elnöke, a Debreceni Egyetem fizikus professzora 2009. szeptember 1-jén a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem tanévnyitóján tartott beszédében kifejtette: a jelenlegi felsőoktatási rendszerben „… megtörténhet, hogy a diákokat nem a legtehetségesebb és legdolgosabb társaik képviselik, hanem a sokadik évüket az intézményben töltő, a diákképviseletet jó megélhetésnek tekintő gyenge teljesítményű hallgatók.”
A Debreceni Egyetem Hallgatói Önkormányzata (DEHÖK) – mint azon egyetem hallgatói érdekképviselete, amelynek hallgatóit Elnök Úr maga is oktatja – támogatásáról biztosítja Elnök Úr azon törekvését, amely szerint a hallgatókat tehetséges, jó teljesítményű társaiknak kell képviselniük. Az Egyetemi Hallgatói Önkormányzat évek óta arra törekszik, hogy a hallgatói képviselők tanulmányi teljesítményükkel példát mutassanak társaiknak.
Tájékoztatásul jelezzük, hogy a Debreceni Egyetem Hallgatói Önkormányzatának (DEHÖK) vezetői többnyire a doktori képzésben részt vevő, jó teljesítményű hallgatók. Az alábbiakban ismertetjük a DEHÖK vezetőinek tanulmányi teljesítményét.
Körösparti Péter elnök – 2009-ben néprajz szakon szerzett jeles minősítésű oklevelet, 2009. szeptembertől doktori képzésben vesz részt a DE BTK Történelem és néprajz doktori iskolában. Néprajz szakos egyetemi tanulmányait 2004-ben kezdte meg, oklevelét a képesítési követelményekben előírt képzési idő (5 év) alatt szerezte meg.
Csiszár Imre elnökhelyettes – 2006-ban történelem, 2008-ban néprajz szakon szerzett jeles minősítésű oklevelet, 2007. szeptembertől doktori képzésben vesz részt a DE BTK Történelem és néprajz doktori iskolában.
Dr. Andorkó Imre alelnök (Tudományegyetemi Karok) – 2007-ben jogászdoktori oklevelet szerzett, 2007. szeptembertől doktori képzésben vesz részt a DE ÁJK Állam- és jogtudományok doktori iskolában. Egyetemi tanulmányait 2002-ben kezdte meg, oklevelét a képesítési követelményekben előírt képzési idő (5 év) alatt szerezte meg.
Fürjes Gergely alelnök (Orvos- és Egészségtudományi Centrum) – VI. éves orvostanhallgató, jelen tanév végén várhatóan orvosdoktori oklevelet szerez. Egyetemi tanulmányait 2003-ban kezdte meg.
Zsuppányi Noémi alelnök (Agrár- és Műszaki Tudományok Centruma) – V. éves környezetgazdálkodási agrármérnök szakos hallgató, a jelen tanév végén várhatóan oklevelet szerez. Egyetemi tanulmányait 2004-ben kezdte meg, oklevelét várhatóan a képesítési követelményekben előírt képzési idő (5 év) alatt szerzi meg.
Bajusz Bernadett elnöki megbízott, az Egyetemi Kollégiumi Felvételi és Szociális Bizottság elnöke – 2007-ben pedagógia szakon kiváló minősítéssel szerzett oklevelet. 2007. szeptembertől doktori képzésben vesz részt a DE BTK Humán tudományok doktori iskolában.
Debrecen, 2009. szeptember 10.
Debreceni Egyetem Hallgatói Önkormányzat
Sajtóközlemény
Dr. Pálinkás József, a Magyar Tudományos Akadémia elnöke, a Debreceni Egyetem fizikus professzora 2009. szeptember 1-jén a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem tanévnyitóján tartott beszédében kifejtette: a jelenlegi felsőoktatási rendszerben „… megtörténhet, hogy a diákokat nem a legtehetségesebb és legdolgosabb társaik képviselik, hanem a sokadik évüket az intézményben töltő, a diákképviseletet jó megélhetésnek tekintő gyenge teljesítményű hallgatók.”
A Debreceni Egyetem Hallgatói Önkormányzata (DEHÖK) – mint azon egyetem hallgatói érdekképviselete, amelynek hallgatóit Elnök Úr maga is oktatja – támogatásáról biztosítja Elnök Úr azon törekvését, amely szerint a hallgatókat tehetséges, jó teljesítményű társaiknak kell képviselniük. Az Egyetemi Hallgatói Önkormányzat évek óta arra törekszik, hogy a hallgatói képviselők tanulmányi teljesítményükkel példát mutassanak társaiknak.
Tájékoztatásul jelezzük, hogy a Debreceni Egyetem Hallgatói Önkormányzatának (DEHÖK) vezetői többnyire a doktori képzésben részt vevő, jó teljesítményű hallgatók. Az alábbiakban ismertetjük a DEHÖK vezetőinek tanulmányi teljesítményét.
Körösparti Péter elnök – 2009-ben néprajz szakon szerzett jeles minősítésű oklevelet, 2009. szeptembertől doktori képzésben vesz részt a DE BTK Történelem és néprajz doktori iskolában. Néprajz szakos egyetemi tanulmányait 2004-ben kezdte meg, oklevelét a képesítési követelményekben előírt képzési idő (5 év) alatt szerezte meg.
Csiszár Imre elnökhelyettes – 2006-ban történelem, 2008-ban néprajz szakon szerzett jeles minősítésű oklevelet, 2007. szeptembertől doktori képzésben vesz részt a DE BTK Történelem és néprajz doktori iskolában.
Dr. Andorkó Imre alelnök (Tudományegyetemi Karok) – 2007-ben jogászdoktori oklevelet szerzett, 2007. szeptembertől doktori képzésben vesz részt a DE ÁJK Állam- és jogtudományok doktori iskolában. Egyetemi tanulmányait 2002-ben kezdte meg, oklevelét a képesítési követelményekben előírt képzési idő (5 év) alatt szerezte meg.
Fürjes Gergely alelnök (Orvos- és Egészségtudományi Centrum) – VI. éves orvostanhallgató, jelen tanév végén várhatóan orvosdoktori oklevelet szerez. Egyetemi tanulmányait 2003-ban kezdte meg.
Zsuppányi Noémi alelnök (Agrár- és Műszaki Tudományok Centruma) – V. éves környezetgazdálkodási agrármérnök szakos hallgató, a jelen tanév végén várhatóan oklevelet szerez. Egyetemi tanulmányait 2004-ben kezdte meg, oklevelét várhatóan a képesítési követelményekben előírt képzési idő (5 év) alatt szerzi meg.
Bajusz Bernadett elnöki megbízott, az Egyetemi Kollégiumi Felvételi és Szociális Bizottság elnöke – 2007-ben pedagógia szakon kiváló minősítéssel szerzett oklevelet. 2007. szeptembertől doktori képzésben vesz részt a DE BTK Humán tudományok doktori iskolában.
Debrecen, 2009. szeptember 10.
Debreceni Egyetem Hallgatói Önkormányzat
hipper 2009.10.01. 17:09:50
@szigiri: rendben van, és miért nem engednéd? Mondj egy olyan érvet, ami miatt a 4,0 feletti hallgató okosabb, erkölcsösebb, szebb, talpraesettebb! Főként, hogy vannak olyan intézmények, ahol az első 2-3 évben az évfolyamátlag nem éri el a 3,0-át:) TE úgylátom nem ilyen helyre jártál:)))))))
xstranger 2009.10.01. 17:14:44
@Bors Világfiak:
"néprajz doktori iskolában"
Jaaa akkor mar ertem, nem tudom ott mit kell csinalni de az tuti hogy amikor en voltam doktorandusz (BME-VIK) nekem nem fert volna bele az oktatas es a kutatas mellett a dolog.
"néprajz doktori iskolában"
Jaaa akkor mar ertem, nem tudom ott mit kell csinalni de az tuti hogy amikor en voltam doktorandusz (BME-VIK) nekem nem fert volna bele az oktatas es a kutatas mellett a dolog.
bm613 · http://izland2009.blog.hu 2009.10.01. 17:15:26
@hipper: Nem vagyok és nem is voltam BME-s. Én az ELTE-re jártam. Általában az első két havi pénzt kaptuk meg a félév 3. hónapjában, a 3.-at jó esetben hó végén, rosszabb esetben a 4. hónapban, a 4.-et szintén hó végén vagy utána, az 5.-et meg ha első félév volt, azaz januárról volt szó, akkor kb. időben, de a júniusit soha, az szeptemberben szokott jönni.
xstranger 2009.10.01. 17:17:26
@hipper: Es mi koze van az atlagnak ahhoz hogy a HOKtol milyen tanulmanyi eredmeny varunk el?
Mondjuk egy 3.5-ot mindenkinek tudnia kell hozni, ha azalatt vagy akkor mar kezd a tanulmanyok rovasara menni a dolog. Max olyan embert kell valasztani akinek megy a ketto egyutt.
Mondjuk egy 3.5-ot mindenkinek tudnia kell hozni, ha azalatt vagy akkor mar kezd a tanulmanyok rovasara menni a dolog. Max olyan embert kell valasztani akinek megy a ketto egyutt.
nothing.at.all (törölt) 2009.10.01. 17:20:15
nálunk vmi olyan csaj a hökös, akit két éve nem láttam benn az egyetemen. nem is tudom, hogy járhat még ide. de idén ő szervezte a gólyatábort.
a hökválasztás abból állt, hogy körbeadtak egy papírt 1 db névvel, hogy ő jelölte magát, támogatom-e. azt se tudtam, ki az.
az alap, hogy a hökösök haverjai kapják a kolit meg a szoctámot. de hogy ezen kívül csinálna mást is a hök, azt nem érzékeltem. egyáltalán minek vannak? miért adják jött-ment diákok kezébe a pénzügyeket?
a hökválasztás abból állt, hogy körbeadtak egy papírt 1 db névvel, hogy ő jelölte magát, támogatom-e. azt se tudtam, ki az.
az alap, hogy a hökösök haverjai kapják a kolit meg a szoctámot. de hogy ezen kívül csinálna mást is a hök, azt nem érzékeltem. egyáltalán minek vannak? miért adják jött-ment diákok kezébe a pénzügyeket?
nothing.at.all (törölt) 2009.10.01. 17:21:54
nálunk vmi olyan csaj a hökös, akit két éve nem láttam benn az egyetemen. nem is tudom, hogy járhat még ide. de idén ő szervezte a gólyatábort.
a hökválasztás abból állt, hogy körbeadtak egy papírt 1 db névvel, hogy ő jelölte magát, támogatom-e. azt se tudtam, ki az.
az alap, hogy a hökösök haverjai kapják a kolit meg a szoctámot. de hogy ezen kívül csinálna mást is a hök, azt nem érzékeltem. egyáltalán minek vannak? miért adják jött-ment diákok kezébe a pénzügyeket?
a hökválasztás abból állt, hogy körbeadtak egy papírt 1 db névvel, hogy ő jelölte magát, támogatom-e. azt se tudtam, ki az.
az alap, hogy a hökösök haverjai kapják a kolit meg a szoctámot. de hogy ezen kívül csinálna mást is a hök, azt nem érzékeltem. egyáltalán minek vannak? miért adják jött-ment diákok kezébe a pénzügyeket?
pocsolya 2009.10.01. 17:21:54
@hipper: azt azért te se gondoltad komolyan, hogy érveket mondjon bárki arra, hogy miért okosabb az akinek 4.0 feletti az átlaga mint akinek 3.5 alatti. De ha nagyon kell, mondok érvet: azért okosabb, mert jobb átlagot ért el.
Transylvanianmixedgrill 2009.10.01. 17:27:47
@Kalokagathia: Ki a picsát érdekelnek az egyetemisták érdekei, már megbocsáss, amikor az egyetemre tanulni jársz, nem szórakozni? Mitől lett kívánságműsor az egyetem, fel nem fogom!? És mi a picsának ezek az önkormányzatok? Sose értettem, mire föl ez a nagy demokráciosztogatás a felsőoktatásokban? Mint ahogy azt se értettem, mi szükség a középiskolákban a diákönkormányzat. Még a kollégiumot csak-csak megértem, ki kivel akar aludni hónapokon keresztül, no de az OKTATÁSI oldalon beleszólás??? Azon kívül a homályos indokláson kívül, hogy "hát így jobb ott élni"? Ki a picsát érdekel, hogy érzed te magad az iskolapadban öcsisajt, oda tanulni mész, nem ÉLNI!
Transylvanianmixedgrill 2009.10.01. 17:31:28
@Kalokagathia: Nagyon melléfogtál, mert elég ugye Boros Bánk Levente vagy az MDF-es Almássi Kornél nevét említeni...
Ja és az egyetemi hallgatók JELLEMZŐEN jobbosok bármely felmérés szerint. Nyilván a maszopos siherehad is az utóbbi években ott volt a HÖKös kondér körül. De mint mondottam, ez 98-2002 közt se volt ez másképp a jobbosokkal...
Ja és az egyetemi hallgatók JELLEMZŐEN jobbosok bármely felmérés szerint. Nyilván a maszopos siherehad is az utóbbi években ott volt a HÖKös kondér körül. De mint mondottam, ez 98-2002 közt se volt ez másképp a jobbosokkal...
Trig 2009.10.01. 17:32:47
Nagy általánosságban igaza van a Pálinkásnak, a hökösök a legtöbb helyen élösködő, korrupt bagázs.
Nekem van olyan évfolyamtársam, akit ugye gólyaként benyomtak (mert tiszta választásról kár beszélni) a HÖKbe, a gyerek onnantól nem járt suliba, vizsgázni se nagyon, inkább a hök elnök bevitte az indexét a vizsgák végén, hogy tanárúrlegyenmárszívesrendesgyerekez, stb. szar dumák. Ez így ment kb. másfél évig, akkor kirakták a hökből. Azóta se jár a gyerek egyetemre, csak a neptunon tantárgyfelvételkor találkozunk vele. Gondolom van annyi kreditje mint nekem.
No meg persze, amikor arról van szó, hogy kit vesznek át költségtérítésesről állami finanszírozott státuszba, ott is a hökösök vannak előnyben.
És akkor ott vannak a nagy elhízott, 32 évesen hökelnök majmok, akiknek a szülinapját hökös pénzből szervezik a társai.
Stb.
Nekem van olyan évfolyamtársam, akit ugye gólyaként benyomtak (mert tiszta választásról kár beszélni) a HÖKbe, a gyerek onnantól nem járt suliba, vizsgázni se nagyon, inkább a hök elnök bevitte az indexét a vizsgák végén, hogy tanárúrlegyenmárszívesrendesgyerekez, stb. szar dumák. Ez így ment kb. másfél évig, akkor kirakták a hökből. Azóta se jár a gyerek egyetemre, csak a neptunon tantárgyfelvételkor találkozunk vele. Gondolom van annyi kreditje mint nekem.
No meg persze, amikor arról van szó, hogy kit vesznek át költségtérítésesről állami finanszírozott státuszba, ott is a hökösök vannak előnyben.
És akkor ott vannak a nagy elhízott, 32 évesen hökelnök majmok, akiknek a szülinapját hökös pénzből szervezik a társai.
Stb.
Transylvanianmixedgrill 2009.10.01. 17:33:03
@Transylvanianmixedgrill: És persze beleszólás az egyetemi költségvetésbe, mint hökös jog? Hogyapicsába???
xstranger 2009.10.01. 17:42:49
@Transylvanianmixedgrill: Ember gyere le mar a Fidesz kormanyrol, tiz evvel ezelott voltak hatalmon. Elotte es utana is ugyanigy mukodott a rendszer.
Bobby Baccala 2009.10.01. 17:43:00
@bm613:
ez a karácsonyi osztogatás most is megy. azért elgondolkodtató hogy milyen pénzek felett diszponál pl. a bme ehk, hogy lazán utalnak 10rugót ha szavazol. ( vhol az is szánni való hogy egy-egy ilyen alkalommal fullon van az aud max.)
tudtommal a bme-n a leggazdagabb szervezet az ehk (nem vmelyik kar)
kb 1 éve megjelent vmi újságban hogy a hökös vezérek közül ki hova került. hát a többséget felszívta a politikai elit, vagy vmelyik multinál kötöttek ki menedzseri pozícióban.
ez a karácsonyi osztogatás most is megy. azért elgondolkodtató hogy milyen pénzek felett diszponál pl. a bme ehk, hogy lazán utalnak 10rugót ha szavazol. ( vhol az is szánni való hogy egy-egy ilyen alkalommal fullon van az aud max.)
tudtommal a bme-n a leggazdagabb szervezet az ehk (nem vmelyik kar)
kb 1 éve megjelent vmi újságban hogy a hökös vezérek közül ki hova került. hát a többséget felszívta a politikai elit, vagy vmelyik multinál kötöttek ki menedzseri pozícióban.
indapasssucks 2009.10.01. 17:46:01
"Különben meg HÖK-ösnek általában az eminensek mennek, vagy az örök lázadók-örök jófejek, de ők meg hamar kikopnak."
hahaha, jo mad mai dai
te hülye te. te sem láttál még a hökömet.
amúgy aki 1 év hök után nem tud kocsit venni, az nem tudom hogy került be oda.
hahaha, jo mad mai dai
te hülye te. te sem láttál még a hökömet.
amúgy aki 1 év hök után nem tud kocsit venni, az nem tudom hogy került be oda.
Transylvanianmixedgrill 2009.10.01. 17:49:00
@xstranger: Olvasásértésed nullához konvergál. Pont ezt mondom én is: Pálinkás nyilván úgy gondolta, hogy amióta hök van, ez a helyzet. Ha nem így gondolta, csak a jelenlegi garnítúrára, akkor viszont súlyos tévedésben van, hisz elég csak az ő regnálásukkor a hökre visszanézni...
xstranger 2009.10.01. 17:52:52
@Transylvanianmixedgrill: Te meg egy arrogans bunko vagy.
lilaorogna 2009.10.01. 18:04:06
@bm613:
miért tudod inkább elképzelni ezt a gdf-en, mint a bme-n?
az, hogy egy suli gyengébb/erősebb, nincs összefüggésben azzal, hogy az ott hallgatók korrekt/inkorrekt emberek.
miért tudod inkább elképzelni ezt a gdf-en, mint a bme-n?
az, hogy egy suli gyengébb/erősebb, nincs összefüggésben azzal, hogy az ott hallgatók korrekt/inkorrekt emberek.
xsasha 2009.10.01. 18:04:50
Hola,
én, mint 30 éves HÖK-tag mondanék 1-2 észrevételt.
- Pálinkásnak alapvetően igaza van, és sok helyütt ez rá is megy az érdekképviselet rovására.
- Fejétől bűzlik a hal. Sok helyen a HÖK sem különbözik a társadalom működésétől, a politika működésétől, ez a környezeti feltételek miatt van így. Nem a HÖK dolog működik rosszul, hanem a társadalom.
- A HÖK-ösök bírált csoportja menedzser típusú ember, akik a problémák megoldásában jeleskednek. Lehetnek akár pernahajderek, de egy eminens se tudna annyi eredményt elérni, mint ezek a suttyók.
- Én azért lettem HÖK-ös, mert úgy láttam, hogy képes lennék hozzátenni valamit, meg tudnék oldani problémákat és segíteni tudok embereknek, akik nem látnak át dolgokat, akármilyen jól is tanulnak. Többek között erre ment rá a tanulás, és valszeg már rég diplomáztam volna, ha nem ezzel töltöm az időmet.
- Ugyanaz a helyzet, mint a politikában, fociban, stb. Akinek problémája van a jelenlegi helyzettel, miért nem húzza fel az edzőcipőt és próbálja ki a saját bőrén, mivel jár az ilyesmi? Tessék nagyfiúnak lenni, szerveződni, leváltani a jelenlegi garnitúrát, akár az egyetemen, akár a focipályán, akár a Parlamentben.
én, mint 30 éves HÖK-tag mondanék 1-2 észrevételt.
- Pálinkásnak alapvetően igaza van, és sok helyütt ez rá is megy az érdekképviselet rovására.
- Fejétől bűzlik a hal. Sok helyen a HÖK sem különbözik a társadalom működésétől, a politika működésétől, ez a környezeti feltételek miatt van így. Nem a HÖK dolog működik rosszul, hanem a társadalom.
- A HÖK-ösök bírált csoportja menedzser típusú ember, akik a problémák megoldásában jeleskednek. Lehetnek akár pernahajderek, de egy eminens se tudna annyi eredményt elérni, mint ezek a suttyók.
- Én azért lettem HÖK-ös, mert úgy láttam, hogy képes lennék hozzátenni valamit, meg tudnék oldani problémákat és segíteni tudok embereknek, akik nem látnak át dolgokat, akármilyen jól is tanulnak. Többek között erre ment rá a tanulás, és valszeg már rég diplomáztam volna, ha nem ezzel töltöm az időmet.
- Ugyanaz a helyzet, mint a politikában, fociban, stb. Akinek problémája van a jelenlegi helyzettel, miért nem húzza fel az edzőcipőt és próbálja ki a saját bőrén, mivel jár az ilyesmi? Tessék nagyfiúnak lenni, szerveződni, leváltani a jelenlegi garnitúrát, akár az egyetemen, akár a focipályán, akár a Parlamentben.
xsasha 2009.10.01. 18:12:43
Magyarország a csodavárók citromsárga szigete. Mindenki mindent jobban tud és mindenki mindenkit el tud ítélni. (valójában csak irígy és nem képes tenni az álmaiért, és azt hiszi, erről mások tehetnek)
Persze könnyű a mások gerendáiról polemizálni, és sokkal nehezebb a saját kis szálkáinkat kipiszkálni a szemünkből. Ha az emberek többet foglalkoznának azzal, hogy hogyan csinálják jobban saját dolgaikat, hogyan fejlődjenek magasabb szintre, talán történhetne valami előremozdulás sodródó társadalmunkban. De egyenlőre csak beintünk egymásnak és egymás lábát tapossuk, és csodálkozunk, hogy nem megy semerre ez a szekér.
Persze könnyű a mások gerendáiról polemizálni, és sokkal nehezebb a saját kis szálkáinkat kipiszkálni a szemünkből. Ha az emberek többet foglalkoznának azzal, hogy hogyan csinálják jobban saját dolgaikat, hogyan fejlődjenek magasabb szintre, talán történhetne valami előremozdulás sodródó társadalmunkban. De egyenlőre csak beintünk egymásnak és egymás lábát tapossuk, és csodálkozunk, hogy nem megy semerre ez a szekér.
TLR4 2009.10.01. 18:15:48
@Transylvanianmixedgrill: azért mert a hallgatóknak ugyanúgy joga van az érdekképviseletre, mint neked. Nemcsak azért mert az oktatási törvény kötelezően előírja, és más nemzetközi szabályozások is, hanem mert a hallgatóknak kell, hogy legyen beleszólásuk az intézményük működésébe, hiszen az oktatás hatékonyságát pl. az ő javaslataikkal is lehet, sőt kell javítani. Ha oktatsz valakit, azt sok féleképpen lehet tenni, tapasztalatból tudom, mert én is azt teszem (demonstrátorként gyakorlatokat vezetek), és nagyon fontos a hallgatói feedback. Amúgy HÖK-ös vagyok (nem vezető), köztársasági ösztöndíjas és amúgy tudom, hogy sokat dolgoznak a mi karunkon a HÖK-ös vezetők, és tényleg nem kell általánosítani tanulmányi átlag alapján sem, mert nagyon sok tehetséges ember vehet részt hallgatói közéleti tevékenységben.
Mixer 2009.10.01. 18:20:25
Pálinkásnak teljesen igaza van
huskey 2009.10.01. 18:36:28
Tisztelt kommentelők!
Mély meglepettséggel olvasom hozzászólásaitokat, illetve annyira talán mégsem. Magam is HÖK-elnök voltam, hogy melyik intézmény melyik karán, az talán most maradjon mellékes. Ezek az általános sztereotípiák amiket olvasok, arra késztettek, hogy én is kommenteljek, pedig soha nem szoktam ilyet tenni.
Könnyű mondani, hogy a HÖK lop, a HÖK-ösök nem csinálnak semmit, lusták, rossz tanulók. De tudja-e valaki közületek, hogy mivel telik egy HÖK-ös napja?? Hogy mekkora felelőssége van a Ti életetekre nézve? Hogy nélküle nem lenne hallgatói élet, nem lennétek képviselve az iskola vezetésében, hogy fele ennyi jogotok és lehetőségetek lenne? hogy nem lenne pl szoctám, vagy bármi egyéb juttatás, ha az általatok annyira lenézett és utált HÖK-ösök nem dolgoznának, és nem értetek dolgoznának...
És valóban, lehet hogy egy-egy HÖK-ösnek leromlik a tanulmányi átlaga valamelyest, de ez annak köszönhető, hogy míg Neked annyi a dologd, hogy beülj órára és jegyzetelj, ő emellett adott esetben a Te boldogulásodért, jogaidét, pénzedért harcol, vagy dolgozik. Mi előtt követ dobtok rájuk (ránk) HÖK-ösökre, gondoljatok arra, hogy mi mindent köszönhettek nekik, vagy csak olvassátok egyszer el a HÖK SzMSz-t...
Mély meglepettséggel olvasom hozzászólásaitokat, illetve annyira talán mégsem. Magam is HÖK-elnök voltam, hogy melyik intézmény melyik karán, az talán most maradjon mellékes. Ezek az általános sztereotípiák amiket olvasok, arra késztettek, hogy én is kommenteljek, pedig soha nem szoktam ilyet tenni.
Könnyű mondani, hogy a HÖK lop, a HÖK-ösök nem csinálnak semmit, lusták, rossz tanulók. De tudja-e valaki közületek, hogy mivel telik egy HÖK-ös napja?? Hogy mekkora felelőssége van a Ti életetekre nézve? Hogy nélküle nem lenne hallgatói élet, nem lennétek képviselve az iskola vezetésében, hogy fele ennyi jogotok és lehetőségetek lenne? hogy nem lenne pl szoctám, vagy bármi egyéb juttatás, ha az általatok annyira lenézett és utált HÖK-ösök nem dolgoznának, és nem értetek dolgoznának...
És valóban, lehet hogy egy-egy HÖK-ösnek leromlik a tanulmányi átlaga valamelyest, de ez annak köszönhető, hogy míg Neked annyi a dologd, hogy beülj órára és jegyzetelj, ő emellett adott esetben a Te boldogulásodért, jogaidét, pénzedért harcol, vagy dolgozik. Mi előtt követ dobtok rájuk (ránk) HÖK-ösökre, gondoljatok arra, hogy mi mindent köszönhettek nekik, vagy csak olvassátok egyszer el a HÖK SzMSz-t...
flegman · http://usazzunk.blog.hu/ 2009.10.01. 18:41:17
bullshit.
egyetlen oka lehet, h vki felsőoktatásban részt vesz: mert tanulni akar. ehhez nincs szükség hökökre.
mármint egy értelmes világban.
egyetlen oka lehet, h vki felsőoktatásban részt vesz: mert tanulni akar. ehhez nincs szükség hökökre.
mármint egy értelmes világban.
W Joe 2009.10.01. 18:42:18
Teljesen igaza van Pálinkásnak. Ne azok képviseljék a hallgatókat, akik rossz tanulók, mert akkor ők a rossz tanulók érdekeit fogják képviselni.
Doryyka 2009.10.01. 18:57:13
@kerdesek05: mindegy, lopnának maguknak
kutyacica 2009.10.01. 19:11:48
@flegman: teljesen igazad van. ennek ekes peldaja, hogy az USA-ban sincs hok.
wait a second...
uc.fas.harvard.edu/
assu.stanford.edu/
www.asuc.org/newsite/
oooooh snap!
wait a second...
uc.fas.harvard.edu/
assu.stanford.edu/
www.asuc.org/newsite/
oooooh snap!
ggx 2009.10.01. 19:13:13
Husky Bazz! Hadd ne boruljak le a HÖKösök elé! Nem kétlem, hogy van aki rendesen végzi a munkáját de többség tényleg egy korrupt geci.
A szoctámról csak annyit, hogy a családom miatt tényleg rászorult voltam. Nem is lett volna gond azzal amit kapok. Pusztán csak attól fordult ki a belem, hogy azért a kéthetes papírbeszedegetésért, és egynapos lepontozásért többet kaptak mint én egész félévben. Ja és pluszban még megadták magunka ezen fellül a maximális havi szoctámot.
A szoctámról csak annyit, hogy a családom miatt tényleg rászorult voltam. Nem is lett volna gond azzal amit kapok. Pusztán csak attól fordult ki a belem, hogy azért a kéthetes papírbeszedegetésért, és egynapos lepontozásért többet kaptak mint én egész félévben. Ja és pluszban még megadták magunka ezen fellül a maximális havi szoctámot.
huskey 2009.10.01. 19:25:37
@ggx: Nem kértem hogy borulj le!
Persze, mindenhol vannak negatív példák is, de nem szabad általánosítani! És Hök minden országban van, mindenhol működik, csak nálunk ilyen ellenségesek vele a hallgatók... Pedig itt sem rosszabb mint máshol, sőt... gondolkodjatok mielőtt általánosítotok, vagy fikáztok. Vagy ha valami nem tetszik? Tessék parancsolni! mindenkinek van lehetősége csinálni, jobban csinálni!
Persze, mindenhol vannak negatív példák is, de nem szabad általánosítani! És Hök minden országban van, mindenhol működik, csak nálunk ilyen ellenségesek vele a hallgatók... Pedig itt sem rosszabb mint máshol, sőt... gondolkodjatok mielőtt általánosítotok, vagy fikáztok. Vagy ha valami nem tetszik? Tessék parancsolni! mindenkinek van lehetősége csinálni, jobban csinálni!
Globetrotter2014 2009.10.01. 19:28:08
Lehet hogy Pálinkásnak igaza van de sajna a fószer tele van elég szerncsétlen megnyilvánulásokkal. Kicsit gyakorolnia kellene a tükör előtt, és mindenképpen valami gyakorlatiasabb PRosnak meg kellene húznia a meggyilvánulásait, kb annak mentén hogy mi néz ki jól és mi az ami a reális gondolat. A HÖK az én tapasztalatom szerint is legjobb esetben vegyes csapat volt. De semmiképpen sem az évfolyam elitét reprezentálta, inkább az alsó harmadot. Kicsit a politikai pálya gyakorlótere is, több HÖK-ös akit ismertem egyenesen a Poltikába ment. A HÖKösök mentségére, ha időd egy jelentős részét képvislettel töltöd nem marad annyi energiád a tanulásra (és most direkt nem időt írtam). Ugyanis ahogy a parl-i képviselőnek sem az a munkája hogy gombokat nyomogasson, a HÖKösnek sem az a fő tevékenysége hogy a HÖK irodában üljön...
Transylvanianmixedgrill 2009.10.01. 19:30:58
Kedves Hökös barátaim! Na akkor egy kicsit hosszabbra fogom. Szóval játszunk el a gondolattal, hogy holnap megszűnik a hök. Tokkal vonóval. Feltenném a nagy kérdést: a mezei hallgató ebből mit venne észre? Szvsz semmit.
Hogy miért? Mert a mezei hallgató jól megvan nélkületek. A hallgató nem azért szarik a hökre mert loptok csaltok, leszarja, hanem mert kurvára nem látja, hogy ti ugyan mi a fészkes fenének vagytok? Hogy miért is? Ha valami probléma van a tankörben? Mész a tankörtitkárhoz. Ha valami bajod van a tanulmányaid adminisztrációjával? Mész a TO-ra. Valami gondod van a kolival? Mész a koliigazgatóhoz, vagy a kolititkárhoz. Gond van az albiddal? Mész a főbérlőhöz. Úgy érzed megsértették a jogaid: hívod telefonon az oktatási ombudsmant. És még sorolhatnám: mindennek megvan a gazdája. Egyetemi 5 évem alatt, pedig (elég nagy közéleti személy voltam) nulla, azaz büdös nagy duplanulla esetben fordultam a hökös képviselőmhöz. Nem volt rá szükség. Semmi olyan problémám nem volt, amit rajta keresztül, ő általa láttam volna elintézhetőnek. Namost, ha volt is valami olyan problémánk, amire összefogás kellett volna, akkor megszerveztük magunkat, hök nélkül. A valétáláshoz mondjuk nem kell hök, csak egy ügyes gyerek, aki jól tud szervezni. Buliszervezéshez fejenként 1000 forint, megbeszéltük ki megy el a hozzávalókért, ki hozza a sört, ki a bográcsot.
Tehát drága barátaim, még egyszer feltenném a kérdést: mi végre is vagytok? Avégre, hogy felülről egy határozat előírt titeket, DE alulról nincs rátok igény. Magyarán: SÓHIVATAL. Felesleges duplikáció.
Hogy miért? Mert a mezei hallgató jól megvan nélkületek. A hallgató nem azért szarik a hökre mert loptok csaltok, leszarja, hanem mert kurvára nem látja, hogy ti ugyan mi a fészkes fenének vagytok? Hogy miért is? Ha valami probléma van a tankörben? Mész a tankörtitkárhoz. Ha valami bajod van a tanulmányaid adminisztrációjával? Mész a TO-ra. Valami gondod van a kolival? Mész a koliigazgatóhoz, vagy a kolititkárhoz. Gond van az albiddal? Mész a főbérlőhöz. Úgy érzed megsértették a jogaid: hívod telefonon az oktatási ombudsmant. És még sorolhatnám: mindennek megvan a gazdája. Egyetemi 5 évem alatt, pedig (elég nagy közéleti személy voltam) nulla, azaz büdös nagy duplanulla esetben fordultam a hökös képviselőmhöz. Nem volt rá szükség. Semmi olyan problémám nem volt, amit rajta keresztül, ő általa láttam volna elintézhetőnek. Namost, ha volt is valami olyan problémánk, amire összefogás kellett volna, akkor megszerveztük magunkat, hök nélkül. A valétáláshoz mondjuk nem kell hök, csak egy ügyes gyerek, aki jól tud szervezni. Buliszervezéshez fejenként 1000 forint, megbeszéltük ki megy el a hozzávalókért, ki hozza a sört, ki a bográcsot.
Tehát drága barátaim, még egyszer feltenném a kérdést: mi végre is vagytok? Avégre, hogy felülről egy határozat előírt titeket, DE alulról nincs rátok igény. Magyarán: SÓHIVATAL. Felesleges duplikáció.
huskey 2009.10.01. 19:40:09
@Transylvanianmixedgrill: Szomorú ha így látod! Nagyon szerencsés hallgató lehetsz, ha Te mindent elértél egyedül, és soha senkinek nem kellett segítenie Neked semmiben! Irigyellek... Gondolom a szoc.tám papírjaidat is magadnak pontoztad, a TVSZ módosításokat is magadnak intézted, a gólyatábort is magadnak szervezted, ugyanúgy ahogy az összes többi bulit, nem beszélve arról, hogy minden egyes szenátusi ülésen részt vettél és képviselted magadat és a saját érdekeidet, az ösztöndíjadat is meghatároztad, és segítettél az iskolavezetésnek meghatározni, hogy kik tanítsanak, és hogy mennyire vagy elégedett tanáraiddal. És hogy emellett még tanulni is jutott időd, plusz rengeteg olyan dolgot csinálni amit nem soroltam fel, az külön dícséretes. Szerintem Téged kéne mindenhova beiratni, hogy tényleg ne legyen szükség a HÖKökre, majd Te mindent elintézel... ja, hogy eddig csak magadnak tetted? nah látod, itt a bibi...
Aropa · www.finnisztan.blogspot.com 2009.10.01. 19:43:26
Fel lehet háborodni, de a hök olykor a politikai korrupció előszobájának tűnik.
(akinek nem inge ugyebár...)
Nem titok, PTE TTK egész nap internetező, ingyenmobilozó és kari pénzen taxizói sem lopták be magukat a szívünkbe anno.
A BTK-s HÖKvezér meg azóta le is lett tartóztatva ha jól emlékszem, de más fronton szerzett "érdemeiért"...
Vajon mit tettek értünk HÖKnél? Kiadták a bérletet és megmutatták hol írjam alá.
(akinek nem inge ugyebár...)
Nem titok, PTE TTK egész nap internetező, ingyenmobilozó és kari pénzen taxizói sem lopták be magukat a szívünkbe anno.
A BTK-s HÖKvezér meg azóta le is lett tartóztatva ha jól emlékszem, de más fronton szerzett "érdemeiért"...
Vajon mit tettek értünk HÖKnél? Kiadták a bérletet és megmutatták hol írjam alá.
Aropa · www.finnisztan.blogspot.com 2009.10.01. 19:53:14
Ja, és a HÖKtag hogyan terem?
Jelen voltam több ilyen választásnál is: bevitték a Jakabhegyi koliba az urnát, hadd szavazzanak a gólyák. Aztán kire szavazzak?
Hát a folyosó túlfeléről a Bélára. Fel sem merült, hogy más jelöltek is voltak Bélán kívül. Hát így esett.
Egyik évben érdeklődtem a főHÖKösnél, hogy hát ezt hogy. Válasz: ez így szokás. A szokás nagy úr.
Jelen voltam több ilyen választásnál is: bevitték a Jakabhegyi koliba az urnát, hadd szavazzanak a gólyák. Aztán kire szavazzak?
Hát a folyosó túlfeléről a Bélára. Fel sem merült, hogy más jelöltek is voltak Bélán kívül. Hát így esett.
Egyik évben érdeklődtem a főHÖKösnél, hogy hát ezt hogy. Válasz: ez így szokás. A szokás nagy úr.
nemezisazis 2009.10.01. 19:53:19
szerintem meg nomen est omen és pálinkás úr azért mondott ilyet mert épp be volt baszva.
ilyet mindenki tud..
egyébként komolyan számottevő akármi történik is a HÖK-ön belül, összehasonlítva a kormányzattal? ez komoly? és egy ilyen sötét ember az MTA elnöke? ez komoly?
mondjuk az MTA-t majdnem annyira tartom mint a Mensát leszámítva, hogy emtéáék szép summákat tapsolnak el minden szarra a kormányhoz hasonlóan dilettánsan, de akkor is..
ilyet mindenki tud..
egyébként komolyan számottevő akármi történik is a HÖK-ön belül, összehasonlítva a kormányzattal? ez komoly? és egy ilyen sötét ember az MTA elnöke? ez komoly?
mondjuk az MTA-t majdnem annyira tartom mint a Mensát leszámítva, hogy emtéáék szép summákat tapsolnak el minden szarra a kormányhoz hasonlóan dilettánsan, de akkor is..
Metz 2009.10.01. 19:58:42
a HÖK mondjon le!
Transylvanianmixedgrill 2009.10.01. 20:06:13
@huskey:
Szépen sorjában:
Szoctám: máig nem értem, mitől jobb ítész egy halom hallgató egy halom hivatalnoknál, ha meghatározott és rögzített szabályrendszer szerint adható a szoctám? Hm? Mitől ismeri az én szociális helyzetemet jobban egy számomra szintén vadidegen hallgatói csoport egy szintén vadidegen hivatalnoki csoportnál?
A hökös ideológia szerint, ha van egy gép, aminek az egyik oldalán beöntesz egy halom HIVATALOS papírt, igazolást, adatot a szociális helyzetedről, majd ezt a gépet megtekeri egy halom hökös hallgató, akkor a végén igazságosabb (sic!) szoctámelosztás fog kijönni, mintha ugyanezt a gépet egy halom hivatalnok tekerné meg. De könyörgöm miért? Azaz: ha holnap a szoctám-odaitélést hivatalnokok végeznék, észre sem vennéd.
Gólyatábor: szimpla buli. Semmi köze az oktatáshoz, nem létszükséglet az egyetem elvégzéséhez, nem kötelező rajta résztvenni. Hök nélkül összeáll egy felsőbbéves banda és szervez egy bulit, amire kiírja hogy Gólyatábor, ennyi.. Ha van kedve. Ha nincs, akkor meg szervez, aki akar.
Ösztöndíj: szoctámodaítélés pepitában, ráadásul még szűkebb a játszótér, mert ez már szimpla hivatali matematika.
Ennyi az össz érv, a hök létjogosultsága mellett?
Szépen sorjában:
Szoctám: máig nem értem, mitől jobb ítész egy halom hallgató egy halom hivatalnoknál, ha meghatározott és rögzített szabályrendszer szerint adható a szoctám? Hm? Mitől ismeri az én szociális helyzetemet jobban egy számomra szintén vadidegen hallgatói csoport egy szintén vadidegen hivatalnoki csoportnál?
A hökös ideológia szerint, ha van egy gép, aminek az egyik oldalán beöntesz egy halom HIVATALOS papírt, igazolást, adatot a szociális helyzetedről, majd ezt a gépet megtekeri egy halom hökös hallgató, akkor a végén igazságosabb (sic!) szoctámelosztás fog kijönni, mintha ugyanezt a gépet egy halom hivatalnok tekerné meg. De könyörgöm miért? Azaz: ha holnap a szoctám-odaitélést hivatalnokok végeznék, észre sem vennéd.
Gólyatábor: szimpla buli. Semmi köze az oktatáshoz, nem létszükséglet az egyetem elvégzéséhez, nem kötelező rajta résztvenni. Hök nélkül összeáll egy felsőbbéves banda és szervez egy bulit, amire kiírja hogy Gólyatábor, ennyi.. Ha van kedve. Ha nincs, akkor meg szervez, aki akar.
Ösztöndíj: szoctámodaítélés pepitában, ráadásul még szűkebb a játszótér, mert ez már szimpla hivatali matematika.
Ennyi az össz érv, a hök létjogosultsága mellett?
nothing.at.all (törölt) 2009.10.01. 20:12:16
@huskey:
ha a hökösöknek adnánk az index vezetésének feladatát, akkor valószínűleg ez is hiányozna, ha nem csinálnák.
na de miért adnánk neki?
azért van a tanulmányi osztály.
miért adjuk nekik a szociális támogatások és kollégiumhelyek elbírálását? mint kecskére a káposztát.
és képzeld, elég jól tudja magát mindenki képviselni, ha egy tanárral való konfliktusról van szó. senki nem megy ezzel a hökhöz.
szervezzenek bulikat, azt megengedem.:D
pénzek elbírálásába meg ne szóljon bele semmilyen diák.
ha a hökösöknek adnánk az index vezetésének feladatát, akkor valószínűleg ez is hiányozna, ha nem csinálnák.
na de miért adnánk neki?
azért van a tanulmányi osztály.
miért adjuk nekik a szociális támogatások és kollégiumhelyek elbírálását? mint kecskére a káposztát.
és képzeld, elég jól tudja magát mindenki képviselni, ha egy tanárral való konfliktusról van szó. senki nem megy ezzel a hökhöz.
szervezzenek bulikat, azt megengedem.:D
pénzek elbírálásába meg ne szóljon bele semmilyen diák.
Transylvanianmixedgrill 2009.10.01. 20:15:10
@kutyacica:
Nem ismerem az USA hökös históriáját, de lefogadom, hogy ezek alulról szerveződött dolgok voltak először, azaz hosszú éveken át érlelődött, és generációnyi hallgató érezte égető szükségét érezte egy szervezet megalakításának. De mondom, itt nálunk erre nincs semmiféle égető szükség, mindenki jól megvan/meglenne nélküle, kivéve persze a hökösök, akik olyan szépen megideológizálják létjogosultságukat, hogy azt öröm nézni.
Nem ismerem az USA hökös históriáját, de lefogadom, hogy ezek alulról szerveződött dolgok voltak először, azaz hosszú éveken át érlelődött, és generációnyi hallgató érezte égető szükségét érezte egy szervezet megalakításának. De mondom, itt nálunk erre nincs semmiféle égető szükség, mindenki jól megvan/meglenne nélküle, kivéve persze a hökösök, akik olyan szépen megideológizálják létjogosultságukat, hogy azt öröm nézni.
mnézis 2009.10.01. 20:15:15
az ide beírkáló hökösök kommentjeiből tökéletesen leszűrhető ki is megy el hökösködni
középszerű kis senkik, akik így próbálnak kompenzálni hogy úgy érezhessék érnek valamit
jahogy "nektek köszönhetik" a szoctámot, akik kapnak? hát a kurva anyád.
középszerű kis senkik, akik így próbálnak kompenzálni hogy úgy érezhessék érnek valamit
jahogy "nektek köszönhetik" a szoctámot, akik kapnak? hát a kurva anyád.
miauu 2009.10.01. 20:16:08
Szerintem egész jó kezdés lenne, ha felvennének havi pár ezer forintért egy akárkit, aki a könyvelést végezné a HÖKös pénzekkel, aki nyomon követné, hogy pl. ha sportnapra kapott az egyetem 2M Ft-ot az államtól, akkor az tényleg arra menjen el, hogy ezt leszervezzék.
A másik. Nem mondom, melyik iskola melyik szakára járok, de a szakfelelősömet kirúgták a 30 kredit miatt. Ebből kifolyólag még én is naivan hiszek abban, hogy egy HÖKös igenis legyen értelmes, ambíciózus és PÉLDAMUTATÓ!
Szóval egyetértek: a cikk írója üljön le, egyes!
A másik. Nem mondom, melyik iskola melyik szakára járok, de a szakfelelősömet kirúgták a 30 kredit miatt. Ebből kifolyólag még én is naivan hiszek abban, hogy egy HÖKös igenis legyen értelmes, ambíciózus és PÉLDAMUTATÓ!
Szóval egyetértek: a cikk írója üljön le, egyes!
huskey 2009.10.01. 20:23:52
@miauu: Igazad van! Egy HÖKös mutasson példát, hozza legalább a legelvártabb minimumot, vagy többet. Ezzel semmi baj. Lopni a HÖKből nem lehet, mert az általad említett könyvvizsgálat működik, egy fillért nem lehet eltenni. Szoctámot pedig nem miattunk kaptok, hanem mert jár, mi csak abban segítünk h minnél többet szét lehessen osztani, mert empatikusabban tudunk a hallgatókhoz állni mint egy hivatalnok.
És lehet bennünket kis másodlagos senkiknek tartani, meg olyan embereknek akiknek erekciójuk van a hatalomtól, de ez nem így van. Én amit elértem, csakis saját erőmből értem el, és nem azért mert HÖKös múltam van, vagy akármi.
És lehet bennünket kis másodlagos senkiknek tartani, meg olyan embereknek akiknek erekciójuk van a hatalomtól, de ez nem így van. Én amit elértem, csakis saját erőmből értem el, és nem azért mert HÖKös múltam van, vagy akármi.
ujbudai polgár 2009.10.01. 20:28:18
@kerdesek05:,,ezentúl a parlamentbe csak egyetemi jó, jeles diplomával lehessen bekerülni. kivétel ha van mellé doktori cím , jogi vagy orvosi, vagy phd. megfelelne senkiházi politikusok"
Gratulálok!
Nézzél már körbe hány idióta, seggfej jogász és doktor ül a Parlamentbe. Ja és én nem a szürke senki által nem ismert emberről beszélek, hanem egy csomó ismert alakról (szoci-fityesz oldalon egyformán a többi pártról se megfeledkezve)!!!
Mikor veszik már észre, hogy értelmes nem egyenlő a diplomással! A tisztesség meg köszönő viszonyban sincs a végzettség nagyságával!
Gratulálok!
Nézzél már körbe hány idióta, seggfej jogász és doktor ül a Parlamentbe. Ja és én nem a szürke senki által nem ismert emberről beszélek, hanem egy csomó ismert alakról (szoci-fityesz oldalon egyformán a többi pártról se megfeledkezve)!!!
Mikor veszik már észre, hogy értelmes nem egyenlő a diplomással! A tisztesség meg köszönő viszonyban sincs a végzettség nagyságával!
Transylvanianmixedgrill 2009.10.01. 20:29:19
@huskey: Az EMPÁTIA az milyen mérőszám a pontrendszerben?
Aropa · www.finnisztan.blogspot.com 2009.10.01. 20:31:25
@huskey: Nem a te szemályedet érik itt támadások, hanem a hököt mint intézményt. Bizonyára te egy vagy a sok rendes hökös közül. Ám vannak sokan, akik nem szolgáltak rá (nem is akartak úgy igazából...) a hallgatók és az Egyetemek bizalmára.
Ja, és a könyvvizsgálat...az egyik HÖKös mintha épp könyvelő lett volna nálunk, mielőtt lecsukták néhány éve. upsz
Ja, és a könyvvizsgálat...az egyik HÖKös mintha épp könyvelő lett volna nálunk, mielőtt lecsukták néhány éve. upsz
Aropa · www.finnisztan.blogspot.com 2009.10.01. 20:34:17
Tudom, ne általánosítsunk. Ám nem hagyhatom ki, hiszen ez talán a hazai HÖKtörténelem mélypontját jelenti:
www.hirszerzo.hu/cikk.a_kepviselojeloltsegtol_a_bortonig_egy_zuschlag-klon_palyaive.91315.html
www.hirszerzo.hu/cikk.a_kepviselojeloltsegtol_a_bortonig_egy_zuschlag-klon_palyaive.91315.html
nbcee 2009.10.01. 20:41:47
@hipper: Mielőtt bármelyikünk is az öntömjénezés bűnébe esne, írom a késői válaszom. Bár nem lennék köteles válaszolni, hiszen még senki (így te sem) nem bizonyította be nekem, hogy a szükséges (cselekvő) létszám 5-7-szeresére felduzzasztott HÖKre ugyan mi szükség van. A kisebb problémákat 110 IQ-pont felett el tudják simítani a diákok maguktól is, a nagyobbakhoz meg úgyis kevés a HÖK.
Minden mellkidobás nélkül szoktam/szoktunk tárgyalni tanárokkal, ha konfliktus adódna, és néha (dobpergés) nem csak a saját érdekemben (könnycsepp elmorzsol), és nemegyszer meg is tudtuk oldani a problémát, mindenféle önkormányzatos kókler közbenjárása nélkül is. Ráadásul (szimpla berúgásokon kissé túlmenően) még egész értelmes (és merem remélni, érdekes) programokat is tudunk szervezni magunknak.
Viszont nem parádézunk egész tanéven keresztül azon, hogy mi milyen kib.szottul hasznára vagyunk a közösségnek. Sőt, nincsenek konferenciáink sem, sem díszvacsoráink, és még a saját újságunkba sem írjuk le, hogy milyen jófejek is vagyunk mi.
Annyit azért megenyhülve leszögeznék, hogy ez nem vonatkozik arra a 10%nyi HÖKösre, aki tényleg csinál is valamit néha.
Minden mellkidobás nélkül szoktam/szoktunk tárgyalni tanárokkal, ha konfliktus adódna, és néha (dobpergés) nem csak a saját érdekemben (könnycsepp elmorzsol), és nemegyszer meg is tudtuk oldani a problémát, mindenféle önkormányzatos kókler közbenjárása nélkül is. Ráadásul (szimpla berúgásokon kissé túlmenően) még egész értelmes (és merem remélni, érdekes) programokat is tudunk szervezni magunknak.
Viszont nem parádézunk egész tanéven keresztül azon, hogy mi milyen kib.szottul hasznára vagyunk a közösségnek. Sőt, nincsenek konferenciáink sem, sem díszvacsoráink, és még a saját újságunkba sem írjuk le, hogy milyen jófejek is vagyunk mi.
Annyit azért megenyhülve leszögeznék, hogy ez nem vonatkozik arra a 10%nyi HÖKösre, aki tényleg csinál is valamit néha.
nbcee 2009.10.01. 20:44:35
Jah és úgy vettem észre (mielőtt azt képzelnétek, hogy csak fikázni szeretnék itt mindenkit), mintha az ELTE-BTKn egész normálisak lennének a HÖKösök. Bezzeg nálunk, a ...
prof. dr. minuhartuzius glakopivalter 2009.10.01. 20:53:12
Sziasztok!
Én is rengeteget szidtam a HK-t (HÖK-öt), dobálóztam vele, hogy így hülyék meg úgy korruptak, de végülis sikerült leszűkítenem a problémámat két alapvető jelenségre:
1) A HK monopol helyzetben van.
2) A HK nem fogad el kritikát.
Ennek és a jelenlegi felsőoktatási lehetőségeknek, szokásoknak a folyománya szerintem az is, hogy a HK meglehetős képzavarban él, és munkájának nagy részét az teszi ki, hogy adminisztráljon, valamint hogy a problémás hallgatók (és nem a hallgatói problémák) ügyeinél nyomást gyakoroljon a tanárokra.
Én a BME Gépészkaron végeztem, a tapasztalataimat is itt szereztem, persze hallottam róla, hogy máshol léteznek jobban működő hallgatói képviseletek. Nálunk minden esetre a problémás hallgatók cseppet sem szerény csapata minden esetben a saját tanulmányi erőfeszítéseit próbálta minimalizálni, és amikor ez nem sikerült, vagy számára káros következményekkel járt, akkor sírva szaladt a hallgatói képviselőkhöz. Akik persze segítettek és megoldották a problémáit. Csakhogy ezek a hallgatók problémáira (pl. rossz tantárgyi előkövetelményi rendszer, tanmenet beli problémák, teremhiány, oktatóhiány) nem voltak hatással, vagy éppen súlyosbították őket. Pl. pót-pót-pót szigorlat ütemterven kívüli kiírása egy-két főnek, ZH-k eltolása olyan időpontra, amikor éppen a többségnek rossz, stb.
Persze sok általános probléma is felmerül a Hallgatói Képviselet munkájával kapcsolatban:
- alapvető legitimációs probléma, hogy a HK-szavazáson az emberek nagyrésze gólya, így fogala sincs arról, hogy kire szavaz, miért szavaz, stb.
- Nálunk 25-50e Forinttal jutalmazzák azt, aki ennek ellenére elmegy szavazni - ez az ún. Karácsonyi pénz. Ami megmaradt a HK éves büdzséjéből, azt szétosztják a hallgatók között; persze csak az kap, aki asszisztál az alapvetően rossz rendszer fenntartásában és elmegy szavazni (ez általában úgy néz ki, hogy találomra kihúzigálnak pár nevet, majd bedobják a papírt).
- Amennyiben a Hallgatói Képviseletet kritika éri (pl. egy levelező listán), a nemhivatalos válasz a következő: "ha ilyen nagy a szád, lépjél be", "szerintem inkább ne szólj hozzá mert nem tudod miről beszélsz", "persze kritizálni könnyű", stb. stb., sértődött hangnemben kiosztják az őket kritizálókat, akik reményeik szerint ezentúl inkább majd nem szólnak hozzá. Ez nem jó retorika, még akkor sem, ha a hivatalos válaszok megfelelnek egy értelmes párbeszéd elvárásainak.
- A GHK-nak nincs tanulmányi programja, nincsen jövőképe, nincs még csak tanulmányi osztálya sem, és aki ezekre kiváncsi, az valószínűleg az előző pontban leírtakhoz hasonló választ fog kapni.
Összefoglalva: én az alapvető gondot a szereptévesztésben látom. A sikkasztások, ügyeskedések, közpénzből nyaralások problémáját pedig ellenőrzéssel és retorzióval lehet visszaszorítani.
(Az mellesleg érdekes, hogy a HK-t csak az védi, aki valaha HK-s volt. Ez tán valami önigazolás? Vagy a HK előnyös oldalát tényleg csak a HK-n belülről lehet látni?)
Én is rengeteget szidtam a HK-t (HÖK-öt), dobálóztam vele, hogy így hülyék meg úgy korruptak, de végülis sikerült leszűkítenem a problémámat két alapvető jelenségre:
1) A HK monopol helyzetben van.
2) A HK nem fogad el kritikát.
Ennek és a jelenlegi felsőoktatási lehetőségeknek, szokásoknak a folyománya szerintem az is, hogy a HK meglehetős képzavarban él, és munkájának nagy részét az teszi ki, hogy adminisztráljon, valamint hogy a problémás hallgatók (és nem a hallgatói problémák) ügyeinél nyomást gyakoroljon a tanárokra.
Én a BME Gépészkaron végeztem, a tapasztalataimat is itt szereztem, persze hallottam róla, hogy máshol léteznek jobban működő hallgatói képviseletek. Nálunk minden esetre a problémás hallgatók cseppet sem szerény csapata minden esetben a saját tanulmányi erőfeszítéseit próbálta minimalizálni, és amikor ez nem sikerült, vagy számára káros következményekkel járt, akkor sírva szaladt a hallgatói képviselőkhöz. Akik persze segítettek és megoldották a problémáit. Csakhogy ezek a hallgatók problémáira (pl. rossz tantárgyi előkövetelményi rendszer, tanmenet beli problémák, teremhiány, oktatóhiány) nem voltak hatással, vagy éppen súlyosbították őket. Pl. pót-pót-pót szigorlat ütemterven kívüli kiírása egy-két főnek, ZH-k eltolása olyan időpontra, amikor éppen a többségnek rossz, stb.
Persze sok általános probléma is felmerül a Hallgatói Képviselet munkájával kapcsolatban:
- alapvető legitimációs probléma, hogy a HK-szavazáson az emberek nagyrésze gólya, így fogala sincs arról, hogy kire szavaz, miért szavaz, stb.
- Nálunk 25-50e Forinttal jutalmazzák azt, aki ennek ellenére elmegy szavazni - ez az ún. Karácsonyi pénz. Ami megmaradt a HK éves büdzséjéből, azt szétosztják a hallgatók között; persze csak az kap, aki asszisztál az alapvetően rossz rendszer fenntartásában és elmegy szavazni (ez általában úgy néz ki, hogy találomra kihúzigálnak pár nevet, majd bedobják a papírt).
- Amennyiben a Hallgatói Képviseletet kritika éri (pl. egy levelező listán), a nemhivatalos válasz a következő: "ha ilyen nagy a szád, lépjél be", "szerintem inkább ne szólj hozzá mert nem tudod miről beszélsz", "persze kritizálni könnyű", stb. stb., sértődött hangnemben kiosztják az őket kritizálókat, akik reményeik szerint ezentúl inkább majd nem szólnak hozzá. Ez nem jó retorika, még akkor sem, ha a hivatalos válaszok megfelelnek egy értelmes párbeszéd elvárásainak.
- A GHK-nak nincs tanulmányi programja, nincsen jövőképe, nincs még csak tanulmányi osztálya sem, és aki ezekre kiváncsi, az valószínűleg az előző pontban leírtakhoz hasonló választ fog kapni.
Összefoglalva: én az alapvető gondot a szereptévesztésben látom. A sikkasztások, ügyeskedések, közpénzből nyaralások problémáját pedig ellenőrzéssel és retorzióval lehet visszaszorítani.
(Az mellesleg érdekes, hogy a HK-t csak az védi, aki valaha HK-s volt. Ez tán valami önigazolás? Vagy a HK előnyös oldalát tényleg csak a HK-n belülről lehet látni?)
ujbudai polgár 2009.10.01. 20:54:23
@Transylvanianmixedgrill:
@Kalokagathia: Nagyon melléfogtál, mert elég ugye Boros Bánk Levente vagy az MDF-es Almássi Kornél nevét említeni...
Ja és az egyetemi hallgatók JELLEMZŐEN jobbosok bármely felmérés szerint. Nyilván a maszopos siherehad is az utóbbi években ott volt a HÖKös kondér körül. De mint mondottam, ez 98-2002 közt se volt ez másképp a jobbosokkal..."
Sajnos el kell árulnom egy titkot:
Tagja voltam a Fiatalbaloldalnak (zuschlagozást kérem mellőzni, semmi közöm se hozzá, bár ismerem és az ügyet is, se más lenyúlásos dologhoz, egyszerűen csináltam a dolgom. Értsd: kampányok, táborok, bulik, továbbképzések, közéleti programok, ja és soha nem csaltam a válsztási kampányban- igen, lehet így is csinálni! Nem is lett belőlem politikus :-) na mindegy folytatom)
ennek köszönhetően volt rálátásom a HÖKök összetételére: kb 10%-ban tudtunk elérni valamilyen csekély szoci befolyást-értsd: elősegíteni a tagtoborzást! a többi kivétel nélkül vér jobb(ik)os, FIDESZes, és bizony ezek a rendkívüli ,,hazafiak" úgy nyúlták a sok lóvét ahogy kell! Említhetném, hogy a BME HÖK kezelésében álló táborba csináltunk középiskolás tábort és mit ad ég közlik velünk (Júniusban), hogy nem akarnak számlát adni, mert nem igazán tudnak!
-???
-Hát az úgy van hogy az egész éves számlákat már eladtuk márciusban (röhögcsélés)
Ez csak egy példa, de szerintem tudnánk itt összerakni párat...
@Kalokagathia: Nagyon melléfogtál, mert elég ugye Boros Bánk Levente vagy az MDF-es Almássi Kornél nevét említeni...
Ja és az egyetemi hallgatók JELLEMZŐEN jobbosok bármely felmérés szerint. Nyilván a maszopos siherehad is az utóbbi években ott volt a HÖKös kondér körül. De mint mondottam, ez 98-2002 közt se volt ez másképp a jobbosokkal..."
Sajnos el kell árulnom egy titkot:
Tagja voltam a Fiatalbaloldalnak (zuschlagozást kérem mellőzni, semmi közöm se hozzá, bár ismerem és az ügyet is, se más lenyúlásos dologhoz, egyszerűen csináltam a dolgom. Értsd: kampányok, táborok, bulik, továbbképzések, közéleti programok, ja és soha nem csaltam a válsztási kampányban- igen, lehet így is csinálni! Nem is lett belőlem politikus :-) na mindegy folytatom)
ennek köszönhetően volt rálátásom a HÖKök összetételére: kb 10%-ban tudtunk elérni valamilyen csekély szoci befolyást-értsd: elősegíteni a tagtoborzást! a többi kivétel nélkül vér jobb(ik)os, FIDESZes, és bizony ezek a rendkívüli ,,hazafiak" úgy nyúlták a sok lóvét ahogy kell! Említhetném, hogy a BME HÖK kezelésében álló táborba csináltunk középiskolás tábort és mit ad ég közlik velünk (Júniusban), hogy nem akarnak számlát adni, mert nem igazán tudnak!
-???
-Hát az úgy van hogy az egész éves számlákat már eladtuk márciusban (röhögcsélés)
Ez csak egy példa, de szerintem tudnánk itt összerakni párat...
ujbudai polgár 2009.10.01. 20:57:52
ja és csak az érthetőség kedvéért:
Tök mindegy milyen kormány van a HÖKök nagy része jobbos!!!
Tök mindegy milyen kormány van a HÖKök nagy része jobbos!!!
ujbudai polgár 2009.10.01. 21:02:51
@xsasha: Igazad van! Végre egy normális ember!
@xsasha X 10millió magyar= Svájc (kb) :-)
@xsasha X 10millió magyar= Svájc (kb) :-)
nbcee 2009.10.01. 21:07:22
Két pici kérdésem lenne:
Az MTA elnöke és a nyolcadéves hallgatók vitájában (az akadémia egy-két zűrösebb ügye ellenére is) miért kapásból az előbbit nevezik szamárnak, csak mert kimondja amit gondol?
A (volt és jelenlegi) HÖKösökön, barátaikon, barátnőiken, anyjukon, apjukon, testvérükön kívül van olyan ember, aki dicséri őket?
Az MTA elnöke és a nyolcadéves hallgatók vitájában (az akadémia egy-két zűrösebb ügye ellenére is) miért kapásból az előbbit nevezik szamárnak, csak mert kimondja amit gondol?
A (volt és jelenlegi) HÖKösökön, barátaikon, barátnőiken, anyjukon, apjukon, testvérükön kívül van olyan ember, aki dicséri őket?
La Résistance 2009.10.01. 21:08:56
én már vettem részt olyan szavazáson, ahol egy név mellett ez állt: igen/nem
wow
wow
dobray · http://mandiner.blog.hu/ 2009.10.02. 00:26:05
Pediglen Pálinkás úrnak igaza van, mindamellett, hogy a poszt is tartalmaz jogos kitételeket. Amúgy nem megszabni kell, hogy x átlag alatt ne menjen valaki Hökösnek, hanem ez kéne, hogy legyen a gyakorlat. Mint régen. Szóval ezúttal reszpekt Pálinkásnak. Le a megélhetési Hökösökkel!
Gregor Elmarsson 2009.10.02. 00:35:43
Hehehe, nem rossz beszéd, de pont az MTA elnökétől??? Talán kicsit a saját portáján is sepregetnie kellene Pálinkásnak. Lehetne mondjuk mindjárt azzal kezdeni, hogy az MTA tagságukat 1990 előtt szerzők (akik ezért nem csekély havi apanázst kapnak) vajon milyen mérhető tudományos teljesítménnyel rendelkeznek. Persze a lehetőségek tárháza szinte kifogyhatatlan...
Kalokagathia 2009.10.02. 09:08:56
@Transylvanianmixedgrill: "És mi a picsának ezek az önkormányzatok? Sose értettem, mire föl ez a nagy demokráciosztogatás a felsőoktatásokban?"
Ó, teljesen igazad van, nem kell a demokrácia! Nem kell az önkormányzatosdi!
Tehát folytassuk kiváló gondolatmeneted: rakjanak a nyakadra BÁRKIT, aki a normatívád elosztásával foglalkozik, és neked pedig KUSS. Akkor is, ha nem úgy osztják el az utánad járó normatívát, hogy igazságosnak érezd, neked akkor is kuss, mert mi az, hogy a hallgató beleszólhat az egyetemen az őt érintő ügyekbe?? Ugye, öcsisajt?
Hát te teljesen következetlen vagy barátom, akkor mit vered itt a nyáladat, hogy a hök-ösök így meg úgy? Ki kérdezett? Neked kuss, takarodj vissza a padba tanulni.
Ó, teljesen igazad van, nem kell a demokrácia! Nem kell az önkormányzatosdi!
Tehát folytassuk kiváló gondolatmeneted: rakjanak a nyakadra BÁRKIT, aki a normatívád elosztásával foglalkozik, és neked pedig KUSS. Akkor is, ha nem úgy osztják el az utánad járó normatívát, hogy igazságosnak érezd, neked akkor is kuss, mert mi az, hogy a hallgató beleszólhat az egyetemen az őt érintő ügyekbe?? Ugye, öcsisajt?
Hát te teljesen következetlen vagy barátom, akkor mit vered itt a nyáladat, hogy a hök-ösök így meg úgy? Ki kérdezett? Neked kuss, takarodj vissza a padba tanulni.
Aropa · www.finnisztan.blogspot.com 2009.10.02. 16:05:58
@Kalokagathia: Ne haragudj, de kinek érzed magad, hogy csak úgy leoltogatsz meg elküldözgetsz másokat tanulni?
Ha nem vagy képes normálisan érvelni, azzal csak magadat égeted. Te volnál a EHÖK elnök vagy mi, hogy így véded a mundér becsületét. Egyet mondok: Andráska G.
Ha nem vagy képes normálisan érvelni, azzal csak magadat égeted. Te volnál a EHÖK elnök vagy mi, hogy így véded a mundér becsületét. Egyet mondok: Andráska G.
BigKahuna · http://www.autostat.hu/markatoertenetek/7-markatoertenetek/354-honda 2009.10.28. 15:34:40
tökmindegy hogy jótanuló vagy sem. rendes ember hökös nem lehet és fordítva.
Az utolsó 100 komment: